no nyt on haastava ongelma...papukaijamerkki hänelle ken tämän ratkaisee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Pari päivää sitten telkkari alkoi kettuilemaan. Ihan yhtäkkiä kuva on jotenkin hirvittävän iso, tai siis läheltä ja ainoastaan osa tekstistä näkyy ruudussa. Eli jotenkin tuo kuva on paljon laajempi kuin telsu.

Mies väittää että se on lähetyksestä kiinni ja ettei se tuosta paremmaksi muutu. Mä taas luulen että joku säätö on nyt meillä päin persettä.

Mitäs sanotte? Onko nyt tapahtunut jotain muutoksia ja tuo vika on pysyvä? Vai mahtaiskohan kaukosäätimestä löytyä joku hieno säätönamiska.

Meillä on sellainen vanha laajakuvatelsu...

ja yleensä jos joku on telkassa vialla ja esim mies töissä ni mä painelen kaikki nappulat läpi,jostain aina menee kohilleen :D :whistle: ja mies on kovin iloinen tästä mun harrastuksesta,muttakun ei voi ikinä neuvoa mulle miten mikäkin tehdään

Kuulostaisi siltä, että laajakuvalähetys näkyy teillä 16/9 asetuksella. Siis jos kuvassa näkyy vain ylärivi teksteistä ja puuttuu vaikka ihmisten päistä hiven? Jostakin napista painanut joku?

mä veikkaan myös, että nyt on wide -säätö päällä... :whistle:

mutta mikäs sitten meidän digiboksia vaivaa, kun hukkaa kanavia yhtenään? aina joutuu hakemaan uudelleen, mutta kun ei välttämättä edes hukkaa samoja kanavia, vaan ihan satunnaisesti :headwall:

Meillon ton töllön kakessa vaan zoom- ja zoom+, niillä vaihtuu kuvasuhde.
Vanhassa töllössä siinä luki 16:9.. Voi siinä lukee muutakin.
Mut kuvasuhde teillä on nyt päin pyllyä.

Siis olette te uskomattomia :heart: :heart: . Mä olin valmiina menossa nostelemaan aloitusta kun olin varma ettei tähän oo yksikään vastannut.

Ei oo digitelkkari vaan boxi. Mä katon vielä nuo vastaukset ja käyn testaamassa. Voi kun joku auttais kun on niin tylsää koittaa kuunnella vaan että mitä ne siellä toosassa puhelee...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Siis olette te uskomattomia :heart: :heart: . Mä olin valmiina menossa nostelemaan aloitusta kun olin varma ettei tähän oo yksikään vastannut.

Ei oo digitelkkari vaan boxi. Mä katon vielä nuo vastaukset ja käyn testaamassa. Voi kun joku auttais kun on niin tylsää koittaa kuunnella vaan että mitä ne siellä toosassa puhelee...

Eli menet menu valikkoon (tai vastaava) ja sieltä vaihdat kuvakoon 16:9 ja tallennat niin eiköhän sen pitäsi toimia...

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:

Eli menet menu valikkoon (tai vastaava) ja sieltä vaihdat kuvakoon 16:9 ja tallennat niin eiköhän sen pitäsi toimia...

Kantsii kuitenkin ensin kattoa, onko telkun kakessa vastaava nappi. Meillä on molemmissa... Jompaa kumpaa joku onnistunut painamaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:

Kantsii kuitenkin ensin kattoa, onko telkun kakessa vastaava nappi. Meillä on molemmissa... Jompaa kumpaa joku onnistunut painamaan. :D
Mutta kun käyt laittamassa tuon asetuksen digiboksiin niin sitä nappulaa ei tarvita. tai ainakin meidän humaxessa ja sonyssa on

Siis 16:9 nappi nimenomaan pois päältä nyt. Kun sehän näyttää oikein vain elokuvat, joissa on mustaa ylhäällä ja alhaalla. Vaikkapa salkkareista jättää ylä- ja alareunasta osan pois, eli teksteistä näkyy vain ylärivi. Oikea säätö pitäisi olla wide. Eikö ole näin?

Yhteistyössä