nokkamuki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Pian alkais olla kiinteiden aloitus edessä ja ajattelin pojalle antaa vettä aina syömisen jälkeen (ei ole vielä koskaan vettä saanut). Ajattelin myös antaa veden nokkamukista, kun en kehtais tuohon tuttipulloon pahemmin enää totuttaa. Kysynkin teiltä, että mikä n.muki ois tähän toimintaan paras tai onko niissä yleensä mitään eroa? Ja pitääkö vesi muuten keittää ennen antoa, vai käypikö kraanavesi ihan ok?
Jos kaikki menee hyvin, olis poika kiinteitä aloittaessa 6kk.

Meillä MAM nokkamuki (6kk ylöspäin), siinä on sellaiset korvat joista lapsen on hyvä itse pitää kiinni. Vettä en keittänyt enää, kun aloitettiin kiinteitä antamaan. kylmä kraanavesi ainakin Vantaalla käy!
Poika oppi hyvin juomaan siitä, kun ei oikein koskaan ollut tuttipulloa saanutkaan.

Meilä NUK nokkamuki, jossa luki, että voi alkaa harjoituttaan 5 kk eteenpäin. Vesi ei tule kovin vuolaasti. Saattaa olla rintaruokitun helpompi oppia juomaan vähemmän virtaavasta nokkamukista tai näin siis ainakin meillä. Meillä myös avent nokkamuki (6+) ja poika meinasi tukehtua, kun vesi valui vuolaasti.

Tietääkö kukaan mikä mahtaa olla ainun vippamukissa ikäraja?
Paketin kun olen siitä onnistunut hävittämään..
Sininen muki,jossa se keinuheppa kuva,on pyöristetty alareuna eli ei voi kaatua.Onko kenelläkään ??

Oman kokemuksen kautta olen kyllä vahvasti sitä mieltä että nokkamukiin ei ole hyvä lasta opettaa sillä se hidastuttaa huomattavasti oppimista oikeasti lasista juomiseen. Minulla on kaksi lasta joilla aloitin kiinteät ruoat n.4kk:n iässä ja annoin juoda tuttipullosta vettä ruoan kanssa. Puoli vuotiaina kun istuivat syöttötuolissa syömässä annoin muovimukin ja sinne aluksi n. ruokalusikallinen vettä,siksi vähän ettei tarvitse vaatteita vaihdella mut lapsi kuitenkin oppii ymmärtämään syy seuraus suhteen kun kallistaa mukia ja sieltä tuleekin jotain. Molemmat lapseni ovat juoneet hienosti ilman sotkua tavallisesta mukista 8kk:n iästä asti. Minulla on hoidossa 1v6kk lapsi joka juo nokkamukista mutta oikeasta kupista hänellä ei mitään ymmärrystä.

Ihan hyvin lapsi oppii juomaan tavallisesta mukista vaikka olisikin nokkamukista aiemmin juonut!!! Samalla tavalla sen voi opettaa nokkamukinkin jälkeen.

Ei tuossa sinun vaihtoehdossasi mitään vikaa ole. Kaikki tyylillään, mutta monen tapauksessa se saattaa olla vaikeampi vaihtoehto.

Nokkamukit, tutit, tuttipullot ovat olleet jo vuosikymmeniä käytössä ja kukaan ei ole niihin koukkuun jäänyt loppuiäkseen. Ne ovat suurimmalle osalle vauvoista tarpeellisia sekä mielestäni loistavia keksintöjä.
Vauvat ovat yksilöllisiä, mikä käy toiselle, ei sovi toiselle jne.