Noin 30-vuotiaana ekan lapsen saaneet - Kauanko raskaaksitulo kesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fghj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fghj

Vieras
Kiinnostaisi tietää kauanko kolmekymppisellä normaalisti kestää, ennen kuin raskaus alkaa.

Itse tulin kerran "kertalaakista" raskaaksi, mutta raskaus meni kesken ihan varhaisessa vaiheessa.

Yritys on aloitettu nyt uudelleen, ja toisaalta toivon raskautta, toisaalta tavallaan pelkäänkin että tulen raskaaksi nopeasti.

T: vauvakuumeinen kolmekymppinen

Lasketaanko 27v kolmekymppiseksi :) Mä tulin ekasta kierrosta raskaaksi, meni kesken. Sitten tokasta kierrosta (kun saatiin lupa yrittää, komplikaatioiden jälkeen) uudelleen raskaaksi ja se meni hyvin loppuun asti.

Olin 28-vuotias kun aloin odottaa ensimmäistä, ens. kierrosta tulin raskaaksi. Toista aloin odottaa kun olin 30-vuotias, kolmannesta kierrosta tulin raskaaksi. Ei keskenmenoja.

28v. kolmas raskaus ja puolivuotta meni kunnes raskauduin. Kaksi aikaisempaa 23 ja 25-vuotiaana tärppäs ekasta :) Ja jos sillä mitään merkitystä niin lapsilla sama isä.

alotettii 20-vuotiaina yrittäminen, eka raskaus sai alkunsa, ku olin 30. Keskenmeno tuli ja tästä meni hieman yli vuosi uuteen raskauteen, joka nyt huhtikuun lopussa meni kesken

Jotain 8 kk oltiin ilman ehkäisyä ennen tärppiä, ei erityisestii laskettu päiviä tms., ikää oli 29. Nyt toista yritetty 1,5 vuotta (ikää mulla nyt 32) ja syytä odotteluun onkin löytynyt tutkimuksissa vähän molemmista.

25v olin kun aloitettiin yrittäminen, meni 1,5v kun raskauduin, meni kesken rv 5+0, siitä vuosi raskauduin uudestaan ja nyt 27-vuotiaana ensimmäinen onnistunut raskaus (rv 25+3).

Yksi asia minua kiinnostaa nyt kovasti teidän vastauksianne lukiessa.

Te joilla raskaaksitulo on kestänyt pitempään kuin 1-2 vuotta, oletteko lähteneet tutkimuksiin asian selvittämiseksi?

Minä aion mennä heti tutkimuksiin, jos meillä ei reilun vuoden kulessa tärppää.
Mitään tiedossa olevia esteitä raskaaksitulolle meillä ei ainakaan ole tiedossa. Mutta tuo kokemamme keskenmeno mietityttää hieman.

[QUOTE="alkup.";23774213]Yksi asia minua kiinnostaa nyt kovasti teidän vastauksianne lukiessa.

Te joilla raskaaksitulo on kestänyt pitempään kuin 1-2 vuotta, oletteko lähteneet tutkimuksiin asian selvittämiseksi?

Minä aion mennä heti tutkimuksiin, jos meillä ei reilun vuoden kulessa tärppää.
Mitään tiedossa olevia esteitä raskaaksitulolle meillä ei ainakaan ole tiedossa. Mutta tuo kokemamme keskenmeno mietityttää hieman.[/QUOTE]

meillä alettiin vasta ekan keskenmenon jälkee tutkimaa, ku tk:ssa ei koskaan otettu tosissaan. Sairaalassa sitte sovittii jatkoista ekan keskenmenon jälkeen

Yhteistyössä