No niin, nyt mä sit itken täällä vesiputouksena (nyt myös kysymys kaikille sivulla 3)

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Mun kuopus on isovanhempien kanssa matkoilla etelässä. Äsken äiti laittoi viestiä, että poika oli löytäny hotellihuoneen kaapin alta yli 70e rahaa. Oli sanonu, että hän antaa sen äitille, kun sillä on aina niin vähän rahaa...

Niin liikkistä :heart: Mun rakas...

Ja mä itken täällä valtoimenaan... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Voi miten ihanaa siitä edellisestä asiakkaasta jolta ne rahat on hukkunu! Oi ja voi!

ei voi kuule tietää miten kauan ne rahat on siellä kaapin alla ollut, joten vaikka respaan veis ja pyytäis jäljittämään edellisen asukkaan, niin ei se mitään takeita anna siitä että raha löytää omistajansa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi miten ihanaa siitä edellisestä asiakkaasta jolta ne rahat on hukkunu! Oi ja voi!

ei voi kuule tietää miten kauan ne rahat on siellä kaapin alla ollut, joten vaikka respaan veis ja pyytäis jäljittämään edellisen asukkaan, niin ei se mitään takeita anna siitä että raha löytää omistajansa!

Näinpä. Ne todennäköisesti menis sen respan ihmisen omaan taskuun.

toivottavasti mun lapset ei oo koskaan huolissaan meidän raha-asioista. Muistan kuinka ahdistavaa se pienenä oli,kun äiti aina valitti ettei ole rahaa,eikä itte voinut auttaa mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
toivottavasti mun lapset ei oo koskaan huolissaan meidän raha-asioista. Muistan kuinka ahdistavaa se pienenä oli,kun äiti aina valitti ettei ole rahaa,eikä itte voinut auttaa mitenkään.

Aattelin samaa, ois aika ahdistavaa jos noin pieni lapsi ois huolissaan siitä mun rahatilanteesta.

Kiva et sait näinki mukavasta ja lämpimästä ajatuksesta väännettyä jotain ikävää ja itsekästä....

On tyyris sulla kyllä ihana ja huomaavainen poika!

No vie vaikka poliisilaitokselle, jos ei oikea omistaja ilmaannu kyseleen niin ne annetaan löytäjälle.

Ite vein kun löysin satasen, sain sen sit takasin kun omistajaa ei löytyny. Ja oli paljon kivempi kun että oisin noin vaan nyysiny sen taskuuni.

Onhan tuossa se juttu, että miten lapsi opetetaan suhtautumaan löytämiinsä tavaroihin. en minä tiedä miten tuossa pitäisi toimia, mutta miten se selitetään, että jostain löydetyn voin pitää, mitäs oli niin tyhmä omistaja, että hukkasi, mutta jostain toisaalta löydettyä pitääkin viedä jonnekin, mistä omistaja voi löytää....

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

No vie vaikka poliisilaitokselle, jos ei oikea omistaja ilmaannu kyseleen niin ne annetaan löytäjälle.

Ite vein kun löysin satasen, sain sen sit takasin kun omistajaa ei löytyny. Ja oli paljon kivempi kun että oisin noin vaan nyysiny sen taskuuni.

No se omistaja tuskin lähtee kyselemään sitä rahaa Kanarialta paikalliselta poliisiasemalta... Että näin.

Ja tuosta, että on kamalaa, kun lapsi on huolissaan rahatilanteesta. Ei he siitä kärsi mun uskoakseni. Onko reilumpaa sanoa, että nyt ei ole rahaa ostaa sitä tai tätä vai valehdella tai aina vaan sanoa tylysti EI ilman selityksiä?

Ihana ja ajattelevainen lapsi :heart: :heart: Onneksi olkoon Tyyriskäinen (mun faija sano joskus kun oli vielä olemassa, mua Tyyriskäiseksi Tyyris Tyllerön mukaan, siitä toi..) sulla on kultainen lapsi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

No se omistaja tuskin lähtee kyselemään sitä rahaa Kanarialta paikalliselta poliisiasemalta... Että näin.

Ja tuosta, että on kamalaa, kun lapsi on huolissaan rahatilanteesta. Ei he siitä kärsi mun uskoakseni. Onko reilumpaa sanoa, että nyt ei ole rahaa ostaa sitä tai tätä vai valehdella tai aina vaan sanoa tylysti EI ilman selityksiä?
No en nyt kettuillakseni sanonu, aattelin vaan että oon omille lapsilleni koittanu vähän erilaista suhtautumista löytötavaroihin.

Mutta toi on sun suhtautuminen, käy se niinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Onhan tuossa se juttu, että miten lapsi opetetaan suhtautumaan löytämiinsä tavaroihin. en minä tiedä miten tuossa pitäisi toimia, mutta miten se selitetään, että jostain löydetyn voin pitää, mitäs oli niin tyhmä omistaja, että hukkasi, mutta jostain toisaalta löydettyä pitääkin viedä jonnekin, mistä omistaja voi löytää....

Saivartelua minusta.

JOs löytää hotellihuoneesta kaapin alta rahan niin ihan ilman omantunnon tuskia sen voi pitää. (mielestäni)

Ihana poika sulla tt.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Saivartelua minusta.

JOs löytää hotellihuoneesta kaapin alta rahan niin ihan ilman omantunnon tuskia sen voi pitää. (mielestäni)

Niin, minusta on ollut aina hankala selittää sitä lapsille, miksi joskus joku käy ihan hyvin, mutta toisessa kohtaa se on väärin. Saivartelen siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopopa:
ONKS TÄMÄ SIT OIKEIN ET ÄITI KOTONA JA LAPSI MATKALLA?ÄSKEN TEILATTIIN ÄITI JOKA MENEE MATKALLE JA JÄTTÄÄ LAPSEN:YHTÄLAILLA NE ON EROSSA TÄSSÄKINTAPAUKSESSA!

Voi kyynel. Se ketju, missä 5 kk ikäinen vauva olisi jäämässä kahdeksi viikoksi kotiin? Verrattuna viisivuotiaaseen lapseen?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Saivartelua minusta.

Niin, minusta on ollut aina hankala selittää sitä lapsille, miksi joskus joku käy ihan hyvin, mutta toisessa kohtaa se on väärin. Saivartelen siis.

No sanoohan sen jo maalaisjärkikin.

Yhteistyössä