Normaalia pelätä välillä yliluonnollisia asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Onko susta sellainen normaalia, että henkilö pystyy toisinaan olemaan ja elämään ihan normaalisti, mutta aina välillä hänelle tulee pakonomaisesti mieleen pelkoja: "Entä jos ajatukseni imeytyvät tähän tuoliin jolla istun?" "Entä jos ne nyt imeytyvät tähän kirjaan jota pidän kädessäni ja sitten menetän ne?" "Entä jos tuosta vanhasta esineestä tarttuu muhun mun vanhoja ajatuksia ja unohdan nykyiset ajatukseni"?

Just samaa olin kysymässä, et ovatko yliluonnollisia asioita....
Tuskin tuo ihan normaalia on, mutta jos tosiaan ihan satunnaista niin en nyt skitsofreenikoksi heti olisi sanomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nia:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ovatko nuo yliluonnollisia asioita?

eikö ajatustensiirto, välittäminen tai imeytyminen ole yliluonnollista? Paranormaalia vähän niin kuin ajatustenlukukin?

Ei silloin kun kokee niitä itse ja luulee todeksi. Tuo kertoo psyykkisistä häiriöistä tai sairaudesta kuten psykoosista tai skitsofreniasta.

kyllä ja ei. on normaalia välillä taantua lapseksi ja kuvitella, että jokin nappaa sängyn alta varpaasta tai kurkistaa komerosta, mutta ap:n ajatukset kuullostavat siltä että käynti mielenterveys toimistossa olisi paikallaan..

Kuulostaa kyllä pakko-ajatuksilta tai joltain pakko-oireiselta häröilyltä. Mene terveyskeskukseen puhumaan tosta, ehkä ne voi auttaa sua jotenkin. Yleensä nimittäin ihmisille ei tuu mieleenkään pelätä tollasta.

Yhteistyössä