Noin sata kysymystä hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kierukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kierukka

Vieras
Siis valistakaa tyhmää :ashamed: tuntuuko ne hännät. Sulle tai ukolle. Häiritseekö touhuillessa?

Oletko lihonut?

Vaikutukset mielialaan tai haluihin?

Oletko saanut kierukkaa ennen kuin kuukautiset alkaneet? Imetys pitänyt mulla yleensä menkat pois yli vuoden...

Niin ja voiko hormonikierukkaa yleensäkään ottaa imetyksen aikaan?

Oletko ollut tyytyväinen vai onko tullut jotain haittoja?

Mulle laitettu heti jälkitarkastuksessa toisen synnytyksen jälkeen eli voi laittaa vaikka imettää, en tunne ite lankoja(en oo kyllä erityisemmin kaivellutkaan) mies sanoi parilla ekalla kerralla että ihan kuin tuntuis mutta ei kuulemma haitannu ja nyt sit jälkeenpäin ei kuulemma enää tunne mitään. Eka kierukasta en huomannu mitään sivuoireita, makea on aina maistunut, syksyllä otin uuden ja nyt ehkä on halut vähän kateissa tahi aika ajoin piilossa, mut voi myös johtua muustakin. Oliks muita kysymyksiä?

mulla olis lisäkysymyksiä!!!

Nyt käytössä nuvaring (ihan ok ei mitään ongelmia mutta hintoihinsa tulee)

harkinnassa strerilisaatio (kaveri kertoi että voi tulla vuodot tosi runsaina ja kuukautiskivut takaisin)

mites sitten kierukka? alussa ilmeisesti tulee tiputtelu-vuotoa suunnilleen kokoajan, miten nopsaan loppuu?

kokeillaanko jollain kierukan hormoonien sopivuus ennen laittamista?
hintaluokka noin?

missä ehkäisy-muodossa olisi järkeä kun ikinä en enää lapsia tee?

Renkaat tulee kuitenkin vuosien myötä maksamaan mulle mansikoita ja vaikka mitä muutakin....

kertokaa vinkkejä.... =) =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 08:58 kierukka kirjoitti:
Siis valistakaa tyhmää :ashamed: tuntuuko ne hännät. Sulle tai ukolle. Häiritseekö touhuillessa?

Ei häiritse eikä huomaa kumpainenkaan... (ainakaan me)

Oletko lihonut?
Ehkäpä laihduin enemmänkin (mutta johtui varmaan imetyksestä)...

Vaikutukset mielialaan tai haluihin?

Oletko saanut kierukkaa ennen kuin kuukautiset alkaneet? Imetys pitänyt mulla yleensä menkat pois yli vuoden...

En muista tarkalleen, mutta taisi olla kk sillon kun laitettiin... (kannattaa kysyä neuvolasta)

Niin ja voiko hormonikierukkaa yleensäkään ottaa imetyksen aikaan?

Voi ottaa.

Oletko ollut tyytyväinen vai onko tullut jotain haittoja?

4v käytön jälkeen kiertyi väärinpäin ja piti poistaa mutta tämä on varmasti harvinaista :D
Mielialavaihteluita oli ekan vuoden aikana, mutta häipyi sitten. Muuten loistava vehje jota ei huomaa millään lailla. Omat kokemukset hyviä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 19:54 nelli kirjoitti:
mulla olis lisäkysymyksiä!!!

Nyt käytössä nuvaring (ihan ok ei mitään ongelmia mutta hintoihinsa tulee)

harkinnassa strerilisaatio (kaveri kertoi että voi tulla vuodot tosi runsaina ja kuukautiskivut takaisin)

mites sitten kierukka? alussa ilmeisesti tulee tiputtelu-vuotoa suunnilleen kokoajan, miten nopsaan loppuu?

kokeillaanko jollain kierukan hormoonien sopivuus ennen laittamista?
hintaluokka noin?

missä ehkäisy-muodossa olisi järkeä kun ikinä en enää lapsia tee?

Renkaat tulee kuitenkin vuosien myötä maksamaan mulle mansikoita ja vaikka mitä muutakin....

kertokaa vinkkejä.... =) =)

Mulla loppu tiputtelu ihan viikon parin aikana, eikä sen jälkeen kuukautisia ollenkaan :D Mirena siis kyseessä.

Hormonia ei kokeilla etukäteen.

Hinta riippuu paikasta, missä laitetaan.. muistelisin että n100e-150e kieppeillä ompi.(korjatkaa jos sekoilen :x )

kierukka on pitkäkestoinen, eikä tule kk.

Mullakin resepti on haettuna ja seuraavia kuukautisia odottelen.

lääkäri kertoi että tiputteluvuotoa voi olla ensimmäinen puol vuotta ja sitten saattaa kuukautiset loppua kokonaan.

Tietääkö kukaan että jos ei lopu niin onko vuodoissa mitään säännöllisyyttä? vai tuleeko milloin sattuu?

Noita supistuksia sanottiin että aluksi voi olla, mutta elimistön pitäisi tottua tähän vierasesineeseen "melko pian"? mitä se sitten onkaan.

Hintaa tuolla on kuulemma n. 160?. Toivon todella että sopii, konkurssi tulee jos se pitää pois ottaa ja alkaa sitten taas maksaa jotain muuta ehkäisyä.

Tietääkö kukaan onko usein ollut epäsopivuutta? ja mistä syystä?

Ja voiko tuo pelkkä yksi hormoni saada aikaan näitä sivuvaikutuksia; painon nousu, mielialavaihtelut, migreeni, haluttomuus, limakalvojen kuivuminen emättimessä, verisuonitautiriskin kohoaminen...
lääkäri sanoi ettei, mut käyttökokemuksia?

minulle asennettiin reilu kk sitten hormonikierukka. Lääkäri sanoi ettei kuukautiskierron vaiheella ole väliä,ettei tarvinnut odottaa kuukautisia sentakia. Minä kärsin yleensä migreenistä,nyt ei ole ollut minkäänmoisia päänsärkyjä eikä myöskään supisteluja. En osaa ainakaan vielä kertoa mitään negatiivista ko.vempeleestä.Niin ja painoon ei ole vaikuttanut,eikä ole mitään ylimääräisiä näppylöitä tullut(finnejä). Niin ja seuraavana päivänä oli pientä vihlontaa selän puolella, mutta nappasin buranaa ja ohi meni.

Mulla on ollut nyt vuoden ajan Mirena-hormonikierukka. Sitä ennen on kokeiltu pillerit, minipillerit, ehkäisypiikki ja rengas. Ja täytyy sanoa et kierukka vie ehdottomasti voiton.

Mulla on aina ollut mielialan vaihteluja, haluttomuutta, päänsärkyjä, turvotusta jne, johtuen pillereistä ja renkaasta. Kierukan kanssa ne on jäänyt kokonaan pois. Ja menkat jäi sinne lääkärin pöydälle kun kierukka laitettiin. Tiputtelee silloin tällöin, mut nekin ajat pärjää pikkuhousunsuojalla ja tiputtelua kestää noin 2 päivää. Hinta oli mulla 113 euroa.

Suosittelen siis lämpimästi tätä ehkäisymuotoa. Terkkarini mukaan tämä on ihanteellinen niille naisille, jotka ovat yli 30 ja joilla on jo lapsia eikä lisää halua.

Yhteistyössä