Noniin,nuoren äidin tunnustukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sateenvarjoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sateenvarjoa?

Vieras
Olen alusta asti nukuttanut vauvan rinnalle. Oli pikkuvauvana koliikkia ja refluksia, joten olin vain tyytyväinen että nukahti jotenkin. Niin,ikäähän vauvalla on jo 1v. Edelleen päiväunille nukahtaa rinnalle. Tai vaihtoehtoisesti pitkällä vaunulenkillä. Yöunille nukutan myös rinnalla. Nukkuu perhepedissä. Yölläkin saa vielä rintaa. Aamulla todellakin koitan tarjota rintaa, josko nukuttaisiin vielä tunti. En jaksa alkaa yövierottaa,koska koko perhe saa eniten unta kun vaan annan sen rinnan suuhun ja jatkamme kaikki unia. Kai se joskus lopettaa? Päivärytmimme on vähän poikkeava. Kutakuinkin näin:

klo 7 herätys, tissittelyä ja torkkumista ja klo 8 ylös+ aamutoimet
klo 9 aamupala
leikkiä
klo 10.30 unille rinnan kautta (ei huoli lounasta ennen unia)
klo n. 13 herää, syödään lounas
ulkoilua
klo 15 välipala
leikkiä
klo 17 päivällinen
leikkiä/ulkoilua
klo 19.30 iltapala
iltatoimet
nukkumaan klo 21-22

Kiinnitin vain siihen huomiota että aikas aikasin käy unille ja vastaavasti jaksaa hyvin siitä sitten iltaan asti...

Useinnukkuu vielä ennen päivällistäpienet torkut.Nyt neonjäämässä kyllä pois.
Sain vaan tuossa ns. vanhalta äidiltä haukut kun ei ole ns. päiväkotirytmi ja vieroittaakin pitäisi jo kiireellä. Lapsi ei vielä kävele ja sen olen kuulemma aiheuttanut manducassa kantamalla. Ja hoidossa ei ole ollut vielä ja ujostelee kovasti, ja siinäkin olen toiminut väärin, olisi pitänyt jo olla hoidossa, nyt on liikaa äidissä kiinni. Neuvolassa kehuvat, mutta on se hyvä, että vanhat äidit tietävät paremmin.

[QUOTE="a p";24612092]Useinnukkuu vielä ennen päivällistäpienet torkut.Nyt neonjäämässä kyllä pois.
Sain vaan tuossa ns. vanhalta äidiltä haukut kun ei ole ns. päiväkotirytmi ja vieroittaakin pitäisi jo kiireellä. Lapsi ei vielä kävele ja sen olen kuulemma aiheuttanut manducassa kantamalla. Ja hoidossa ei ole ollut vielä ja ujostelee kovasti, ja siinäkin olen toiminut väärin, olisi pitänyt jo olla hoidossa, nyt on liikaa äidissä kiinni. Neuvolassa kehuvat, mutta on se hyvä, että vanhat äidit tietävät paremmin.[/QUOTE]

Hei, säästät itseäsi ja ympäristöäsi jos pistät toisesta korvasta ulos etkä alennu samalle säälittävälle tasolle kommentoijien kanssa.
Vai oletko kenties joku provo joka yrittää saada taas aikaiseksi haukkumaketjua vai miksi kerjäät verta neukusta? :D

Olen vissiin vanha äiti, nelikymppinen. En meinaakaan vielä vieroittaa rinnasta ja lapsi 1v 5kk. Kävelemään oppi yli yksi vuotiaana, vai manduca siihen syynä hah hah. No se kyllä on ollut käytössä. Päiväkotirytmiä ei meille vähään aikaan tule ja hoidossa ei ole lapsi ollut, siitä kyllä NUORILTA olen saanut kuulla. Kiireellä olisi lasta vietävä jonnekin hoitoon ja yöksikin mieluummin.

Eihän tuossa ole mitään huonoa jos se teillä toimii hyvin nuin. Itse en todellakaan ole kaikissa asioissa mennyt "yleisen kaavan" mukaan. Annan pojan juoda illasta joskus nokkamukista maitoa vaikka on jo reilusti yli 2-vuotias. Kun vaikeimpina iltoina se todellakin helpottaa koko touhua.

Pottailuissakaan en kauhean innokkaana ole lapsia pissatellut 1-2 -vuoden ikäisinä. Esikoisellakin jäi vaippa kerralla pois kun annoin mennä jopa 3-vuotiaaksi asti.

Joillekin se vain tuntuu olevan äitiyden mitta jos lapsi oppii kaiken mahdollisen nuorena. Miksi pitäisi itselle luoda turhia paineita. Pidän itse enemmän rennosta äitiydestä. Elä välitä niistä jostka haluaa luoda muita haukkumalla itselleen tunteen, että on paras äiti maailmassa. Että vain olisi yksi tapa tehdä asiat oikein. kyllä niitä vain on nii paljon tapoja kuin on lapsiakin.