No mut mä tahdoin koittaa! (vinkki nro 1001 "mitä joulusiivoajan ei kannata tehdä")

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
:saint: :saint: :saint: :saint: :saint:

Pesin meidän pukuhuoneen maton kotikoneessa. Se ei ole kovin iso, tuommoinen tavallinen kylppärin matto (se isompi koko), mutta on aika paksu, joten imee vettä aika huolella. Meidän hieno tasapainoaistilla (vai mikä se oli) varustettu pyykinpesukone tosin ei suostunut linkoamaan sitä yhtään, sillä märkänä siitä tulee sen verran painava, että kun koneessa oli vain yksi matto, se rumpu ei koskaan kokenut olevansa riittävän tasapainossa ja linkoaminen estettiin, vaikka mä koitin mitä (jälleen kerran yksi plussapiste vanhalle koneelle, jossa ei moisia itse itsensä säätäviä tasapainojuttuja ollut. Siellä se kyllä linkoutui. :xmas: ).

No juu, siihen tarinaan. Se oli sitten edelleen aivan vettä tippuva, vaikka on ollut kuivamassa jo vaikka kuinka kauan (yritettiin kyllä ukon kanssa puristaa siitä käsin vettä mahdollisimman paljon pois). Joten sain sitten äsken idean. Matto ois kiva saada kuivaksi huomiseen mennessä, joten otan riskin ja pistän sen rumpuun. Huomautettakoon, että matossa on (oli) kumipohja... :whistle: (no joo, te muut oisitte tässä vaiheessa varmaan jo tienneet, että bad idea :xmas: )

Kävin sitten äsken kattomassa ja sikäli, kun joku muu haaveilee saavansa puhtaan maton joulusaunomisiin, voin vinkata, että tuo kokeilu ei kannattanut.

Ei. Se kumi ei sulanut sinne, kuten pelkäsin. :xmas: Se mureni. :headwall: :headwall: :headwall:

Joten heipä hei, lähden nyt rummun siivoukseen. On sitten tiedossa, mitä mä teen tämän iltaa (piti pestä vielä muutakin, mutta tuo rumpu on aika armottoman näköinen...) :wave:

Voi ei :/ No, itse en kyllä olis uskaltanut sinne rumpuun laittaa. Meillä kävi kerran niin, et mies pesi lasikuituset vaatteensa meidän vuoden vanhassa pesukoneessa ja entinenhän se sen jälkeen oli ja kaikki vaatteet mitä olin sen jälkeen pessy, mutta onneks vakuutus korvas meille vaatteiden puhdistuksen ja uuden pesukoneen :whistle:

Yhteistyössä