Noni. Nyt alkaa olla jo synnytyksen merkkejä vaikka ei vielä pitäis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piimäsuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piimäsuu

Vieras
joten sairaalakassia ja vauvan kotiutumisvaatteita pakkailen valmiiksi :)

Eli mitä ihmettä vauvalle päälle?

Autolla tullaan kotiin ja matkaa on n. 70km. Eli auto on lämmin kun mies täältä ajaa meitä hakemaan eikä auto siinä ajassa näillä lämpötiloilla pysty edes kauheasti jäähtymään.

Olen ostanut vauvalle pienen bodyn kotiutumisvaatteeksi. Ja sukkahousut olin ajatellut ottaa lisäksi ( edellisten lasten vanhat ). Olin myös ajatellut että kevät on niin kylmä että ostin vielä ohuen puuvillapuvunkin lisäksi.
Päälyspuvuksi kevyttoppapuku jossa ei ole tumppuja mutta "töppöset" on.

Eli myssy, tumput ja villasukat olin ajatellut ottaa myös mukaan.

Mutta nyt näyttää siltä että täällä etelässä tämä kevät on tosi lämmin suuresta lumimäärästä huolimatta.
Eli jos nuo puen kaikki vauvalle niin tulee varmaan liian kuuma.

Tuntuu että sukkahousut olisi "alusvaate" joten body ja pelkät sukkikset ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta.
Body ja housut olisi hyvä mutta pysyykö noin pienellä sukat ollenkaan jalassa?

Terällisiä pieniä potkuhousuja minulla ei ole :(

Jos taas laittaisin tuon uuden puuvillapuvun niin siinäkään ei ole teräosaa joten sukat tarvitsisi siihenkin ja pelkään että vetoketju ei ole kivan tuntuinen vauvan ihoa vasten jos alla ei ole bodya?

Ja joo, kolmas lapsi mutta edellisestä jo aikaa ja syntyi talvella joten tuntuu kuin olisi ihan uusi juttu tämä vaatetus :) :heart:

Body ja sukkahousut (ehkä myös housut siihen päälle ) ja sitten kevyttoppapuku päälle + tumput käsiin ja sukat jalkoihin.Voithan vielä laittaa vauvalle kopukkaan peittoa päälle jos tuntuu että on viileä ilma.Itellä on kans vähän mietinnässä että mitä laitan vauvalle päälle kotiutuessa kun aikaisemmat lapset on keskellä talvea syntyneitä.

Jos sitä sitten vaikka pakkaisi nuo kaikki mukaan + peiton ja katsoisi kotiutumispäivän säätä ja kyselin apua synnäriltä :)
Tää on toisaalta näitä hetkiä joita kaipaa sitten myöhemmin :heart: Miettiä vauvan kotiutumisvaatteita, synnäriltä kotiin tulo päivä jne. :heart:

Ja silti tässä kohtaa tuntuu että stressaa :D

Niin ja jos joku tietäisi mistä saisi ihania, terällisiä potkuhousuja niin olisin mielelläni ottanut vinkkejä vastaan :)
Tuntuu että tutan vaatteet on tosi isoja eikä oikein kuositkaan aina miellytä mutta sitten taas esim. lindexillä on aivan ihania vauvan vaatteita mutta terät puuttuu housuista :(

Yhteistyössä