Noniin auttasittekos taas leipomisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peyote

Vieras
Mä ostin appelsiinituorejuustoa, tehdäkseni muffinssikuorruketta, johon tulee siis ohjeen mukaan 200 g tuorejuustoa, 5 dl tomusokeria ja 3 rkl voita. Ohjeessa oli, että maiustamatonta tuorejuustoa, mutta kun mä ajattelin, että appelsiini olis kiva.

Mutta tuohan onkin nyt tietysti valmiiksi makeaa tuo juusto, eikö ole ällöttävää jos siihen vielä laittaa noin karmean paljon sokeria?

Miten mun kannattsisi tuo kuorrute tehdä, eli mitä mä laitan tuon appelsiinituorejuuston lisäksi, että tulee hyvä?

[QUOTE="vieras";28037506]Ne kaikki juustokuorruteet on tosi ällöjä siinä muffinsin päällä. Meillä syövät mieluummin ilman.[/QUOTE]

Mjaa. Mitens siitä sais vähemmän ällön? Voiko siihen laittaa kermavaahtoa sekaan?

Toi appelsiinituorejuusto oli kyllä aika hyvän makuista.

salmiakkikuorrutteiset muffinit

10 kpl

Ainekset

Taikina
2 munaa
1 dl Dansukker Ruokokidesokeria
100 g sulatettua voita
1 dl jogurttia
2 dl vehnäjauhoja
1/2 dl perunajauhoja
1 1/2 tl leivinjauhetta
1 tl Dansukker Vaniljasokeria

Appelsiini-salmiakkikuorrute
100 g appelsiinituorejuustoa
2 dl Dansukker Tomusokeria
1/2 tl Dansukker Vaniljasokeria
keltaista elintarvikeväriä varovasti annostellen
2 rkl salmiakkirouhetta

Pinnalle
salmiakkirouhetta

Sekoita munat ja sokeri keskenään esimerkiksi puuhaarukalla. Lisää sulatettu voi, jogurtti ja keskenään sekoitetut kuivat aineet. Jaa taikina muffinivuokiin. Paista 200-asteisessa uunissa toiseksi alimmalla ritilätasolla 15–20 minuuttia. Anna jäähtyä.

Vatkaa tuorejuusto ja sokerit tasaiseksi. Värjää seosta keltaisella elintarvikevärillä. Laita väriä hyvin pieni määrä kerrallaan ja sekoita, kunnes olet saanut halutun värisävyn. Sekoita joukkoon salmiakkirouhe ja pursota seos muffinien päälle. Ripottele pinnalle salmiakkirouhetta.

Eikö tuu aika makee jos tuohon vielä lisää sokeria.

Oikeestaan olen tekemässä semmoisia sydämen muotoisia punaisia suklaaleivoksia ja siihen päälle sit se kuorruke pitäs varmaan puristaa jostain pussista.

Toki voit laittaa appelsiinituorejuuston joukkoon kermavaahtoa - hyvin onnistuu pursottaminen ja siitä ei tule niin sokerista mitä kaipaatkin. Kermavaahdon määrästä riippuu sitten se, miten tömäkkää pursotettavaa haluat - ja se selviää vain kokeilemalla eli vähissä erissä laitat kermavaahtoa mukaan joukkoon.

Suklaa ja appelsiini on kyllä niin jumalainen makuliitto, että :p!

tuossa,kun sun ajatus ja salmiakki vaan pois. Entäs tämä: Löyty googlettamalla kuorrutus,jossa

1 rasia (200 g)
Valio Viola® appelsiini tuorejuustoa

n. 3/4 dl
sokeria

1 tl
vaniljasokeria

2 dl
Valio kuohukermaa

Yhteistyössä