No oliko taas töykeää? hääpukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Olin la häissä ja mulla oli päällä vaalean toffeen/kermanvärinen polvipituinen mekko jossa ruskeita pieniä pilkkuja, mustat sukkikset ja vaaleanruskeat kengät. Vauvalla samanvärinen mekko ilman pilkkuja, tyllialushameella, hopeiset kengät. Oma mekko sifonkia ja tytön satiinia. Morsiamen sisko hyökkäsi silmille, että varastettiin huomio ja että vain morsio saa pukeutua vaaleaan ja että törkeää tulla noin ylipukeutuneena. Ihan olivat kirkkohäät. Kaukaisempi serkkuni kyseessä. Enpä tiennyt olevani törkeä, voiko noilla vaatteilla nyt sitten vielä käydä toiset häät, oliko vika vaatteissa vai morsion siskossa?

Voi hyvänen aika. Mihin ihmeen juhlaan sitä sitten Suomessa pukeudutaan, jos ei häihin??
Taisi sisko olla vähän ressissä, tai muuten vaan idiootti. Et tehnyt mitään väärää.

No en kyllä itse laittaisi kerman väristä mekkoa häihin... Että enpä nyt oikein sitten tiedä..
Ja oliko sulla oikeasti ne mustat sukkikset? Lauantainahan oli about 30 astetta lämmintä! Eikä kyllä mustat sukkikset muutenkaan sopis kuvailemaasi asuun..

[QUOTE="vieras";23993739]No en kyllä itse laittaisi kerman väristä mekkoa häihin... Että enpä nyt oikein sitten tiedä..
Ja oliko sulla oikeasti ne mustat sukkikset? Lauantainahan oli about 30 astetta lämmintä! Eikä kyllä mustat sukkikset muutenkaan sopis kuvailemaasi asuun..[/QUOTE]

Oli kyllä, suonikohjuja raskaudesta, ilman ei ilkeä olla, vaikka kyllä oli kuuma eikä niin kovin hyvin asuun sopinut. Morsion siskolla oli sellainen maksimekko, pitkä halternec- mekko jollaisia nyt näkee paljon kaupoissa.

Ei pitäisi pukea vaaleapohjaiseen pukuun jossa voidaan sekoittaa morsiameen. Toinen hame/yläosa voi kyllä olla vaalea. nykyäänhän on niin että hääpuku voi olla sellainen jossa jopa pilkkuja joten on silmille hyppimistä mennä. etkö ole kuullut että häissä vain morsian käyttää vaaleapohjaista mekkoa, vierailla soveliasta että vain yläosa tai alaosa vaalea, ei molemmat. En menisi sanomaan mutta kyllä ihmettelen naisia jotka pukeutuvat toisten häihin itse vaaleaan. Onhan se mautonta.

Alkuperäinen kirjoittaja hä;23994052:
Ei pitäisi pukea vaaleapohjaiseen pukuun jossa voidaan sekoittaa morsiameen. Toinen hame/yläosa voi kyllä olla vaalea. nykyäänhän on niin että hääpuku voi olla sellainen jossa jopa pilkkuja joten on silmille hyppimistä mennä. etkö ole kuullut että häissä vain morsian käyttää vaaleapohjaista mekkoa, vierailla soveliasta että vain yläosa tai alaosa vaalea, ei molemmat. En menisi sanomaan mutta kyllä ihmettelen naisia jotka pukeutuvat toisten häihin itse vaaleaan. Onhan se mautonta.

Mä oon kuullut vaan, että kokovalkoiseen ei saa pukeutua. Mikä sitten lasketaan vaaleaksi?

Mä en edelleenkään ymmärrä tuota. Jos jonkun häät menee siitä pilalle, että siellä on joku vaaleassa asussa, niin saa mennäkin. Ei tullut mielenkään kiinnittää toisten vaatteisiin huomiota ja ei kyllä kiinnittänyt kaasokaan.

Mä luulen, että se oli se sun söpösti puettu lapsesi, joka herätti muiden vieraiden huomion. Morsiamen sisko ei tätä varmaan tajunnut, ja ajatteli että teidän pukujanne siellä kehutaan. Ja minusta kaikki muu paitsi kokovalkoinen ja kokomusta sopivat häävieraalle. Jos morsian haluaa varata jonkun muun kuin valkoisen värin itselleen, ilmoittakoon sen sitten kutsussa tai muuten.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Alkuperäinen kirjoittaja hä;23994052:

Nykyäänhän on niin, että hääpuku voi olla jonkin muun värinenkin kuin vaalea. Pitäisköhän häävieraiden mennä juhliin alusvaatteissa, ettei vaan sekottuis morsiameen kukaan?

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Mä en nyt oikein osaa kuvitella, minkä värinen se mekko oli, koska mun mielestä kerman ja toffeen sävyt on aika kaukana toisistaan. Oliko sävy jotain tällaista: http://4.bp.blogspot.com/_pMWrxUf6fzg/S68ydC3KkMI/AAAAAAAABgA/GJkISww00ow/s1600/mekko1.jpg

Vai vielä vaaleampaa?

Kuka perinteinen morsian pukeutuisi pilkulliseen mekkoon ja mustiin sukkahousuihin? Minusta tuo aloittajan kuvailema asu on erittäin käyttökelpoinen häihin. Ja jos morsian ei pukeudu kokovalkoiseen mekkoon,ottaa hän itse riskin sekoittua häävieraisiin. Minusta on ihanaa kun häihin laitetaan nätit vaatteet aivan kuten aloittaja vauvansa kanssa teki! :) Tyhmä tuo serkun kommentti.

Ei nuo valkoisesta vielä mene. Ihan kipeetä keuhkota tommosesta. Jos vieras ei todella pue hääpukua, niin mielestäni morsiamen tehtävä on tälläytyä ja laittautua ja pukeutua siten, ettei jää epäselväksi, kuka on morsian.

No eipä nuo valkoisesta mene.
Mä oon ite ollut kaasona anopin mulle tekemässä iltapuvussa, puku oli liila/musta, todella nätti. Muutama häävieras kuului siellä sanovan, että kaaso vie huomion pois morsiammesta.

Yhteistyössä