No nythän ovat nuo puhelinmyyntifirmojen pomot keksineet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
...että otetaas huonosti suomea puhuvia työntekijöitä.Mulla oli meinaan tässä yksi päivä naurussa pidattelemistä kun puhelinmyyjä soitti.Puoliakaan en saannut selvää mitä se selitti,kovasti kyllä selitti.Onneksi sen verran sain selvää että mitä lehteä kauppasivat ja mistä firmasta soitti että pystyin puhelun jälkeen soitamaan uudestaan sinne asiakaspalveluun.
Hommahan meni niin että päivällä soi puhelin.Vastasin ja sieltä alkoi tulla heti kuin tykin suusta hirveää sepostusta,todellakin huonolla suomenkielellä.Sen ymmärsin että että lehteä kauppaa.Kuuntelin sitä sepostusta sitten sellaiset 15 minuuttia varttuen suunvuoroa joloin voisin lehdestä kieltäytyä.En koskaan kehtaa meinaan tökerösti lyödä luuria korvaan.Mutta,mä en saannut kertaakaan sitä suun vuoroa.Lopulta tämä nainen sitten sanoi että "onko asia selvää pässiin lihaa?".Meiansin juuri vastata että ei se kyllä ihan ole ja kiitos en nyt tilaa lehteä kun tämä paukautti että selvä kiitos sulle tilauksesta,lehti tulee postissa.Siis mä en saannut sanottua mihinkään väliin yhtään mitään!!!
Eipä siinä sitten auttanut muu kuin soittaa kyseisen paikan asiakaspalveluun ja sanoa että täältä mulle soitettiin ja myytiin lehteä mutta en saannut missään vaiheessa suunvuoroa niin että olisin voinnut kieltäytyä ja en nyt lehteä kuitenkaan tilaa.Lupasi hoitaa asian niin ettei lehteä tule.
Nyt sitten jännityksellä vartutaan että tipahtaako lehti postiluukusta vai ei.
ja tosiaan,se suomen kieli oli niin huonoa että joku joka ei heti ymmärrä kuunnella tarkasti mitä toinen puhelimessa sanoo joutuu sitten lehden tilaamaan jos ei toinen anna ees suun vuoroa ja lähinnä iskee luurin korvan kun saa sanottua että lehti tulee postissa,kiitos tilauksesta.En ole kyllä ikinä vielä tuollaiseen puhelinmyyjään törmännyt.Niihin kyllä jotka suuttuvat ja iskevät luurin korvaan kun ystävällisesti sanoo että kiitos vaan tarjouksesta mutta en nyt tällä kertaa lehteä tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
No just :laugh:
Mä olisin karjunut sille muijalle sieltä välistä no thänks! :D

No ois varmaan pitännyt mutta kun mä luulin että kohteliaasti kuuntelen sen jaarituksen niinkuin aina teen ja sitten kohteliaasti myös kieltäydyn.Mutta hemmetti kun en saannut sanaakaan sanoa koko puhelun aikana=)

Mulle soitti kanssa tuossa perjantai-iltana lehtimyyjä. Itse kuulun myös näihin, jotka kiltisti kuuntelevat loppuun asti ylistyspuheen :saint: No, hän sit varmaan mukavat kymmenen minuuttia puhuttuaan (ja oli muuten tod mukavan kuuloinen ja iloinen myyjä, ei ärsyttävä) Sanoi, että eikös tämä ole tällä selvä. Valitettavasti puheet meni hiukan hukkaan, olen nimittäin jo lehden tilaaja! Aika ihmeellistä, että sitä tietoa ei heillä ollut vaikka tilannut monta vuotta. Nauratti vaan kun oli kiva kuunnella ja sitten tuotin pettymyksen... ;)

Kyllä mäkin niille kohtelias olen,kun oon itsekin tehnyt aikoinaan sitä hommaa.
Sanon vaan topakasti heti alussa et ei kiitos tai jos on oikein sinnikäs myyjä niin sanon olevani itsekin sellainen =)
Sitä mä en taas ymmärrä et ihmiset ei vastaa myyjille vaan antaa niiden renkuttaa kerrasta toiseen,mä oon ainakin päässyt niistä helpolla.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Kyllä mäkin niille kohtelias olen,kun oon itsekin tehnyt aikoinaan sitä hommaa.
Sanon vaan topakasti heti alussa et ei kiitos tai jos on oikein sinnikäs myyjä niin sanon olevani itsekin sellainen =)
Sitä mä en taas ymmärrä et ihmiset ei vastaa myyjille vaan antaa niiden renkuttaa kerrasta toiseen,mä oon ainakin päässyt niistä helpolla.

Mutta olen huomannut myös sellaisia että kun yhdelle sanot että ei kiitos niin seuraavalla viikolla samasta paikasta soittaa toinen työntekijä ja kauppaa samaa lehteä.Mulle soitteli kerran kaksi erittäin sinnikästä puhelinmyyjää ja molemmat kauppas seiskaa.Soittelivat vuoronperää joka toinen viikko.Lopulta jouduin kyllä sanomaan että olen nyt muutaman kymmenen kertaa sanonnut etten lehtä tilaa ja nyt saa soittelu loppua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilmatar:
Mulle soitti kanssa tuossa perjantai-iltana lehtimyyjä. Itse kuulun myös näihin, jotka kiltisti kuuntelevat loppuun asti ylistyspuheen :saint: No, hän sit varmaan mukavat kymmenen minuuttia puhuttuaan (ja oli muuten tod mukavan kuuloinen ja iloinen myyjä, ei ärsyttävä) Sanoi, että eikös tämä ole tällä selvä. Valitettavasti puheet meni hiukan hukkaan, olen nimittäin jo lehden tilaaja! Aika ihmeellistä, että sitä tietoa ei heillä ollut vaikka tilannut monta vuotta. Nauratti vaan kun oli kiva kuunnella ja sitten tuotin pettymyksen... ;)

Mullekin on käynyt pariin otteeseen niin, että kauppaavat jo tilattua lehteä.
Yleensä sanon heti puhelun alkuun, etten tilaa mitään.

Yhteistyössä