no nyt sitten se pommi putos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastaa ei rakasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä pistää oikein vihaksi nuo kommentit, että isän pitäisi jättä lapsi kokonaan noteeraamatta, eikä pitää ikinä yhteyttä.

Oman mieheni isä on aikoinaan hylännyt hänet uuden vaimon takia ja täytyy sanoa, että se oli kyllä mieheltä niin idiootti veto ettei mitään järkeä!
Kyllä on miehet tossun alla!

ja naiset helvetin itsekkäitä, kun vaativat miehiltä tuollaista!

Ei kai se lapsen vika ole jos isä menee panemaan toisia naisia :( Menettävät vaan isänsä siinä samalla..

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Kyllä pistää oikein vihaksi nuo kommentit, että isän pitäisi jättä lapsi kokonaan noteeraamatta, eikä pitää ikinä yhteyttä.

Oman mieheni isä on aikoinaan hylännyt hänet uuden vaimon takia ja täytyy sanoa, että se oli kyllä mieheltä niin idiootti veto ettei mitään järkeä!
Kyllä on miehet tossun alla!

niimpä. aika erikoisia kommenteja juu.. luulis et itsekin haluaisivat et isät tapais lapsia uusista heitukoista ja eroista huolimatta. lapsen vikahan tämä tilanne ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastelija:
Minua auttaisi tieto, ettei mies halua olla missään tekemisissä lapsen tai naisen kanssa. Sitten voisin ajatella jatkoa, mutta jos lapsi jää elämään niin sitten se on menoa miehellä.
Ottaisin jopa yhteyttä tähän toiseen akkaan ja varmistaisin asioita.

Miten hitossa voisit olla miehen kanssa, joka ei kanna vastuuta OMASTA LAPSESTAAN vaan hylkäisi sen SINUN vuoksesi???
Jestas kun on itsekkäitä ihmisiä olemassa!

Helposti!
Jos lapsi on vahinko eikä mieskään sitä ole halunnut niin miksi pitäisi!
Oma mielipide oikeus kaikilla.
Kai sillä toisellakin on mahdollisuus pitää isä erossa lapsesta jos haluaa, toimii siis myös toisinkin päin.

Jos teidän välillä vaan on rakkautta niin yrittäisin kyllä yhteiseloa kaikista vaikeuksista huolimatta. Joskus tuntuu et ihmiset nykyään eroaa aika heppoisin perustein eikä edes yritetä selvitä kriiseistä vaan tosiaan se ero on se eka ja ainoa vaihtoehto. Elämäänhän kuuluu niitä ylä- ja alamäkiä. Auttaisko asiaa jos yhdessä kolmistaan (sinä, miehesi ja tulevan lapsen äiti) juttelisitte tilanteesta ja jokainen vois kertoa mitä haluaa. Sit sen perusteella tekisitte ratkaisunne.

Minua auttaisi tieto, ettei mies halua olla missään tekemisissä lapsen tai naisen kanssa. Sitten voisin ajatella jatkoa, mutta jos lapsi jää elämään niin sitten se on menoa miehellä.

Miten hitossa voisit olla miehen kanssa, joka ei kanna vastuuta OMASTA LAPSESTAAN vaan hylkäisi sen SINUN vuoksesi???

Pakko ihmetellä ihan samaa..

Mun mies saattaisi saada toisen mahdollisuuden vastaavassa tilanteessa kuin ap:lla on, toki asiasta tulisi pitkän pitkän keskutelu ja miehen pitäisi tulla puolitiehen vastaan. Olla valmis käymään sitä asiaa läpi uudelleen ja uudelleen niin että pääsisin siitä jaloilleni, tai edes sinnepäin. Mutta, jos sanoisi ettei haluaisi olla tekemisissä lapsensa kanssa, niin pellolle lentäisi siinä vaiheessa.

Helposti!
Kai sillä toisellakin on mahdollisuus pitää isä erossa lapsesta jos haluaa, toimii siis myös toisinkin päin.

Entä jos sulle sattuisi vahinko, eikä mieskään sitä lasta haluaisi? Niin olisiko okei, että jättäisi teidät sen vuoksi?

Siinä tapauksessa lienee parasta, että eroatte. Maailmassa on jo muutenkin liikaa isättömiä/äidittömiä lapsia.

Ei se sinulta ole pois, jos mies lastaan tapaa ja rakastaa. Eikä totaalinen unohtaminen poista tosiasiaa, että miehelläsi on lapsi "siellä jossain". Totta kai lapsestaan pitää huolehtia, vaikka hedelmöitys oliskin vahinko ja tapahtunut hankalissa olosuhteissa. Lapsi ei saisi kärsiä aikuisten ihmissuhdesotkuista.

Tee kaikille palvelus ja lähde, jos et pysty pitämään lapsen oikeutta isäänsä sotkujenne ulkopuolella. Myös isällä pitää olla oikeus viettää aikaa lapsensa kanssa ja osallistua hänen elämäänsä. Ja elatusmaksut seuraavat joka tapauksessa, kyllähän isän pitää niille jotain "vastinettakin" saada, ts. mahdollisuus tavata lastaan ja kasvattaa osaltaan häntä kohtaamaan maailman haasteet aikanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Helposti!

Entä jos sulle sattuisi vahinko, eikä mieskään sitä lasta haluaisi? Niin olisiko okei, että jättäisi teidät sen vuoksi?

No jos vastaava sattuisi minulle, miettisin haluanko pitää lapsen ja elää sen kanssa kahdestaan siihen saakka, kunnes se saa "uuden isän" tai tekisinkö abortin. Parempi uusi isä tai ei isää ollenkaan kuin sellainen isä joka ei lastaan halua.
Eikä heti kommentia että kuka haluaa ruveta isäksi ja plaa plaa, uusio perheitähän on pilvin pimein...
En ymmärrä miksei ihmisillä saisi olla valinnan vapautta vaan aina pitää jäädä hurskastelemaan. Eläkää tätä päivää.
Miksi lapsia tehdään maailmaan heppoisin perustein tai miksi nykyään parisuhteet kestää vain sen 5 vuotta. Liian harva nykysuhde kestää oikeasti sen läpi elämän :(

Helposti!

No jos vastaava sattuisi minulle, miettisin haluanko pitää lapsen ja elää sen kanssa kahdestaan siihen saakka, kunnes se saa "uuden isän" tai tekisinkö abortin. Parempi uusi isä tai ei isää ollenkaan kuin sellainen isä joka ei lastaan halua.Eikä heti kommentia että kuka haluaa ruveta isäksi ja plaa plaa, uusio perheitähän on pilvin pimein...
En ymmärrä miksei ihmisillä saisi olla valinnan vapautta vaan aina pitää jäädä hurskastelemaan. Eläkää tätä päivää.
Miksi lapsia tehdään maailmaan heppoisin perustein tai miksi nykyään parisuhteet kestää vain sen 5 vuotta. Liian harva nykysuhde kestää oikeasti sen läpi elämän :(

Kysehän ei ole siitä etteikö mies haluaisi lasta, vaan siitä, että sinä et halua tässä tapauksessa miehen haluavan.

monenlaista kommenttia on näemmä tullut... mutta painotan vielä että mun mies ei tiennyt tän naisen odottavan sille lasta kun vasta pari kk sitten- ja mä todellakin sain tietää tästä vasta nyt... ja erossa oltiin kun tään "vahinko" sattui... ei mies todellakaan kai halua lasta mutta minkäs teet kun ei ole sen päätettävissä koko touhu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
monenlaista kommenttia on näemmä tullut... mutta painotan vielä että mun mies ei tiennyt tän naisen odottavan sille lasta kun vasta pari kk sitten- ja mä todellakin sain tietää tästä vasta nyt... ja erossa oltiin kun tään "vahinko" sattui... ei mies todellakaan kai halua lasta mutta minkäs teet kun ei ole sen päätettävissä koko touhu.

Mitkä sulla on tällä hetkellä fiilikset teidän suhteesta?

Kysehän ei ole siitä etteikö mies haluaisi lasta, vaan siitä, että sinä et halua tässä tapauksessa miehen haluavan.

No helpottaisi omaa päätöstä, että haluaako mies olla yhteydessä lapseen vai ei. Mies tehköön mitä haluaa, se päätös vaikuttaisi siihen jäisinkö minä miehen luo vai ei.
Saa sen verta itsekäs olla.

jaa-a... sekavilla mielin tässä olen kun kerran sain vasta nyt tietää lapsesta. miestä kyllä rakastan ja hän minua mutta kummallekin on toi lapsi pieni "shokki". toisaalta raivostuttaa tuon miehen touhut mutta toisaalta taas eihän se yksin miehen "vika" ole... vaikka mä kyllä mielelläni en haluaisi olla koko lapsi touhussa mukana.

jaa-a... sekavilla mielin tässä olen kun kerran sain vasta nyt tietää lapsesta. miestä kyllä rakastan ja hän minua mutta kummallekin on toi lapsi pieni "shokki". toisaalta raivostuttaa tuon miehen touhut mutta toisaalta taas eihän se yksin miehen "vika" ole... vaikka mä kyllä mielelläni en haluaisi olla koko lapsi touhussa mukana.

Ymmärrän täysin. Ehkä on hyvä miettiä siltäkin kannalta sitten, että jos jäät miehes luokse, niin yhteinen juttu se olisi tämänkin. Tuskin olisi jatkoa ajatellen teidän parisuhteen kannalta kovinkaan terveellistä, että vain mies tapaisi lasta, ja ehkä lapsen äitiä, sinä lainkaan et. Olisi mukavampaa luultavasti, jos tapaisitte sitten yhdessä sekä lasta, että tarpeen vaatiessa äitiä. Se vähentäisi sitäkin tunnetta että lapsen äiti olisi sinulle uhka, kun te kaksi selvästi olisitte keskenänne tiimi.. Jos tajuat pointin. Kyllä siitä selviää, toiset. En tiedä selvittäisiinkö mekään, mutta olen nähnyt muiden niin tekevän. :hug:

Varmasti pitää ajan kanssa sulatella tuota shokkia molemmilla. Selvittäkää suhteenne ensin toisianne kohtaan, jaksatteko yhdessä jakaa tuon shokin aiheen ja auttaa toisianne käsittelemään sen tulevaisuudessa. Vähän niinkuin askel askeleelta ;)

joo... jos nyt sitten kuitenkin jättäisin ton ukon tavarat pakkaamatta... mulla on vaan niin vaikeaa hyväksyä et joku toinen nainen saa lapsen hänelle.

Eipä taida olla miehellesikään helppo ajatus, kun näin myöhäisessä vaiheessa saa kuulla tulevansa isäksi. Taatusti riittää hänelläkin asiassa sulateltavaa. Vastuu pitää kuitenkin pystyä kantamaan.

Helposti!

Eikä muuten ole.. Jokaisella isällä on oikeus lapseensa jos mitään estettä sille ei ole :) Ja nainen kun ei päde esteenä...

mikä tahansa ehkäisy voi pettää.. niin että kyllähän mies on vastuussa lapsesta jo siinä vaiheessa, kun on "ottanut riskin" ja pannut. olipa nainen kuka hyvänsä. Ihminen on vaan tehty lisääntyväksi ja luonto voi joskus tehdä pienet kepposet kaikista suojauksista huolimatta..
ja kun tässä joku jo väläytti sitäkin, että miksi nainen ei tehnyt aborttia? suunnittelematonkin lapsi voi olla toivottu..
Jos lapsen parasta ajatellaan, niin kyllä isäkin on hänestä vastuussa aivan yhtä paljon kuin äitikin. JA itse en katsels myöskään miestä, joka kieltäisi oman lapsensa. Tokihan kannattaisi ottaa selvää, että lapsi todella on kyseisen miehen..

joo... jos nyt sitten kuitenkin jättäisin ton ukon tavarat pakkaamatta... mulla on vaan niin vaikeaa hyväksyä et joku toinen nainen saa lapsen hänelle.

Sori jos vastaus tähän meni ohi ketjussa, vaan onko jotain faktaa siitä et miehes on lapsen isä? Vai onko pelkkä toisen naisen sana asiasta? Olis varmaan hyvä olla faktat itelle selvänä ennenku tekee lopullisia ratkaisuja. Ois kurjaa jos sen lapsen perusteella lopettasit suhteen ja selviäis myöhemmin ettei lapsi olekkaan sun miehen....

Tosi paska tilanne kaikinpuolin.... Jaksamisia

Muistathan ap myös, että vaikka miehesi ei haluaisikaan olla isä lapselle, lapsen äiti saa vaatia miehen todistamaan isyytensä (pakko todistaa jos näin haluaa) jolloin mies on ainakin elatusvelvollinen!