Noloa tänään kirjastossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En ole käynyt vuoteen kirjastossa, koska mulla on siellä sakkoja maksettavana yli 13e enkä ole kehdannut. Tänään lapset pyysi, että käytäisiin kun kuljimme ohi. Valkkasivat sitten siitä kirjat ja menimme lainaamaan niitä.

Tämä virkailija ilmoitti, että minulla on maksamattomia sakkoja vuosilta 2005 ja 2006 13,80 ja 10 eurosta menee lainauskieltoon eikä hän voi lainata minulle. Kysyin, että onko systeemi muuttunut, kun aiemmin se raja oli 15 euroa ja olen viime vuonna viimeksi lainannut sieltä kirjoja ja tiesin kyllä hyvin sen paljonko minulla on siellä sakkoja. Mutta lainattua olen kyllä saanut siitä huolimatta. Tämä virkailija väitti, että käytäntö on koko ajan ollut sama.

No viimeksi virkailija vain muistutti, että 15 eurosta menee lainauskieltoon eikä mitään muuta.

Kirjat jäi sinne ja muksut hieman ihmeissään. Totesin heille, että siellä oli tietokoneet rikki eikä saatu mitään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No on tosi tiukkaa jo ei voi maksaa neljää euroa vuoden 2006 velkoja jotta voisi taas käyttää kirjastokorttiaan.

Siis kyllä se pitäis maksaa koko summa eikä 4 euroo.

Jaa, että jos tarjoot niille 4 euroa niin sanovat "ei kiitos, haluamme koko summan".. höpsistä...

Meillä katsovat vissiin kerran vuodessa kaikkien sakot ja pienemmistäkin sakoista menee lainauskieltoon. Mulla oli joskus 3e sakko maksamatta ja soitin lainalle lisäaikaa. Puhelimessa kun ei voi tietty mitään maksaa, niin onneksi antoi mun kirjalle kuitenkin sen lisäajan ja maksoin sakon, kun seuraavaksi kirjastossa asioin.

Niin minulla on pari kertaa unohtunut vahingossa kirjojen palautus ja on tullut sakkoja. Just nyt en irrota tuota summaa tyhjänpäiväiseen.

Minä sentään maksan televisiolupamaksun, moniko tässä ketjussa maksaa sen? Sehän on myös ihan turhanpäiväinen maksu monen mielestä. Niin että miten on.. te jotka aloitte kivittää?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
No on tosi tiukkaa jo ei voi maksaa neljää euroa vuoden 2006 velkoja jotta voisi taas käyttää kirjastokorttiaan.

Jaa, että jos tarjoot niille 4 euroa niin sanovat "ei kiitos, haluamme koko summan".. höpsistä...

No eipä ainakaan antanut tuollaista vaihtoehtoa vaan sanoi, että pitää maksaa se summa ja sitten voi lainata.

Eikä tarvi, riittää kun alittaa sen "rajasumman". Eli siis jos velkaa jää 9 euroa, niin voit taas lainata.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä katsovat vissiin kerran vuodessa kaikkien sakot ja pienemmistäkin sakoista menee lainauskieltoon. Mulla oli joskus 3e sakko maksamatta ja soitin lainalle lisäaikaa. Puhelimessa kun ei voi tietty mitään maksaa, niin onneksi antoi mun kirjalle kuitenkin sen lisäajan ja maksoin sakon, kun seuraavaksi kirjastossa asioin.

No ne sakot on tulleet 2005 ja 2006 ja vielä viime vuonna sain lainata niin ei ole ainakaan ollut sellaista systeemiä. Toisaalta väitit, että lainauskielto on aina ollut 10e vaikka viimeksi virkailija sanoi minulle että se on 15e.

Niin minulla on pari kertaa unohtunut vahingossa kirjojen palautus ja on tullut sakkoja. Just nyt en irrota tuota summaa tyhjänpäiväiseen.

Minä sentään maksan televisiolupamaksun, moniko tässä ketjussa maksaa sen? Sehän on myös ihan turhanpäiväinen maksu monen mielestä. Niin että miten on.. te jotka aloitte kivittää?

kyllä mä maksan tv-lupamaksun :kieh:

Ja ne kirjaston sakkomaksutkin kyllä voi aivan hyvin maksaa jos ne on tulleet siitä että ei ole itse huolehtinut niitä kirjoja sinne ajoissa takaisin.

Maksettu on tv-lupa ja sakkoja ei ole tullut kirjaston kirjojen palauttamattomuudesta.
Kun ne on aina palautettu aikanaan.

Eikä tarvi, riittää kun alittaa sen "rajasumman". Eli siis jos velkaa jää 9 euroa, niin voit taas lainata.

No eipä antanut sellaista vaihtoehtoa ainakaan.

Maksan kyllä kiltisti tv-luvan vaikka en nyt ihan voi puoliasi tässä lainausasiassa pitääkkään

No eipä antanut sellaista vaihtoehtoa ainakaan.

Eipä ne yleensä annakaan mitään vaihtoehtoja, mutta jos sanot että mulla on nyt mukana vaan tän verran rahaa ja maksan loput ensi kerralla.

kyllä minä olen saanut kirjastossa maksssa vain vähän sitä velkaa pois, että olen pääsyt lainaamaan.
Meillä kyllä se suma o pienempi, musitaksini se on 9e

Eikö teillä lapset sitten lue kirjoja ollenkaan? Jos ei kerran ole varaa maksaa niitä kirjaston sakkoja, niin tuskin teillä on varaa kaupastakaan kirjoja ostella. Sääli, lukeminen on lapsille hyvä harrastus. Kehittää kielitajua, monipuolistaa sanavarastoa ja tukee koulumenestystä. Tosi kurja juttu jos lapsilta pitää evätä lukuharrastus sen takia, että vanhemmilta ei irtoa jotain hikistä 15?.

Yhteistyössä