Nolo kysymys kolmen lapsen äidiltä :D Raskaudesta ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolona

Vieras
Heippa.

Minä söin kiertohäiriöihin ( vuoto kesti 5vk ) orgametriliä 3 kierron ajan.
Viimeiset kuukautiset ( pillereillä ) alkoi 7.11. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Nyt ollut sellainen 'voipunut' olo. Rinnat EI ole kipeät, ei palele ( nämä olleet aiemmin merkkejä raskaudesta ). Mutta sellainen voimaton olo, vähän mieli herkällä ( Joululaulu sai tipan silmään ) ja ajottaista ellotusta. Ei kuitenkaan mitään aamupahoinvointia tms. ole ollut. Ruoka ei ole maistunut yhtä hyvin kuin aiemmin. Eikä mitään oikeastaan koskaan tee mieli. Olen kuitenkin saanut ruokaa alas suht. hyvin ( rasvaiset herkut ei niin uppoa ). Ja eilen jostain syystä nautin seksistä enemmän kuin normaalisti ja mies sanoi että johtuu siitä että olen raskaana :D

Voisikohan kyse olla raskaudesta? Ja nyt en tosiaan muista että voisiko näillä viikoilla tulla jo oireita tai että pitäisikö niitä jo olla?

Ekassa raskaudessa tein testin vasta rv. 8+ kun en tajunnut selviä oireita ( paleli, rinnat oli vähän arat, vähän etovaa oloa toisinaan ).
Toisessa raskaudessa tein testin vasta rv. 7+ kun rinnat oli selkeästi kipeät ja alavatsaa viilteli.
Kolmannessa palelin ihan hurjasti eikä siihen auttanut mikään. Raskausviikkoja oli silloinkin 6-8 ( en muista tarkkaan ) ja mies aavisti että olen raskaana.

Oliskos mittään, että jos tekisit sen testin (siis raskaustestin, niitä saa apteekeista, marketeista ja jopa r-kiskalta). Tänne viitsit kirjoitella ummet ja lammet, mutta r-testiä et ymmärrä tehdä.

[QUOTE="vieras";25212070]Oliskos mittään, että jos tekisit sen testin (siis raskaustestin, niitä saa apteekeista, marketeista ja jopa r-kiskalta). Tänne viitsit kirjoitella ummet ja lammet, mutta r-testiä et ymmärrä tehdä.[/QUOTE]

Höh... :) Nyt tänä iltana vasta rupesin asiaa mietiskelemään. Koskaan kiertoni ei ole ollut päivän tarkka joten kiertopäivästäkään en pysty 'epäilemään' raskautta.
Tokihan sen testin osaan ostaa ja tehdä ;) Kymmeniä on tullut elämän aikana tehtyä ja apteekin, nettikaupan ja marketin testit testattu :D Ärrältä en kyllä oo ostanu vielä :D

Eikös täällä haettu kokemuksia, mietteitä.. purettu tuntemuksia jne.? :) Sitähän minä tässä... muiden kokemuksia erilaisista raskauksista, koska oireet ovat alkaneet jne. :)

No eihän ne muiden raskaudet saatikka oireet mitenkään vaikuta sinun tilanteeseesi. Se selviää vain ja ainoastaan tekemällä sen raskaustestin. Se on fifty-fifty eikös niin. Ei täällä kukaan voi sanoa omien oireidensa perusteella, että joo olet varmasti raskaana. Tai et ole.

Minä olen joka kerralla selkeästi VAISTONNUT olevani raskaana jo ennen raskaustestin tekoa. Väsymyksestä varsinkin. Ja kyllähän ne oireet alkaa usein jo hiukan ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää..

[QUOTE="vieras";25212214]No eihän ne muiden raskaudet saatikka oireet mitenkään vaikuta sinun tilanteeseesi. Se selviää vain ja ainoastaan tekemällä sen raskaustestin. Se on fifty-fifty eikös niin. Ei täällä kukaan voi sanoa omien oireidensa perusteella, että joo olet varmasti raskaana. Tai et ole.

Minä olen joka kerralla selkeästi VAISTONNUT olevani raskaana jo ennen raskaustestin tekoa. Väsymyksestä varsinkin. Ja kyllähän ne oireet alkaa usein jo hiukan ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää..[/QUOTE]

Höh taas :D Enhän minä raskaustestin tulosta täällä kysynyt :D Vaan lähinnä juuri tuota että voiko oireet raskauksissa olla ihan erilaiset? Tai että muissa raskauksissa ollut oireita mutta jossain ei sitten ollenkaan? Eli ihan kokemuksia oireista, oireettomuudesta, ehkä tuosta lääkityksestä ja sen lopettamisesta myöskin. Että voiko sen jälkeen heti tulla raskaaksi tai voiko lääkkeen lopettamisen jälkeen eka kierto ollakin toooodella pitkä?

Eli ihan tälläistä haastelua vain :) Aikani kuluksi kun lapsetkin nukkuu ja tätä tulin miettineeksi :)

Nostan tämän saman vielä :D
Voiko raskaustesti olla plussaa jo kp. 37? Jos oletettais et kierto ois esim. n. 30 päivää? En tosiaan tarkkaan tiedä ku eka kierto orgametrilin jälkeen.

Nostan tämän saman vielä :D
Voiko raskaustesti olla plussaa jo kp. 37? Jos oletettais et kierto ois esim. n. 30 päivää? En tosiaan tarkkaan tiedä ku eka kierto orgametrilin jälkeen.

Nykyiset raskaustestit voi näyttää tuloksen jo ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Ohjeena taitaa olla, että testin voisi tehdä samana päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa (eli jos oletettu kierto on 30 päivää niin testin pitäisi kyllä olla selkeästi luettavissa kp37).

Yhteistyössä