No onko pyöräily sit ihan turha laji jos nimenomaan haluaa kiinteytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pyöräily on aerobista liikuntaa, eli rasvaa palaa. Mä en loppujen lopuksi ole edes ihan varma mitä tällä kiinteytyksellä nyt sitten tarkoitetaan - varmaan rasvaa pois ja lihaksia tilalle? Silloin tarvitaan nimenomaan aerobista liikuntaa ja sen lisäksi lihaksia kehittävää treeniä. Ihan simppeliä. Mutta ei ole olemassa sellaista liikuntaa, joka muuttaa rasvan lihakseksi. :D

Joo, tarkotan nimenomaan sitä, että rasvaa pois ja lihasta tilalle. Olen normaalipainoinen, hoikka itseasiassa (157cm ja 50kg) mutta kaikki paino on LÖLLÖÄ ja haluan lihasta tilalle. Että paljokohan mun pitää pyöräillä, et siitä ois jotain hyötyä muuta kuin kunnon kohottajana.

Mä oon pyöräilly joka toinen päivä vähän päälle 10km ja silleen, että hiki on tullu ja oon ollu hengästyny. Aikaa menee n. 25min. Onko totta, että pitäs liikkua yli puoli tuntia, että se rasvanpoltto käynnistyy kunnolla? Jostain tämmöstäkin oon kuullu.

Pyöräilyä on ulkona hankala harrastaa sellaisella intensiteetillä että se kiinteyttäisi tai kuluttaisi kaloreita merkittävästi.

Pyöräily on kyllä hyvä kunnon ylläpitoon ja erinomainen tapa liikkau paikasta toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Pyöräilyä on ulkona hankala harrastaa sellaisella intensiteetillä että se kiinteyttäisi tai kuluttaisi kaloreita merkittävästi.

Pyöräily on kyllä hyvä kunnon ylläpitoon ja erinomainen tapa liikkau paikasta toiseen.

Osaatko sanoa kuin kovaa sillä pitäs polkea, että näkyis tuloksia? me asutaan maalla joten pääsee niin lujaa kuin vaan jalat jaksaa polkea :D Vai mitä tarkotit tuolla, että ulkona on hankala harrastaa riittävällä intensiteetillä?

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Kyllä yksikin laskuri väitti, että 18 kilometrin tuntivauhtia pyöräillessä kuluttaisi n. 400kcal/h. Esimerkiksi minä pyöräilen vähän alle 2h (30km) päivässä ja jos nyt ajatellaan, että kulutan vaikka vähintään 300kcal/h, niin kyllä se 600kcal on aika iso kulutus päivittäin lisättynä muuhun kulutukseen. Ja kyllä mä väitän että näkyy mulla myös pohkeissa, reisissä ja takapuolessa että pyöräilen paljon.

kyllä minusta se on yksi laji muiden joukossa. Mutta määrä pitää olla kyllä ajallisesti pitenpi kuin 6km päivässä. Tunti pyöräilyä esim. Ja vaihtelua eli ei ainoa laji.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Spinningiin, hiki lentaa, rasva palaa ja lihakset kasvaa!

En pääse :( Lasten takia on pysyteltävä joko juoksussa tai pyöräilyssä koska pääsen lenkille vasta sit ku lapset nukkuu ja mies tulee töistä kotiin. Eli tähän aikaan illasta :/ Juoksusta en niin välittäis, siks tästä pyöräilystä kyselen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kyllä mä väitän että näkyy mulla myös pohkeissa, reisissä ja takapuolessa että pyöräilen paljon.

Näin mullakin. Keväästä syksyyn pyöräilen päivittäin, talvella kävelen. En omista autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Spinningiin, hiki lentaa, rasva palaa ja lihakset kasvaa!

En pääse :( Lasten takia on pysyteltävä joko juoksussa tai pyöräilyssä koska pääsen lenkille vasta sit ku lapset nukkuu ja mies tulee töistä kotiin. Eli tähän aikaan illasta :/ Juoksusta en niin välittäis, siks tästä pyöräilystä kyselen.

no sitten valitse ehdottomasti juoksu. Jos haluat saman tuloksen pyorailylla, on sun pyorailtava moninkertainen aika juoksuun vwerrattuna.

Yhteistyössä