Nokkamuki/tuttipullo + nukuttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Hei!
Mitä mieltä olette? Tarkoitus olisi lähteä ekaa kertaa yöksi pois ja jättää vauva(8 kk) isille. Vauva ei ole juonut korviketta, vain omaa maitoani tissistä. Eli nyt täytyy varmaan isin antaa korviketta koska en ole kotona. Eli tuttipullosta on juonut ihan vauvana ja nykyään juo veden nokkamukista. Vauva on nukahtanut tähän asti vain tissille eli saatava nukkumaan nyt siis jotenkin muuten. Kannattaako antaa maito nokkiksesta vai pullosta? Ja mitä ideoita nukuttamiseen.

Suosittelen kokeilemaan korvikkeen antoa ja isi nukuttamaan jo ennen varsinaista menoa. Siis niin että isi laittaa nukkumaan vaikka olet kotona. Meillä nimittäin vähän samantapainen tilanne (oli toki vasta n. 6kk) Joi nokkamukista, pulloa ei huolinut, yleensä nukahtanut tissille, pumppasin maitoa niin et isi antoi sitä. Oli huutanut hysteerisenä 6h illalla putkeen. Ei meinannut millään nukahtaa... :(
Eli todellakin suosittelen totuttamaan ensin siihen että isi laittaa mukin tahi pullon kanssa nukkumaan...

milloin olet lähdössä?Kannattaisiko opetella jo muutamina iltoina etukäteen tuon korvikkeen juomista isin kanssa?tai jos sulla on rintapumppu niin rintamaitoa?Jos aikaa on enemmän voisi harjoitella pois tuosta tavasta,anna korviketta nokkiksesta iltapuuron yhteydessä.Tuttipullolle ei mielestäni kannata enää opettaa.

Eli olen lähdössä heinäkuun alussa. Täytyy tehdä siis niin että opetellaan jo hyvissä ajoin ennen tuota ajankohtaa. Miten opettaa nukahtamaan muuten kuin tissille?

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Eli olen lähdössä heinäkuun alussa. Täytyy tehdä siis niin että opetellaan jo hyvissä ajoin ennen tuota ajankohtaa. Miten opettaa nukahtamaan muuten kuin tissille?

No imetät jossain lapsen sängyn vieressä vauvan ja sitten pistät tissin pois. Alat nukuttaa vaikka sylissä heijaamalla niin kauan, että lähes nukahtaa, sitten siirrät omaan sänkyyn.
Suosittelen vielä tuttipulloa tuon ikäisen kanssa. Varsinkin kun on tottunut vielä ihan tissistä saamaan maidon. Meillä juo vielä yli 1v tuttipullosta iltamaidon, vaikka muuten juokin nokkamukista.

Tuossa muuten kuin rinnalle nukahtamisessa on meillä mies ollut korvaamaton apu, sama myös vieroittamisessa. Eli isä nukuttaa lapsen ja maidon haju ei häiritse pientä. Itseltä vaaditaan itsekuria siinä vaiheessa, kun lapsi protestoi. Pitää antaa lapsen ja isän olla kahden vaikka huuto olisi ekoilla kerroilla armoton.

mä opetin niin,että vähän ennen normi uniaikaa annoin lapselle puuroa ja maitoa,sen jälkeen syliin nukuttaminen(ilman sitä maitoa).Pian oppikin tuosta jo itsekseen nukahtamaan sänkyynsä,pienten silittelyjen kera,kun ei enää kaivannut ruokaa nukahtaekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

No imetät jossain lapsen sängyn vieressä vauvan ja sitten pistät tissin pois. Alat nukuttaa vaikka sylissä heijaamalla niin kauan, että lähes nukahtaa, sitten siirrät omaan sänkyyn.
Suosittelen vielä tuttipulloa tuon ikäisen kanssa. Varsinkin kun on tottunut vielä ihan tissistä saamaan maidon. Meillä juo vielä yli 1v tuttipullosta iltamaidon, vaikka muuten juokin nokkamukista.

neuvolassa neuvottiin lopettamaan tuttipullon ja huvitutin käyttö 6kk iässä,samoin hammaslääkärissä..

hmm... meinasin näppärästi neuvoa mutta sitten aloin miettiä että ehkä mä en ollu yötä poissa ennen kuin imetys loppui... luulisin... en pysty muistamaan :D

mutta mä lopetin tissille nukuttamisen ihan vaan etten antanu sitä tissiä enää illalla. syliin nukutin silti. Tyttö oli niin väsynyt sinä iltana ettei ees hoksannut että maito jäi juomatta. Toisena iltana vähän hamuili perään mutta nukahti.

siitä sitte pikkuhiljaa siirryttiin siihen että nukahti syliin ja siitä nostin sänkyyn. sitte nostin sänkyyn ja pidin kiinni/silitin ja nukahti. Kohta en koskenut mutta istuin vieressä jne.

Ja siinä vaiheessa kun lopetin imetyksen ja iltatissittelyt, en ottanut enää mitään unimaitoa/pulloa mukaan kuvioihin. ajattelin että turha totuttaa lapsi tapaan josta kohta taas pitäisi jo pyrkiä eroon...

Yhteistyössä