Normaalia että hampaat värjäytyy näin nuorena???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jdjfjdfssdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jdjfjdfssdf

Vieras
Onko normaalia että 20 vuotiaana hampaat värjäytyny keltasiks? En polta tupakkaa, ja juon kerran päivässä kahvin, pesen hampaat aamuin illoin käytän suuvettä myös. Minkä ikäisenä olet joutunut käymään hampaiden valkaisussa? Ei kehtaa enää oikein hymyillä paljon.....

Itse olen 35v. ja en ole vielä käynyt valkaisussa, harkinnut asiaa kyllä. Ainakin itse huomaan sen että omat hampaat ei ole niin vaaleat mitä ne oli kakskymppisenä vaikka hoidan hampaitani ja käyn säännöllisesti h.lääkärillä ja suuhygienistillä.

Sehän on yksilöllistä että kuinka keltaiset ne on, toisilla hampaat on jo puhjetessaan keltaisemmat kuin toisilla. Ja kai siihen värjäytymiseen vaikuttaa sekin että kuinka paljon kiille on kulunut hampaan pinnalta. En osaa sanoa mikä sun hampaiden väriin on vaikuttanut jos ne on aiemmin olleet huomattavasti vaaleammat. Vai tuntuuko se vain siltä?

Mulla on todella keltainen hammasluu. Parikymppisenä hampaat oli jo tosi keltaiset, vaikken polttanut tai juonut kahvia/teetä/punkkua. Kävin hampaiden valkaisussa, mutta sen jälkeen kärsin puoli vuotta todella herkästi vihlovista hampaista (ei pelkästään ruoka vaan esim. kylmällä säällä lenkkeillessä kun hengitti suun kautta niin hampaat vihloivat ihan s**tanasti).

Jos jotain hyvää, niin keltainen hammasluu on vahvempaa kuin valkoinen eikä mullakaan ole ollut koskaan reikiä.

Valkaisevaa hammastahnaa käytän estämään varsinaisia värjäymiä, eli hampaat pysyvät sen avulla tasaisen värisinä. Itse hammasta valkaiseva tahna ei mielestäni valkaise.

Mulla on aina ollut kellertävät hampaat. Nykyään aika törkeät, kun juon kahvia ja vedän kessua. Mutta ei kiillevaurioita, hammaskiveä, reikiä tai muitakaan ongelmia.

Yhteistyössä