Nopeasti vastauksia vauvalle syötettävän lihan pakastamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

julppe

Jäsen
29.04.2009
121
0
16
Sastamala
Elikkä olen ostanut tuoreena possunlihaa ja nyt teen siitä yhden lihasoseen mutta siitä jää vielä paljon jäljelle, joten voinko pakastaa sen ja sitten taas soseuttaa siitä lihan ja pakastaa sen?

Millä tapaa te muut olette tehneet? Oletteko keittäneet aina kerralla? Kun eihän periaattessa pakastettua tuotetta saa uudelleen pakastaa, vai saako jos siitä valmistaa soseen ja sitten pakastaa? Kun ei ole jääpalarasiaa tähän hätään niin en oikein voi keittää kaikkea kerralla ja laittaa erillisiin annoksiin.

Minä ole keittänyt ja soseuttanut isomman erän kerralla ja pakastanut. Meillä on pakastimen mukana sellainen muovinen pakastustarjotin, olen siinä pakastanut kasoina (liemi on voinut mennä levyksykin) ja siirtänyt ne (taittanut liemen kohdalta aina poikki) pakasterasioihin jäädyttyään ja ottanut niitä sitten aina sopivasti syötäväksi.

keitin ja soseutin koko lihan ja sitten kypsänä pakastin loput paloina. tee vaik lusikalla kökköjä pellille ja sit pakkaseen tai ohut levy lihasta laakean astian pohjalle ja painele siihen leikkaamista varten urat valmiiksi. jäisenä on sit helppo leikata liha kuutioiksi,lohkeaa hyvin. näin itse tein.

Yhteistyössä