Noloin aprillipilaan lankeaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
Olen tän joskus kertonu aiemminkin, mutta kerrotaas nyt uudestaan, henkinen blondiuteni ei varmaan näy muuten tarpeeksi selvästi tällä palstalla.

Vuosia sitten äitini soitti kauhuissaan. Asuvat eräällä kotkalaisella saarella.

- Saaren silta on hävinny yön aikana!
- Siis hä? Voi hyvänen aika, miten se voi hävitä??
- Sen kun tietäisi, koko saari ihan hämillään. Miten tässä töihinkään päästään?
- Kamala juttu, siis mihin ihmeeseen se on voinu hävitä??? No onneksi teillä on vene!

Upposi siis täysillä, että saarelta pois vievä silta voi kokonaan hävitä kuin savuna ilmaan. :snotty: Unohdin koko aprillipäivän ja äitini ei normaalisti ole pilailevaa tyyppiä, joten uskoin tietty.

:-D Mäkin oon monesti langennut mutten enää viime vuosina. Olen jo tottunut että mun isä soittaa tai laittaa tekstarina jotain aprillijuttuja :-) Tiedän oottaa puhelimen soimista. Joo ja ehti se tälle aamullekkin jo, mutta muistin että on aprillipäivä ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
:-D Mäkin oon monesti langennut mutten enää viime vuosina. Olen jo tottunut että mun isä soittaa tai laittaa tekstarina jotain aprillijuttuja :-) Tiedän oottaa puhelimen soimista. Joo ja ehti se tälle aamullekkin jo, mutta muistin että on aprillipäivä ;-)

Juu, mustaki tullu fiksumpi ja äiti ei enää ole pariin vuoteen viittiny yrittää. :snotty:

Aamulehdessä oli iso ja näyttävä mainos, et Renny Harlin etsii uuteen elokuvaansa sivurooleihin kaikenikäsiä ihmisiä, kokoontuminen klo 15 yhen tietyn hotellin aulassa....

Kukakohan sieltä sit ittensä löysi kaverinsa kans palloilemasta ja odottamasta unelmiensa leffaroolia.... :D Oli siä tosin paljon muitakin ihmisiä, ja sit muistaakseni joskus kello neljän maissa toivotettiin kaikki tervetulleiksi, kiitettiin runsaasta osallistumisesta, ja kerrottiin et aprillia aprillia... :D

Olin silloin yläasteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Aamulehdessä oli iso ja näyttävä mainos, et Renny Harlin etsii uuteen elokuvaansa sivurooleihin kaikenikäsiä ihmisiä, kokoontuminen klo 15 yhen tietyn hotellin aulassa....

Kukakohan sieltä sit ittensä löysi kaverinsa kans palloilemasta ja odottamasta unelmiensa leffaroolia.... :D Oli siä tosin paljon muitakin ihmisiä, ja sit muistaakseni joskus kello neljän maissa toivotettiin kaikki tervetulleiksi, kiitettiin runsaasta osallistumisesta, ja kerrottiin et aprillia aprillia... :D

Jaa mie jo aattelin että kyse on siitä tän vuoden Mannerheim-leffasta. :D
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/mannerheimelokuvan_filmaus_alkaa_t%C3%A4n%C3%A4%C3%A4n_5158234.html

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Jaa mie jo aattelin että kyse on siitä tän vuoden Mannerheim-leffasta. :D
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/mannerheimelokuvan_filmaus_alkaa_t%C3%A4n%C3%A4%C3%A4n_5158234.html

Ai tämmönenkin on, en oo kuullutkaan.... :D Pitäskö lähtee ihan paikanpäälle taas jos johkin sivurooliin pääsis, jos tällä kertaa tärppäis. :laugh: :laugh:

Muistan 80-luvulta kun koulussa opo kuulutti, että Bocartin pojat ovat juuri laskeutumassa meidän kentälle...kaikki sitä sitten ryntäs ulos ja juoksi kentälle :D sai opettajat nauraa kun tajuttiin ettei poikia tule .....

Muistan tämän noloudentunteen vieläkin, 30 vuoden jälkeen: Äiti huuteli aamulla, että tulkaa katsomaan, nuken kantokassiin on pujahtanut joku kulkukissa nukkumaan! Siinä sitten ihmeteltiin karvakasaa joka näkyi kopan peitteen alta, siliteltiin varovasti ettei kissa pelästyisi. Kissa vaan nukkui, ja me siliteltiin. Lopulta äiti veti varovasti peitteen alta - mustan karvalakkinsa!! Itkin ja raivosin että petturi, olisin halunnut pitää sen kissan, tunsin itseni tosi nöyryytetyksi ja petetyksi. Olin kai jo kuvitellut että se kissa jäisi meille, ja siksi kai todellisuus oli kova pala.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistan tämän noloudentunteen vieläkin, 30 vuoden jälkeen: Äiti huuteli aamulla, että tulkaa katsomaan, nuken kantokassiin on pujahtanut joku kulkukissa nukkumaan! Siinä sitten ihmeteltiin karvakasaa joka näkyi kopan peitteen alta, siliteltiin varovasti ettei kissa pelästyisi. Kissa vaan nukkui, ja me siliteltiin. Lopulta äiti veti varovasti peitteen alta - mustan karvalakkinsa!! Itkin ja raivosin että petturi, olisin halunnut pitää sen kissan, tunsin itseni tosi nöyryytetyksi ja petetyksi. Olin kai jo kuvitellut että se kissa jäisi meille, ja siksi kai todellisuus oli kova pala.

Voi että. :/ Kekseliäisyyttä kyllä löytyny äidiltäs, muttei sitten osannu arvata, miten se vaikuttaa lapsiin.

Mie en omiani aprillaa vielä, kun en usko että ymmärtävät vielä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi että. :/ Kekseliäisyyttä kyllä löytyny äidiltäs, muttei sitten osannu arvata, miten se vaikuttaa lapsiin.

Mie en omiani aprillaa vielä, kun en usko että ymmärtävät vielä. :D

Niin, vetosi liikaa tunteisiin. Homma olisi pitänyt paljastaa heti, eikä pitkittää sitä silittelyillä.

Nolottaa vieläkin, kun asuttiin opiskelija-asunnoissa, ja lankesin teekkarien jäynään, piti laittaa A4-lomake ulko-oveen, ja ruksia , omistaako television, vai eikö omista ja onko lupaa... moni muukin lankesi, ja yksi naapuri vei jopa telkkansa roskikseen peloissaan... ja sinne jäi.
Myöhemmin tuli lappu postilootaan, jossa kiitettiin osallistumisesta teekkarijäynään... ja ne laputkin oli ovissa monilla monta päivää... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Nolottaa vieläkin, kun asuttiin opiskelija-asunnoissa, ja lankesin teekkarien jäynään, piti laittaa A4-lomake ulko-oveen, ja ruksia , omistaako television, vai eikö omista ja onko lupaa... moni muukin lankesi, ja yksi naapuri vei jopa telkkansa roskikseen peloissaan... ja sinne jäi.
Myöhemmin tuli lappu postilootaan, jossa kiitettiin osallistumisesta teekkarijäynään... ja ne laputkin oli ovissa monilla monta päivää... :laugh:

:laugh:

Itse lankesin tänään: Luin paikallislehdestä, että aamukymmeneltä alkaa torilla Mannerheim-elokuvan kuvaukset, ja paikalle kehotettiin tulemaan vanhanaikaisiin vaatteisiin pukeutuneena (avustajaksi siis). Mä tietysti uteliaana ajoin kauppareissulla torin lähettyviltä ja ihmettelin miksi siellä on niin paljon autoja, vaikka lehdessä just oli aamulla lukenut, että kaikki torille jätetyt autot viedään kaupungin varikolle. Samalla radiosta tuli juttua aprillipäivästä, joten tajusin mistä olikin kyse.

Mä joskus lukioaikana menin kaverin jäynään. Se oli vaihto-oppilaana Jenkeissä ja aina välillä se soitteli vastapuheluita (aikaa ennen kännyköitä, nuoremmille tiedoksi) ja kerran se soitti ja kertoi että mä täällä moi (ei siis tullut sitä vastapuhelukyselyä ekaks). Kauheen itkuisena. Mä panikoin heti että mitä on tapahtunut. Kertoi että oli ollut kaverinsa kanssa jossain bileissä ja isäntäperhe ei tykännyt ja otti yhteyttä järjestöön jossa katottiin rike niin suureksi että passitettiin heti kotiin. Nyt se oli helsingin lentokentällä ja ihan paniikissa kun ei ole uskaltanut kotiin soittaa ja miettii että miten pääsee kotiin.
Mä lankesin ihan täysillä, huutelin äitille että nyt haetaan tää ystävä kotiin ja ollaan tukena kun kertoo porukoilleen...
Siellä se sitten väänsi tekoitkua vielä hetken ja kiitteli kauheesti avusta mutta ei silti kannata lähteä kun hän vaan aprillaa.
Voi jessus, mä olin äimänä. Enhän mä voinut kuvitella että se voi muistaa että on aprillipäivä ja vielä "osaa laskea aikaerot" oikein että soittaa oikeana päivänä.
Ollaan me tästä saatu hyvät naurut vielä jatkossakin.
:laugh:

Muistan kun menin sitten kouluun ja tämä ystäväiseni oli tehnyt saman vielä kahdelle muulle hyvälle ystävälle. Oli siinä isäntäperhe ollut ystävällinen kun oli soitellut niiden piikkiin nämä kaikkia.

Yhteistyössä