No niin, nyt mä sit itken täällä vesiputouksena (nyt myös kysymys kaikille sivulla 3)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopopa:
ONKS TÄMÄ SIT OIKEIN ET ÄITI KOTONA JA LAPSI MATKALLA?ÄSKEN TEILATTIIN ÄITI JOKA MENEE MATKALLE JA JÄTTÄÄ LAPSEN:YHTÄLAILLA NE ON EROSSA TÄSSÄKINTAPAUKSESSA!

Voi kyynel. Se ketju, missä 5 kk ikäinen vauva olisi jäämässä kahdeksi viikoksi kotiin? Verrattuna viisivuotiaaseen lapseen?

Joo,mutta täällä on myös tuomittu aiemmin isompienkien lasten matkat

ONKS TÄMÄ SIT OIKEIN ET ÄITI KOTONA JA LAPSI MATKALLA?ÄSKEN TEILATTIIN ÄITI JOKA MENEE MATKALLE JA JÄTTÄÄ LAPSEN:YHTÄLAILLA NE ON EROSSA TÄSSÄKINTAPAUKSESSA!

Voi kyynel. Se ketju, missä 5 kk ikäinen vauva olisi jäämässä kahdeksi viikoksi kotiin? Verrattuna viisivuotiaaseen lapseen?

Mitäpä täällä ei tuomittaisi?
Ihan maalaisjärkeä käyttämällä voi tosin päätellä, että viisivuotias saa jo lomareissusta jotain irti, elämyksiä ja silleen, kun taas vauva ei taatusti nauti parin viikon erosta vanhemmistaan.

Mitäpä täällä ei tuomittaisi?
Ihan maalaisjärkeä käyttämällä voi tosin päätellä, että viisivuotias saa jo lomareissusta jotain irti, elämyksiä ja silleen, kun taas vauva ei taatusti nauti parin viikon erosta vanhemmistaan.

Nauttiiko 5v.minusta liian pitkä aika?

Tytär kävi Englannissa ollessaan 5-vuotias. Vieläkin muistaa ostospaikkoja, hajuja, väentungosta, tätinsä asunnon jne.. Tytär nyt 11v.. Kulttuurieroja osaa eritellä. En kyllä näe pahana, että tytär sai kokea ihanan matkan (ja isovanhempiensa kanssa!!!!!!!! ) *menen nurkkaan häpeämään äitiyttäni ja itken itseni uneen, herään vapisten muistaen vieläkin tämän häpeäntunteen* NOT!

Alkuperäinen kirjoittaja ida:
Nauttiiko 5v.minusta liian pitkä aika?

Mun melkein 5 v ainakin hyppisi riemusta jos pääsisi isovanhempien kanssa etelään viikoksi. Kaksi viikkoa voisi olla aika pitkä aika, mutta en mä tiedä onko ap:n lapsi viikon tai kaksi reissussa.
Tyttöni oli elokuussa Hollannissa ilman mua, 4 päivää, ja se reissu kuulemma oli ihan liian lyhyt :D
5 v ymmärtää, 5 v osaa nähdä ja kokea, osaa nauttia uima-altaista yms. Vauva taas....no, ei vauva nauti ollessaan isovanhemmilla (tms) pari viikkoa kun äiti ja iskä ovat muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
No sanoohan sen jo maalaisjärkikin.

Okei,ollaan eri maalta sitten kotoisin.

Ei ku ihan samalta maalta mutta sulla on nyt se hukassa.

:ashamed:

No tuo nyt ei ollut kovin kivasti sanottu.

NO ei, siksi laitoinkin ton hyvittelevän nolomerkin. Mutku mä olen oikeasti nyt oikeassa ja sä oikeasti väärässä. :D

Mut nyt mun pitää mennä siivoamaan. Palaillaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Tytär kävi Englannissa ollessaan 5-vuotias. Vieläkin muistaa ostospaikkoja, hajuja, väentungosta, tätinsä asunnon jne.. Tytär nyt 11v.. Kulttuurieroja osaa eritellä. En kyllä näe pahana, että tytär sai kokea ihanan matkan (ja isovanhempiensa kanssa!!!!!!!! ) *menen nurkkaan häpeämään äitiyttäni ja itken itseni uneen, herään vapisten muistaen vieläkin tämän häpeäntunteen* NOT!

Mun esikoinen oli viisveenä isomvanhempiensa kanssa etelänlomalla, ja kaikille se oli hieno kokemus. Vieläkin tytär muistelee miten ihanaa ja hiemoa siellä oli uida jne. Saa varmasti mennä uudelleenkin.

Mun esikoinen oli viisveenä isomvanhempiensa kanssa etelänlomalla, ja kaikille se oli hieno kokemus. Vieläkin tytär muistelee miten ihanaa ja hiemoa siellä oli uida jne. Saa varmasti mennä uudelleenkin.

Liittyy samaan sakkiin. Esikoinen oli 4 v 8 kk iässä ilman minua Hollannissa. Isänsä kanssa toki, mutta isä huiteli pääasiassa muualla (veljensä häitä järjestämässä ) ja tyttö oli tätiensä kanssa, joita ei edes tuntenut entuudestaan (1 v iässä oli kerran nähnyt) ja joiden kanssa ei meinannut löytää yhteistä kieltä.
Ei tuntunut traumatisoituvan, vaan nautti reissustaan :)

Liittyy samaan sakkiin. Esikoinen oli 4 v 8 kk iässä ilman minua Hollannissa. Isänsä kanssa toki, mutta isä huiteli pääasiassa muualla (veljensä häitä järjestämässä ) ja tyttö oli tätiensä kanssa, joita ei edes tuntenut entuudestaan (1 v iässä oli kerran nähnyt) ja joiden kanssa ei meinannut löytää yhteistä kieltä.

Tulkaa mun mukaan itkemään tuonne mun nurkkaan, se on synkkä ja pelottava nurkkaus, eli sopiva meidänlaisille itsekkäille ja vaistovanhemmuutta karttaville äideille

No en voinut olla avaamatta ketjua... :ashamed:

Noille "on väärin laittaa lapsi viikoksi matkoille"-jeesustelijoille voisin kertoa seuravaa.

Viimeiset kolme kuukautta lapsi on laskenut öitä, milloin PÄÄSEE matkoille ukin ja mummon kanssa. Kun lähtöpäivä viimein koitti, hyppi innosta ja hihkui onnesta. Reppu keikkuen lähti matkaan. Eilen äiti soitti meille paikan päältä ja poika hädin tuskin malttoi pari sanaa vaihtaa meidän kanssa. Kaikki oli niin ihanaa, mahtavaa, uutta ja erilaista. Samalla tavalla oli aikoinaan esikoisen kanssa. Ei hän ikävöinyt kotiin. Hyvin pärjäsi. Mun vanhempien kanssa lapset on tekemisissä viikoittain eli ovat hyvin hyvin tuttuja ja turvallisia aikuisia heille. Mä luulen, että tällaiset reissut on ainakin meidän tapauksessa SUURI RIKKAUS JA ILO sekä lapsille että isovanhemmille. Kaikki ovat saavina osapuolina.

Ja mitäs siitä, vaikka ikävä jossain vaiheessa yllättäisikin? Ikäväntunteet on normaaleja tunteita ja niitäkin on opittava käsittelemään. Tirautetaan itkut ja vaikka soitetaan äidille. Sitten taas jatketaan elämää. Ei se sen kummempaa minusta ole. Toki lapsia on hyvin erilaisia, mutta sen verran uskon omiani tuntevan, että tiedän pärjäävän viikon reissussa. Ja pärjääkin.

Eiköhän se kumminkin ole niin, että kukin tekee omat ratkaisunsa ja elää myös niiden kanssa. Tuskin tämä(kään) asia on riidan arvoinen

:hug:

Tulkaa mun mukaan itkemään tuonne mun nurkkaan, se on synkkä ja pelottava nurkkaus, eli sopiva meidänlaisille itsekkäille ja vaistovanhemmuutta karttaville äideille

Joo. Otan tervaa ja höyheniä mukaan.

tavallaan. Mun mielestä on ihan jees, että tuon ikäinen lapsi matkustaa isovanhempiensa kanssa.

Sen sijaan sen rahan mä olisin vienyt sinne respaan (ja olen vastaavanlaisissa tilanteissa myös toiminut niin), ihan sama, mitä ne sillä olisivat tehneet, sillä ei se mun rahaani ois kumminkaan ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Mun kuopus on isovanhempien kanssa matkoilla etelässä. Äsken äiti laittoi viestiä, että poika oli löytäny hotellihuoneen kaapin alta yli 70e rahaa. Oli sanonu, että hän antaa sen äitille, kun sillä on aina niin vähän rahaa...

Niin liikkistä :heart: Mun rakas...

Ja mä itken täällä valtoimenaan... :'(

Ihana :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
toivottavasti mun lapset ei oo koskaan huolissaan meidän raha-asioista. Muistan kuinka ahdistavaa se pienenä oli,kun äiti aina valitti ettei ole rahaa,eikä itte voinut auttaa mitenkään.

Joo, no mä oon kasvanut aika köyhässä lapsuudessa ja olihan se tympee kun ei aina saanut kaikkee mitä halus mut tärkeintä oli se rakkaus. Ja rakkautta ja elämänarvoja tuntuu olevan ap:n elämässä yllinkyllin. Ihana lapsi hällä! Ja pienestä pitäen osaa ajatella muitakin.

IhQ !

Mein nuorimmainen sano vievänsä pulloja kauppaan niin paljon että ostaa isoveljelleen sen himoitseman cd joululahjaa ja sitten laittaa siihen mukaan vielä itse keräilemiään postimerkkejä.
Mun mielestä sekin on tosi liikkistä, olishan hän voinut esim. multa pyytää rahaa tai töitä joista saa rahaa, mutta oli kehitellyt tällaisen rahan hankkimis keinon.. Mistähän meinaa löytää n.20eur edestä pulloja, ei kotoa ainakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Mun kuopus on isovanhempien kanssa matkoilla etelässä. Äsken äiti laittoi viestiä, että poika oli löytäny hotellihuoneen kaapin alta yli 70e rahaa. Oli sanonu, että hän antaa sen äitille, kun sillä on aina niin vähän rahaa...

Niin liikkistä :heart: Mun rakas...

Ja mä itken täällä valtoimenaan... :'(

Ihana :heart:

Peesi :)

Yhteistyössä