Noh. Miten 2 v 9 kk saa tekemään kakan pottaan, kun osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilia

Vieras
Otettu siis vaipat pois pari viikkoa sitten, pissan kanssa sujuu jo tosi hyvin, mutta kakan ei.

Nyt on alkanut ilmoittaa etukäteen, koska kakka tulee, mutta kun vien potalle, ei tee sinne mitään, toistaa vaan, että ei tule. No, ei mene kuin 1 min vessasta poistumisesta niin kakka on housussa. Arrrrgh! Välillä myös pyytää vaippaa potalla istuessaan, mutta en ole sitä laittanut, tosiaan sillä seuraamuksella, että ne tulee sitten housuun.

Ärsyttää, koska tuntuu, että lapsi tekee tämän ihan tietoisesti eli mistään vahingosta ei ole kysymys. Saako sitä torua tossa tilanteessa?

No entäpä, keksiskö kukaan mitään hyvää palkintoa pottakakasta? Tarrojen liimailu ei meillä toimi. Ei myöskään saa olla sellainen että "viidestä kakasta saat sitä tai tätä", meidän lapsen muisti ja keskittyminen ei riitä niin pitkälle, palkinto pitää olla välitön.

voi olla, et ei ole vielä hoksannut, miten saisi tehtyä sen kakan sinne pottaan. Meillä tyttö teki ihan samaa, et potalta pois niin ei aikaakaan kun tavarat vaipassa. Itse veikkaisin, et siinä potalla on vaikea löytää asentoa. Nyt siis harjotellaan sitä, pari kertaa jo onnistunut tekemään pottaan. Ei meillä ole palkintoja käytössä, kehutaan vaan hurjasti.

Vielä: en alkaisi torumaan, jos ei onnistu pottaan tekemään asioita.

Meillä käytetään vähän alle 2-vuotiaalla pojalla "pottarusinoita" lahjomiseen... :D Nyt on alkanut välillä sujua rusinoittakin, unohtaa, kun on niin tohkeissaan potan tyhjentämisestä ja wc-pytyn vetämisestä yms., mutta aika hakusessahan koko homma vielä tuossa iässä on (olen iloinen, että sujuu edes jotenkuten).

Tuttavan liki 4-vuotias muuten vaipaton, mutta kun kakka tulossa, käy hakemassa housuvaipan, jonne sitten tekee kakan... Eli ilmeisesti pottaan ei ole kiva kakkia?

Yhdessä pönnämään, äiti pöntölle ja lapsi potalle. Alusta asiaa luumuilla liin tulee helpommin.

Onko teillä pöntölle rengasta, vois olla hienompaa kakkia pöntöllä.

Hanki supistaja tai istuta suoraan pytylle. Tuon ikäisenä voi käydä jo pytyllä. (Meillä jäi jo 2-vuotiaana potta pieneksi vaikka ei ole isokokoinen lapsi) Lapsi saattaa haluta myös asiointirauhan. Voit palkita onnistumisesta vaikka tarroilla, mutta torumisesta tuskin on muuta kuin haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nuuh:
Yhdessä pönnämään, äiti pöntölle ja lapsi potalle. Alusta asiaa luumuilla liin tulee helpommin.

Onko teillä pöntölle rengasta, vois olla hienompaa kakkia pöntöllä.

Ei kyllä kärsi minkäänsorttisesta ummetuksesta, ihan se tulee 10 sekunnissa kun tulee.

On pöntölle rengas, mutta hankalaa, kun lapsi niin omapäinen, etten sais olla siinä vieressä vahtimassa, yksin en voi pöntölle päästää, koska meidän pönttö aika korkea, ja kerran jo tippui sieltä suoraan otsa lattiaan.

Vois juu kokeilla tuota, että istuu itse pöntöllä. Harmillisesti se kakka vaan tuntuu tulevan aina just silloin kun mulla on muuta kesken, esim. vauvan syöttäminen.

Asiointirauha hänellä tänäänkin olisi ollut, kun tosiaan oli vauvan syöttö kesken, kävin viemässä neitin potalle istumaan ja otin housut pois, sanoin että istuu ihan rauhassa ja ilmoittaa sitten jos kakka tulee, no hetken päästä se tuli sieltä ulos housut takaisin jalassa ja lopun jo tiedättekin.

Mun pojalla oli mooonta kk tuo sama juttu.
Sanoi että kakattaa, mutta kakka ei vaan pottaan tullut :/
Kaikki kokeiltiin, mutta oiskohan ollut vaan että aika ei ollut vielä? VAikka muut lapset meilläkin paaaaljon aiaksemmin oppineet homman...
Nyt, 3v2kk, poika on osannut jo viikon verran tehdä kakan pottaan, tarran saa laittaa potan kylkeen joka kakasta =D
Mutta kk sitten ei ollut tarroistakaan apua...

Yhteistyössä