Noista baarikäynneistä kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Kun menette baariin, niin onko se ennalta suunniteltu ja se baariin meneminen se varsinainen tarkoitus ?

Kysymys on huonosti muotoiltu, mutta jäin miettimään (toisen ketjun innoittamana), että itse en oikeastaan juuri koskaan varsinaisesti vietä baari-iltaa vaan pubi/baari on sellainen paikka johon mennään esim odottelemaan jonkin toisen tilaisuuden alkua, kuuntelemaan jotain bändiä tai parille teatterin/elokuvan jälkeen tms. Harvoin siellä pidempään viihdytään...

Miten muilla?
:)

Riippuu ja roikkuu :)

Useimmiten käyn yökerhoissa keikoilla, pari-kolme kertaa vuodessa. Sitten ehkä toiset pari-kolme kertaa ihan tanssimassa. Mä tykkään hirveästi tanssimisesta, mutta nykyään en vaan jaksa olla kovin myöhään, klo 1 pitää olla jo sängyssä...

Ennen oli mutta ei nykyään..Nuorempana se oli perjantai illan kova suunnitelma kun vedettii pohjat kämpillä ja meikattiin, sit baariin jossa pilkkuun asti..

Nykyään se on enemmänkin sellasta et istuu himassa sohvalla ja juo kaljaa, arpoo et jaksaisko sitä vääntäytyä johonkin vai ei.. :D

En tarkoittanut missään nimessä paheksua niitä jotka menevät baariin ihan asiasta tehden.
Kunhan vain huomasin, että itse teen sillä lailla kovin harvoin.

Oikeastaan vain silloin (kerran 3-6 kuussa nykyään) kun olen liikenteessä parhaan ystäväni kanssa. Hän on alkoholisti joten alkolla "luonnollisesti" merkittävä rooli tapaamisissamme.

Juu, kyllä mä aina menen nimenomaan sinne baariin. Tai siis yökerhoon. Mä rakastan yökerhojen tunnelmaa ja tanssimista.

Muuten istuskelen baareissa aika vähän, mieluummin sitten kahvilla jossain... En ole silleen "lipittelijätyyppiä" kun jos otan jossain yhden, vaikkapa siiderin, niin mua alkaa vaan aina nukuttaa tajuttomasti.. Mitään keskittymistä vaativaa tai älyllisesti haastavaa en ainakaan voi sitten enää loppupäivänä tehdä ennen kuin olen sitten torkkunut.

En tarkoittanut missään nimessä paheksua niitä jotka menevät baariin ihan asiasta tehden.
Kunhan vain huomasin, että itse teen sillä lailla kovin harvoin.

Oikeastaan vain silloin (kerran 3-6 kuussa nykyään) kun olen liikenteessä parhaan ystäväni kanssa. Hän on alkoholisti joten alkolla "luonnollisesti" merkittävä rooli tapaamisissamme.

Anteeksi, mutta tästä sai sen kuvan, että viet alkoholistiystäväsi viettämään alkoholinhuuruista baari-iltaa... :xmas:

Riippuu, silloin Puolassa tosiaan sovittiin kun tultiin hotellille, että tarvitsen pari paukkua sen reissun jälkeen. Ensin siis syömään ja sitten paukulle. Välillä taas tosiaan mennään ihan sinne baariin tanssimaan ja nauttimaan olostaan ja sitä suunnitellaan pidempäänkin.

Ennen oli mutta ei nykyään..Nuorempana se oli perjantai illan kova suunnitelma kun vedettii pohjat kämpillä ja meikattiin, sit baariin jossa pilkkuun asti..

Nykyään se on enemmänkin sellasta et istuu himassa sohvalla ja juo kaljaa, arpoo et jaksaisko sitä vääntäytyä johonkin vai ei.. :D

No näin täälläkin =)
Ja jos jaksaa lähteä, niin hiukan vaan korjaa meikkiä ja hiuksia, ja vaihtaa vaatteet. Ei kuitenkaan ihan niillä kotivaatteilla ilkee lähtee :D

Silloin kun kävin kapakoissa niin menin vain baariin iltaa istumaan tappiin asti vaikka edellisestä kerrasta jo 7v aikaa. Ehkä tässä taas joskus :)
Elokuviin tai muihin huveihin ei kapakin kautta.

Mun baarikäynnit sijoittuu yleensä firman illanvieton jatkoille. Eli en varsinaisesti lähde baariin vaan lähden saunomaan ja syömään, joskus siitä vaan intoutuu jatkamaan vielä yökerhoonkin hyvän porukan innoittamana.

No me muutettiin Berliinin osittain klubikulttuurin takia, joten kyllä, baariin tai klubille lähteminen on päätarkoitus. :) Toisaalta usein on kotibileitä jotka jatkuu pitkään ja sitä ennen kipaistaa ehkä jossain yksillä drinkeillä eikä mennä enää myöhemmin mihinkään.

Edellisestä käynnistä on aikaa, taisi olla lopputalvea..
Mutta juu, silloin kun lähdetään kavereiden kanssa rilluttelemaan, niin ideana onkin juuri "women behaving badly" :D
Viimeisimmillä kerroilla mä olen tosin lähtenyt kotiin jo pari tuntia ennen valomerkkiä, kun ei ole jaksanut..

Pubeissa voin käydä lasillisella vaikka ennen leffaan menoa.

Itse käyn yleensä vain keikoilla joten pääasia on se musiikki, ja pari tulee otettua siinä samassa. Joskus käydään kavereiden kanssa 1-2 ottamassa baarissa, mutta en koko iltaa missään pubissa viihdy. Yökerhoissa en viihdy kun musiikki on niin karseaa ja rokkibaarit ovat harvassa (en asu pk-seudulla).

[QUOTE="Joo";24961621]Onko sun mielestä tosiystävä jos tietoisena toisen alkoholiongelmasta tukee sitä pahentavia tilanteita?

Eikö tosiystävä ehdottais jotain muuta tekemistä ja koittais kannustaa muunkilaisiin vapaa-ajanviettotapoihin?[/QUOTE]

Ehdottomasti.
Ja noin itsekin ajattelin ja yritin vimmatusti toimiakin silloin 10 vuotta sitten kuin tutustuin Mikaan.

Nyt kuitenkin on niin, että vaikka toki saan hänet mukaani erilaisiin aktiviteetteihin; keilaamaan, taidemuseoihin jne. niin siitä on aina "hintana" ilta baarissa tai kostea ilta muuten.

Tilanteensa ei seurastani pahene eikä parane - muuta kuin toki siltä osin, että kanssani ollessaan ei ole KOKO vapaapäiväänsä ja -iltaansa baarissa niin kuin muina vapaapäivinään ja -iltoinaan (siksi nimenomaan että yhteiseen aikaamme sisältyy aina myös se "minun juttuni" siinä missä hänen juttunsakin.)

Alkoholisti hän oli jo yli 20 vuotta sitten eli yli 10 vuotta ennen kuin tutustuimme ja alkoholisti hän on ollut koko ystävyytemme ajan.
Ja paljon olen sinä aikana oppinut - sellaisiakin asioita, mitä en ennen osannut kuvitellakaan: Mm. sen että ihminen voi olla luotetuin ja läheisin ystävä, kallio johon nojata elämää suurempienkin tiukkojen paikkojen aikana - ja alkoholisti. Samaan aikaan.

Viimeksi muokattu:
Meillä joskus niin, että kun tullaan elokuvateatterille etuajassa, niin käydään tein toisella puolen viinilasillisella. Samoin voidaan teatterin jälkeen käydä ystävien/tuttujen kanssa lasillisella puhumassa näkemästämme näytöksestä.

Juu-u tuo varmaan kiva tapa, oikeesti rentoutuu hyvässä seurassa.
Mun baarielämä kun oli perseet tai ei mitään niin tajuat kai.... ;)
Mut kulttuurijuttuihin, harvoin, säntään noin vain, itse tapahtuma yleensä antaa riittää.

Kyllä meillä ainakin on lähes aina baariin meneminen tarkoituksena :D (siis silloin, kun sinne mennään... tietty käydään leffassa, syömässä yms. myös, mutta sieltä ei sit puolivahingossa baareilemaan yleensä eksytä vaan kipitellään kiltisti kotio :D)

Esim. tänään mennään illalla baariin piiiiiiiiitkästä aikaa! Lapsenvahti hommattuna ja kaikkee.. Whiiiiiii!

• Tykkää
Reactions: ansarikukka

Yhteistyössä