No onkos se kiellettyä olla kotona hiprakassa vauvan nukkuessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no se meni näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meilläkään mies saa mennä baareihin. Ne juoksut on juostu aiemmin ja mitään tarvetta ei pitäisi olla baarissa notkumiselle. Jos ei mennä yhdessä niin ei ollenkaan.

Eikä se alkoholi ole mulle niin tärkeää, viime kerrasta oli 2 vuotta kun otin mitään!
Se vain todella ärsyttää että mies ei tajua että minä itse määrään itsestäni, tiedän missä raja kulkee, ei mulle tarvi tulla sanomaan paljonko voin juoda kun tiedän itsekin!

3 LONKEROA! Haloo palsta. Se ei ole määrä eikä mikään.

Taas tegdään ap:stä lasten heitteillejättäjää ja alkoholistia.

Ap - et ole juoppo etkä huono äiti. Ota ihmeessä lonkeroita jos mieli tekee ja haistata paskat miehellesi joka kuulostaa muuten ihme hyypiöltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikä se alkoholi ole mulle niin tärkeää, viime kerrasta oli 2 vuotta kun otin mitään!
Se vain todella ärsyttää että mies ei tajua että minä itse määrään itsestäni, tiedän missä raja kulkee, ei mulle tarvi tulla sanomaan paljonko voin juoda kun tiedän itsekin!

miksi veit sen lonkun takas kaappiin? oisit sanonu miehelles, että tämän juon vielä.

Ja baariin meno ei tarkoita mulle sitä että juodaan ja örvelletään. Haluaisin joskus todella harvoin kuten jo aiemmin mainitsin käydä siskon tai ystävien kanssa viettämässä iltaa, ottaa pari ja jutella ja pitää hauskaa, ja toki hauskaa voi pitää ilman alkoholia mutta en ole kuitenkaan mikään absolutisti joten miksipä ei pari siideriä voi nauttia ystävien kanssa...
ehkä jonain päivänä saan tähän "luvan"

Eikö ongelma ole nyt siinä miehen päässä eikä sulla ap? Itsekin tunnut tiedostavan. Sinuna olisin vedellyt vielä pari lonkkua piruuttaan ja fiilistellyt makeasti miehen edessä.

En enää kehdannut juoda sitä kolmatta lonkkua koska mies sanoi niin, ja olisittepa kuulleet millä äänensävyllä! Aloin tuntea sitten syyllisyyttä ja menin nukkumaan ja suutuin miehelle...
Käyttäydyin ehkä lapsellisesti mutta oli se ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja baariin meno ei tarkoita mulle sitä että juodaan ja örvelletään. Haluaisin joskus todella harvoin kuten jo aiemmin mainitsin käydä siskon tai ystävien kanssa viettämässä iltaa, ottaa pari ja jutella ja pitää hauskaa, ja toki hauskaa voi pitää ilman alkoholia mutta en ole kuitenkaan mikään absolutisti joten miksipä ei pari siideriä voi nauttia ystävien kanssa...
ehkä jonain päivänä saan tähän "luvan"

No miks et mene siskos kanssa? Ei miehes ole sitä päättämään. Itse en tykkää ottaa juurikaan koskaan, mutta ei kai se mun miehen vika ole ja estä häntä ottamasta tai käymästä joskus. Käynhän minäkin vaikka harvoin ja yleensä kyllä yhdessä mennään.
Nyt ap järki käteen pari lonkkua kesäterassilla ei ole paha asia vaikka miehes nii väittääkin.

Kyse ei ole juomisesta, vaan siitä, että mies määrää. Itse lopetin juomisen jo silloin, kun lasta ruvettiin yrittämään, ihan omasta halustani, ja tykkään olla ilman. Mutta baarissa on käynyt kavereiden kaa, ja meinaan käydä silloinkin, kun lapsi syntyy. Minusta on jotenkin outoa, että aikuisen ihmisen pitää saada "lupa" jos haluaa mennä ulos. WTF?

Ei tämä asia ole kyse yleisestä mielipiteestä vaan teidän perheen tilanteesta. Jos miehesi mielestä kolme lonkeroa on liikaa ja sinusta ei, niin teidän pitää keskenänne selvittää sopivan määrän raja. On aivan turha haukkua miestä täällä kontrollifriikiksi, jos et osaa keskustella hänen kanssaan asioista.

Kolme lonkkua ei kyllä ole mitään, en katsoisi tuollaista määrää pahalla vaikka ei olisi selvää miestäkään. Tietenkin jos vastaava määrä tai enemmän pitäisi vetää jatkuvasti niin sitten on ongelma. Lämpimänä kesäiltana nautittu pari alkoholijuomaa ei minusta vaan ole vielä ongelmaa nähnytkään, vielä vähemmän kun paikalla kerran oli selvä isä. Ja itse en alkoholia paljoa nauti, viime vuonna kahdesti otin niin että humalaan tulin, pari kertaa sitten saunasiiderin tai pari lasia viiniä.

Oudoin juttu on tosiaan se, että mies voi kieltää baariin menon, eihän siinä ole mitään järkeä. Asiat pitää selvittää, mutta ei tuo nyt ihan oikeasti ole normaalia, että puoliso ei saa ollenkaan mihinkään lähteä, ja sitten ei edes kotona saisi kolmea juoda. Jotenkin pitää järki takoa sille miehelle päähän jos sen kanssa meinaat jaksaa elämäsi viettää. Jos tuollaisia rajoituksia hyväksyy niin ei voi mennä vannomaan etteikö kohta ole kiellettyä mennä shoppailemaan tai ruokailemaan esim.

Alkuperäinen kirjoittaja jeesustelijoita:
Hoh hoh.
Pieni hiprakka kotona ollessa ei tee kenellekään mitään. Vähiten sille lapselle joka NUKKUU.

Mä olen kyllä samaa mieltä. Mun mielestä voi olla pienessä hiprakassa. Siitä ei ole kenellekään haittaa, äidille sen sijaan pelkästään iloa. Eri asia jos on kännissä eikä pysty kunnolla hoitamaan lasta. Se on paha asia.

mutta vaikka olen nuorempi, tuntuu että olen järkevämpi, tai että mies on yllättävän lapsellinen ikäisekseen, vaikka myönnän että minäkin joskus käyttäydyn niin.

Yhteistyössä