"Norja tukee kansalaisiaan korvaamalla 90 prosenttia ylisuuresta sähkölaskusta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Kun norjalaiskuluttajan sähköstään maksama hinta nousee yli 70 äyriin (0,072 euroa) kilowattitunnilta, valtio kompensoi ylittävästä hinnasta 90 prosenttia syyskuun alusta lukien. Vielä elokuussa hintatuki on ”ainoastaan” 80 prosenttia."

Vaikken vassarihallituksesta tykkääkään, niin Norjaa ei voi verrata muihin maihin. Siellä on tajuttomat öljyvarat.

Vaikken vassarihallituksesta tykkääkään, niin Norjaa ei voi verrata muihin maihin. Siellä on tajuttomat öljyvarat.
Jos Suomi olisi sijoittanut kehitysapuun hukkaamansa miljardit pörssiosakkeisiin, olisi Suomellakin yhtä iso "öljyrahasto" kuin Norjalla.

Arvoina olen käyttänyt nykyistä kehitysapua, 7% vuosituottoa ja 60 vuoden sijoitusaikaa (kehitysapua on maksettu vuodesta 1962 alkaen).

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Jos Suomi olisi sijoittanut kehitysapuun hukkaamansa miljardit pörssiosakkeisiin, olisi Suomellakin yhtä iso "öljyrahasto" kuin Norjalla.

Arvoina olen käyttänyt nykyistä kehitysapua, 7% vuosituottoa ja 60 vuoden sijoitusaikaa (kehitysapua on maksettu vuodesta 1962 alkaen).
No antaako Norjan valtio kehitysapua myös? Pitää suhteuttaa siihenkin.

Siis ei meikästä (todellakaan!) ole vassari tulossa. Mutta käsittelen vaan jokaisen keissin erikseen. :)

Huoh.
Miljardi vuodessa 60 vuoden ajan 7 prosentin korolla tekee 871 miljardia. Norjan öljyrahasto oli jo vuonna 2020 1000 miljardin euron arvoinen ja Helsingin pörssissä voi odottaa 6.1 prosentin tuottoa.

Yhteistyössä