nokkamukista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

riitu

Jäsen
15.07.2004
142
0
16
miten ja minkä ikäsenä teil on päädytty nokkamukiin meillä on hankálaa kun ei millään juo mukista heittää lattialle ja purskuttaa maidon pois suusta minkälainen nokka mukis olis hyvä miten saa likan juomaan mukista ikää 1v2kk :ashamed: :o

noin puolen vuoden iässä kokeiltiin nokkamukia, mutta ei ollut meidän muki se. ollaan hörppyytetty ihan lasista ja muovi mukista, tosin tuttipulloa käytetään vielä isompien määrien juomiseen. tällä hetkellä vuoden vanha lapsukainen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 09:44 vieras kirjoitti:
noin puolen vuoden iässä kokeiltiin nokkamukia, mutta ei ollut meidän muki se. ollaan hörppyytetty ihan lasista ja muovi mukista, tosin tuttipulloa käytetään vielä isompien määrien juomiseen. tällä hetkellä vuoden vanha lapsukainen.

Aivan kuin meillä. Puolivuotiaasta asti oon yrittäny Mam nokkamukia tarjota, mutta ei kelpaa. Sellanen valkonen pää, josta joku mainitsi, ei kelpaa myöskään paitsi satunnaisesti ja joskus :o . Lasista ottaa sen verran et suu kastuu, eli tuttipullolla meilläkin mennään, poju kohtsillään 1v 1kk. Esikko oppi juomaan nokkamuksita 6kk iässä. Ja jopa pullon suusta n. vuoden iässä =) .

Meillä 1v3kk ei ole käyttäny nokkamukia lainkaan. Juo ihan itse hoienosti lasin reunasta. Hän on aina innoissaan hihkunu että pitää saada hörppy, jos joku on jotain juonu ja on aina annettu hörpätä, joten on "aina" osannu juoda lasista.
Tuttipulloakaan ei ole ollu kotona oikeastaan lainkaan käytössä. Olenkohan äärimmäisesä hätätilanteessa kerran pari antanu pullossa kaakaota/mehua, kun en ole ehtiny just tisuttelemaan ja sylittelemään, kun pikkuinen on pyytäny. Nyt on tuttipullon tutitkin jo kaikki hävinny, luulen.

Meillä lopetettiin tosta noin vaan yks aamu tuttipullosta juominen ja alettiin antaa nokka mukista jossa kierrettävä kansi ja ei "ilma reikää".No nyt mennyt n. kuukausi ja eilen oppis ite pitäämään kiinni ja kaatamaan samaan aikaan.Ja siitähän poika innostu kun kehuttiin ja taputettiin....Alussa ei kun hörpyt otti mut sit kun huomas et muusta ei tipu ni alko juomaan.

meillä vain otettiin muki käyttöön ennen vuoden ikää....aika hyvin alkoi oppia kunhan rauhassa vaan harjoteltiin. nokkamukia käytetään sen verran et kantena mukissa,mut osaa juoda jo tavallisesta mukistakin. ikää 1v2kk =) illalla juo maidon pullosta SÄNGYSSÄ ;) mut muuten on jo kauan juonut ITSE nokkamukista tai mukista...ja hyvin oppi ja tosi nopeaa kun en vaan antanu enää pulloa vaan mukista harjoteltiin :D

meidän neiti on juonut nokkamukista 6kk lähtien. Meillä on sellaisia mitä saa mm. prismasta (sellainen 3kpl paketti jossa on punertava, sininen ja violetti kuppi ja maksaa n.3e). niistä mukeista ei tule nestettä muulloin kuin vaan "imiessä". on meillä muitakin nokkamukeja, mutta nuista tyttö tykkää eniten.

Yhteistyössä