Millä perustein teistä on sit tehty lastensuojeluilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
3 kertaa on tehty. ihan aiheesta kyllä. yks niistä kerroista multa kysyttiin "lupaa" siihen. apua sain ja kaikki hyvin.

Saanko kysyä mikä syynä?

mulla oli masis ja olin loppuun palanu. tein kaikenlaista typerää ja jouduin esim. turvakotiin pariks päiväks lepäämään. olin vakavasti sitä mieltä että lapsilla ois parempi ilman mua. :| sen jälkeen kun alkoi mennä parempaan suuntaan oon tehny kaikkeeni että korjaisin mun tekemät virheet. olin oikeassa siinä että lapsilla ois ollu parempi olla ilman mua sillon kun olin hajalla mutta onneks sain apua sossulta.

Kiva, että sait apua ja asiat nyt paremmin. Moni varmasti palaa loppuun eivätkä saa tai hae apua.

en minäkään tarpeeks ajoissa hakenu. liian paljon tyhmää tuli tehty ja siitä en anna itelleni ikinä anteeks. :( mutta nyt tiedän että on takana semmosta ja jos alkaa tuntua pahalta tiedän että saan apua pyytämällä. lääkkeitä en syö enää mutta tarpeen tullen meen hakee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Kun tuntuu, että nykyään tuo on kostotoimenpide ja ilkeilytapa, tehdä noita ilmoituksia, niin minkälaiset seuraukset tulee jos tekee ilkeyttään aihettomasti ilmoituksen?

Ei mitään seuraumuksia ainakaan mun ex:lle :/

Jep, ei tullut minunkaan exälle. Mutta työkaverini tiesi kertoa tapauksesta, jossa erään miehen ilmoituksia ei enää otettu vastaan sosiaalitoimistoon (siis sikäli kun ne koski aina tätä yhtä entistä aviovaimoa), kun niitä ilmoiteltiin yhtenään ja kaikki tutkimukset päätettiin aiheettomina. Ei niillä ole loputtomasti aikaa juosta ihmissuhdesotkujen vuoksi.

3 kertaa on tehty. ihan aiheesta kyllä. yks niistä kerroista multa kysyttiin "lupaa" siihen. apua sain ja kaikki hyvin.

Saanko kysyä mikä syynä?

mulla oli masis ja olin loppuun palanu. tein kaikenlaista typerää ja jouduin esim. turvakotiin pariks päiväks lepäämään. olin vakavasti sitä mieltä että lapsilla ois parempi ilman mua. :| sen jälkeen kun alkoi mennä parempaan suuntaan oon tehny kaikkeeni että korjaisin mun tekemät virheet. olin oikeassa siinä että lapsilla ois ollu parempi olla ilman mua sillon kun olin hajalla mutta onneks sain apua sossulta.

Kiva, että sait apua ja asiat nyt paremmin. Moni varmasti palaa loppuun eivätkä saa tai hae apua.

en minäkään tarpeeks ajoissa hakenu. liian paljon tyhmää tuli tehty ja siitä en anna itelleni ikinä anteeks. :( mutta nyt tiedän että on takana semmosta ja jos alkaa tuntua pahalta tiedän että saan apua pyytämällä. lääkkeitä en syö enää mutta tarpeen tullen meen hakee.

:hug:

Lapsellani oli käsi kipeä viedessäni sitä varahoitopaikkaan päiväkotiin kun perhepäivähoitaja oli sairaslomalla. Kysyivät mikä kädessä on ja sanoin etten tiedä mistä tullut, arasteli sitä hieman, mitään näkyvää ei ollut. Olivat sieltä sitten tehneet ls-ilmoituksen koska epäilivät että lasta on pahoinpidelty..siis lapsi oli 2 päivää siellä!! sossussa käytiin kerran ja totesivat että aihetta huoleen ei ole. Minä tein valituksen päiväkodista ja vaihdoin varahoitopaikan toiseen.

Mulla kävi lapsen kans yks kamala vahinko kun se oli vauva, jonka johdosta neuvolasta oli velvollisuus tehdä ilmoitus lastensuojeluun. Mutta tuo vahinko on sellanen asia, josta en kovin mielellään jaksa edes kertoa :ashamed:

Ja lisään vielä että kun käytiin kerran lastensuojelun tapaamisessa, niin totesivat ettei tarvitse aloittaa asiakkuutta.

Entisestä koulusta tehtiin ilmoitus koska lapsella oli käytettyjä (ei reimatekkiä yms eikä ihka uusia vaatteita) sukulaisilta saatuja vaatteita, oli takki auki talvella välitunnilla ja ei ollut yhtenä aamuna ehtinyt syödä aamupalaa kun nukkui pommiin ja valitti koulussa nälkäänsä.

Toinen ilmoitus tehtiin sen takia etten kuulemma jaksa välittää lapsesta, en käytä häntä harrastuksissa enkä tee hänelle ruokaa.... olin raskaana ja jouduin tiputukseenkin raskauspahoinvoinnin takia, asuin melkein koko raskauden vessassa. Isäntä teki ruuat yms. Harrastuksiin ei ollut varaa enkä minä sinne olisi päässyt kuskaamaankaan. Tytön kanssa kyllä tein ja puuhasin sen minkä jaksoin, isänsä kanssa touhusi sitten enemmän.

Nämä tehtiin sossunkin mielestä syyttä suotta. Kävin isännän kanssa keskustelemassa asiasta koulussa ja he kielsivät kaiken, syyttivät toisian ja katselivat varpaitaan kun penäsin miksi ihmeessä pitää tuollaisista asioista tehdä ls ilmoitus. Että mikseivät voi laittaa viestiä/soittaa että miten asia on ennenkun tekee tuollaista, mutta syytä en saanut tietää koskaan. Lastani myös kiusattiin kyseisessä hienosto sisäpiirikoulussa yms... vaikka alue jossa asuin ei ollut hienostoa, mutta tuo sisäpiiri... Muutimme pois ja nyt on paljon parempi täälä. Meinasin saada hermoromahduksen kun syytettiin ja vaikka ei ollut vikaa itsessä eikä perheessä niin kyllä siinä meinaa tulla paskat housuun!

Yhteistyössä