No niin, maalaanko mie suotta pirun seinälle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Olin tänään siellä sokerirasituksessa. Mie olin sitämieltä, että turhaan ku ei oo mitään oireita... mutta...

Mie olin merkannut kalenteriin huomiselle kellonajan 10.00, mutta en mitään selitystä, mitä se tarkoittaa :ashamed:
Sit mie muistelin, että piti olla tytön neuvola-aika. Soitinpa sit varsin neuvolaan, ja kysyin, että oisko tuo klo 10.00 just se meidän nla-aika, ja onhan se.
Täti sit siinä samalla sanoi, että "Hyvä kun tulettekin huomenna, niin hänen ei tarvitse sit soittaa niistä mun labratuloksista, että voidaankin jutella niistä huomenna, kun hänellä on nyt asiakas."

Hmm... Silloin kun mie sain passituksen kokeisiin, hän sanoi, että tulokset katsotaan sit ku mulla itselläni on seuraava neuvola, ei siis ollut edes mitään puhetta soittamisesta :/
Mie aloin nyt sit tietty pähkäillä, että nyt niissä on jotain vialla niissä tuloksissa... :( *vatsaan koskee* :|

Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpä...:
Tai ei vaan viitsinyt toisen asiakkaan odottaessa etsiä sun labratuloksia, kun saat ne sitten huomenna.

Niin, mutta kun mie en edes kysynyt niitä... ja en kyllä tiennyt niiden edes olevan valmiita. Kun puhehan oli, että ne katsotaan sit kun mie meen itse seuraavalle käynnille.

Siis, mulle jäi vaikutelma että täti oli itse katsonut ne ja todennut, että niiden suhteen pitää olla aiemmin yhteydessä minuun.

Mullakaan ei ollut mitään oireita, eikä mitään riskitekijöitä ( kuten ylipaino). Meinasin perua koko sokerirasitusajan, kun olin ihan varma ettei voi olla. Kerran näky hetken pissassa sokeria. No, olihan mulla sitten se raskausajandiabetes. Eihän se kivaa ole, muttei niin kauheetakaan. Eikä tullut lisäkiloja raskausaikana.

Kyllä ne mielellään äkkiä haluavat kertoa miten sillä dietillä ollaan jos sinulla se sattuu olemaan.Ihan siis sinun ja vauvan parasta ajatellen.
Kokemuksesta voin sanoa että se on alussa shokki mutta jos vaan ruokavaliolla hoidettava niin ei hirveästi elämää vaikeuta siis tietysti pitää katsoa mitä syö ja joutuu mittaamaan niitä sokereita mutta ei onneksi niin hirveää ole ;)
Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin ja vältyt raskausajandiabetekselta :)

oli miten oli, ei asia ole mikään ylitsepääsemätön. Itelläni on ihan "oikea" diabetes ja nyt toinen raskaus menossa. Ekassa kaikki muu meni hyvin, paitsi että vauva kasvoi turhan isoksi ja leikattiin rv 37+0, mutta tuskin raskausdiabeteksessa siihen joudutaan. ja voihan olla, että on väärä hälytys :)

No samallahan ne tulokset käy läpi kun sinne kerran menet.
Ei tuo nyt tarkoita juuta taikka jaata asian suhteen levollisin mielin siis voit olla.

Niin ja toisaalta jos jotain häikkää on niin vauvan ja sinun parhaaksihan näitä asioita tehdään ja toimitaan sitten tulosten mukaan.
Raskausdiabetes ylensäkkään ei anna mitään esioireita, mun tietääkseni.

Ei se neuvolatäti varmaan ees muista että mitä te olette sopineet keskenänne, kun noita sokerirasitustestejä tehdään tosi monille odottajille. Ja voi olla, että sulla on esim. vaan yksi arvoista hippasen koholla, se ei vaadi suuria muutoksia mutta asiasta puhutaan kuitenkin jo vähän enemmän. Elähän huoli, huomenna se selviää :hug:

Yhteistyössä