no tyttö pitäs nyt viiä lääkäriin, mutta en tiiä miten.

no niin.
mies tuli kotiin ja menin tytön kanssa ensiapuun.
mitään syytä ei löytynyt. särkylääkettä vaan käskivät antaa ja seurata kotona tilannetta.
tyttö pystyy kävelemään mutta hiukan vielä ontuu tai varoo jalalla astumista.
kuvien ottamista jalasta eivät katsoneet tarpeelliseksi.

ja kyselyihin, kyseessä ei ollut hätätapaus eli siksi en ottanut taksia enkä tilannut ambulanssia. vararahastoa ei ollut koska maksoin 10 päivä tilin tyhjäksi koska tiesin, että saan tällä viikolla lisää rahaa.

ja nyt alan puhumaan miestä ympäri, että saataisiin toinen auto, ainakin siihen asti kun asutaan täällä maalla.

Meillä kävi kanssa viime talvena pojan (silloin 2v) kanssa niin, ettei yhtäkkiä pystynyt seisomaan. Oli muutenkin sekavan oloinen, joten lähdettiin tk:hon. Aikaahan siinä vierähti, kun kolmen pienen kanssa lumituiskussa 3km käveltiin, tämä poju nukahti rattaisiin. Perillä se sitten heräsi, oli tokkurainen, mutta pystyi (huonosti) kävelemään. Kun oltiin odoteltu melkein 2 tuntia, päästiin lääkärille (venäläinen) joka ei ymmärtänyt minua, enkä minä sitä... Tulos oli tyyliin "lapsi kävelee, on ihan terve", ja me kotiin. En sitten tiedä mitä se oli, vajaan viikon poju oli nuutunut, ei paljoa kävellytkään. Onneksi tervehtyi, eikä ole toiste sellaista tullut. Mutta en ole kovin innokas tonnekaan terkkarille menemään, piru ne lääkärit on ihan hanurista!

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Meillä kävi kanssa viime talvena pojan (silloin 2v) kanssa niin, ettei yhtäkkiä pystynyt seisomaan. Oli muutenkin sekavan oloinen, joten lähdettiin tk:hon. Aikaahan siinä vierähti, kun kolmen pienen kanssa lumituiskussa 3km käveltiin, tämä poju nukahti rattaisiin. Perillä se sitten heräsi, oli tokkurainen, mutta pystyi (huonosti) kävelemään. Kun oltiin odoteltu melkein 2 tuntia, päästiin lääkärille (venäläinen) joka ei ymmärtänyt minua, enkä minä sitä... Tulos oli tyyliin "lapsi kävelee, on ihan terve", ja me kotiin. En sitten tiedä mitä se oli, vajaan viikon poju oli nuutunut, ei paljoa kävellytkään. Onneksi tervehtyi, eikä ole toiste sellaista tullut. Mutta en ole kovin innokas tonnekaan terkkarille menemään, piru ne lääkärit on ihan hanurista!

juuri näin ..suomessa asutaan eikä saada suolalaista palvelua :headwall: :headwall:

siskolleni tuli virtsatietulehdus ja äiskä vei sen päivystykseen sielä oli kans huonosoomi puhuva lääkäri..ja totesi siskolleni että jos ei lääke auta 3 pvä jälkeen olla väärä lääke ...äiti olli vähän kattonnu et just joo....

Yhteistyössä