Nolo pelko; järkytyin 4d-ultrassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Mulla on tosi nolo mutta todellinen pelko, koskien oman vauvani ulkonäköä. :( En kehtaa sanoa tästä kenellekkään, tai miehelleni sanoin mutta hän suuttui eikä halua keskustella asiasta ja itseänikin asia hävettää kamalasti.. Kävin siis 4d-ultrassa ja vauvan näkeminen oli minulle jostain syystä järkyttävä kokemus. Toisaalta oli ihmeellistä nähdä lapsi niin "todellisena" - pikku ihmisenä - mutta toisaalta hänessä oli mielestäni jotain outoa, enkä ole varma pidinkö näkemästäni. Jollain tapaa en osaa suhtautua siihen, mitä näin (siis oman lapseni) ja omiin tunteisiini lasta kohtaan. Pelkoni siitä, että lapseni on ruma tai etten vain jostain syystä tunne rakkautta lasta kohtaan on kasvanut sellaisiin mittoihin, että herään keskellä yötäkin miettimään asiaa. Lapsi on toivottu ja olen järkyttynyt omista ajatuksistani. Onko tämä normaalia raskausajan hormonimylläkkää/osa äidiksi kasvamista vai onko mussa jotain vikaa? Onko kellään muulla ollut samoja ajatuksia tai pelkoja?

En ole ihan varma ymmärränkö mitä tarkoitat oudolla jne. mutta voin lohduttaa, että olen molemmat lapseni 4D:ssä nähnyt ja vaikka siinä hienosti periaatteessa piirteet näkyykin, ei vauva ole siinä vaiheessa vielä lähellekään valmis eikä se tietenkään siltikään vastaa todellisuutta. En ole osannut suhtautua oudoksuen noihin koska en odottanut vauvan olevan "aidon" näköinen, tai siis olen alunperinkin ajatellut että on hauska nähdä vauveli etukäteen (4D tuli ihan yllärinä meillä), mutta en ole silti pitänyt sitä tavallaan kuvana joka mulla lapsesta on.

En tiedä saanko ollenkaan viestiä perille mutta yritän lohduttaa että älä pidä sitä liian totuutena vaan koita unohtaa se mielikuva jos se sinusta tuntui ikävältä ja keskity siihen että kun vauvasi näet, on hän varmasti kaunein pieni jonka olet koskaan nähnyt. Oman lapsen syliin saaminen on jotain niin upeaa ettei se siinä vaiheessa haittaa että vauva on ihan ruttuinen lyttynaama :D

Ihan normaalia ainakin mun kokemusteni mukaan. Mun mielestä esikoinen näytti ihan Jouko Ahoselta (paperiliiton puheenjohtaja) 4d ultrassa. :D Kun lapsi syntyi, oli mielestäni vieläkin jotenkin oudon näköinen. Ihmettelin vain mielessäni, kun miehen mielestä vauva oli niin käsittömättömän kaunis... Nyt vuosia myöhemmin lapsi on mielestäni kaunein mahdollinen esikoinen mitä maa päällään kantaa. :heart:

Löytyisköhän vaikka jostain päin nettiä kuvia vauvoista 4D-ultrassa ja sitten samasta vauvasta vastasyntyneenä? Saattaisi lievittää pelkoasi kun näkisit miten erilainen se oikea vauva sitten on..

Jos asia vaivaa mieltäsi kovasti niin varaa aika neuvolapsykologille jossa voit rauhassa purkaa mietteitäsi!

Samalla lohdutan minäkin: ei se vauva oikeasti näytä siltä kuin 4d-kuvassa. :) Muista, et siinä se on (yleensä) pää alaspäin, mikä tietty vaikuttaa.

Meidänkin tytöllä oli tossa silmien välissä ihan kuin joku klingonin poimu. :D (ja ei, todellisuudessa ei ole =) )

Millä raskausviikolla kävit?
Se vauva näyttää erilaiselta 4D:ssä koska on keskosen näköinen, ei täysiaikaisen vauvan. Mie hoksasin vasta kun omia keskosiani katselin, miksi ne 4D-ultra kuvat on aina niin hassun näköisiä. Niissä vauvat ovat juuri sellaisia kuin ne ennen täysiaikaisuutta ovat. Laihoja, kapea kasvoisia, 'vanhusmaisia'.

Mä näin kahdesta edeltävästä muksusta ultrassa heti minkä näkösiä ne on vaikka oli ihan normaaliultra. Ja lapsi oli kanssa sen näköinen miltä näytti ultrassakin.
Mutta sitten tää viimeinen. Se näytti ensin apinalta, sitten alieenilta ja aina jotenkin ihan oudolta. Ja melkein pelkäsin saavani jotenkin omituisen näköisen lapsen. Vaan sieltä tulikin kenties kaunein poikani tähän astisista.:heart:

mulla on 4d-ultrakuva pari viikkoa ennen syntymistä, n viikolta 36. Nenä näytti suhteettoman suurelta ja muutenkin piirteet oli vääristynyt veden vaikutuksesta, mutta kyllä ssinä tuttuakin oli kun lapsi syntyi

:D Taitaa vastasyntyneet olla aina kurttuisia, punaisia ja ei-niin-kauniita...

Mutta vauva muuttuu ihan hirmuisen nopeaa. Puolen vuoden iässä näyttää jo aivan erilaiselta. Kaunistuu :)

Mun pojan nenä oli ihan lytyssä heti synnytyksen jälkeen ja muistan ajatelleeni sekunnin sadasosan että ou mai gaad..mutta sit tuli niin jumalaton rakkausryöppy ja tunne,että vaikka ei ois nenää ollenkaan niin rakastan rakastan rakastan ja vielä tuplasti enemmän jos ulkonäkö ei ole sieltä täydellisimmästä päästä. Nenä "korjaantui" seuraavaan aamuun mennessä,mutta ihan oikeasti..ei sillä ole mitään väliä onko lapsella lyttynenä tai yks käsi,se on se maailman rakkain aina :)

Kaikki vauvat näyttää kamalalta 4d:ssä :)

Ja mun mielestä on tavallaan ihan hienoa, että se näkeminen herätti sussa erilaisia tunteita. Ne pisti sun nyt ajattelemaan sellasia asioita jo etukäteen. Vauvan tulo saa (ja sen pitääkin) herättää äidissä erilaisia, niin positiivisia kuin negatiivisiakin tunteita. Ikävää tietysti ettei miehesi ole tukenasi. Vois olla ihan hyvä keskustella ainakin jonkun kanssa noista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21885128:
:D Taitaa vastasyntyneet olla aina kurttuisia, punaisia ja ei-niin-kauniita...

Mutta vauva muuttuu ihan hirmuisen nopeaa. Puolen vuoden iässä näyttää jo aivan erilaiselta. Kaunistuu :)

Meillä ei tyttö ollut just syntyneenäkään punainen ja kurttuinen ollenkaan,vaan just ihana!
Mä olin kans siitä 4d käynnistä vähän ihmeissäni,vauva joka oli tavallisessa ultrassa näyttänyt söpöltä näyttikin joltain nenättömltä hirviöltä...en menettänyt yöunia,luotin siihen normaaleihin ultrauskuviin.

Yhteistyössä