No nyt tuli meidänkin perheeseen oksennustauti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2vuotias alkoi yöllä oksentaa. Ei suostu nyt syömään eikä juomaan mitään. Miten saisi edes juomaan jotain?

Mahataudin tarttumista muihin perheenjäseniin taitaa olla mahdotonta välttää? Meillä on 4kk vauvakin. :( Kaikki muutkin käytännön vinkit otetaan vastaan, nyt tuntuu että joka paikka on oksennuksessa. :(

Meillä piti vuosi sitten vatsatautista puolitoistavuotista pakottaa juomaan ruiskun avulla. Eli ihan sellaista apteekista ostettua banaanin makuista litkua juotettiin, en muista lääkkeen nimeä. Jauhepusseja taisivat olla, jotka sitten piti sekoittaa veteen... Kylmää hedelmäsosetta muistaakseni tarjottiin myös, kun ruoka ei maistunut. Pääasia olisi, että lapsi joisi. Jos lapsi itkee kyynelehtien, tiedät, ettei ole vielä ainakaan kuivunut.

Tsemppiä!

Ihan mitä vaan saat lapsen juomaan, esim. makeaa mehua. Tässä tilanteessa se on sallittua, vaikka muuten ei suositellakaan.
Muistakaa pestä käsiä joka välissä! Itse vaihdan käsipyyhkeet päivittäin, kun ollaan kipeitä. Ja myöskin pesen vessanpönttöä ehkä liiankin tiuhaan.
Jaksamista teille! Toivottavasti oksennustauti ei tartu teidän vauvaan.

ripulijuomaa,jossa suoloja jota siis saa apteeksita,meidän ketkään muksut ei ole suostuneet juomaan .anna sipsejä ja osta gefilusmehua-siinä niitä maitohappobakteereja.piimä myös hyväksi juomiseksi ,jos pitää.

tarttumisesta...itse oin hyväksi käsidesin kun lapset oli viime kesänä mahataudissa...aina kun hoisin mahatautista niin käsipesu ja vielä käsidesi päälle...minä ja mies vältyttiin näin...samoin pitäisi nyt jaksaa vahtia että mahatautinen ei menisi vauvan luokse ja että vauva ei saa mitään tavroita joita mahatautinen käyttää

meillä kanssa tyttö oksensi eilen miehen auton, sitte illalla mikään ei pysynyt sisällä. nyt toistaseksi eiole oksentanut, mahan on hieman löysällä.
pojalla olisi korvapolille iltapäivällä aika ja täs pohdin et lähteekö vaiko eikö :whistle:

Yhteistyössä