Normaalia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon

Vieras
Mua on alkanut ihmetyttämään tyttömme (nyt 3 kk) liikkeet. En tiedä ovatko normaaleja, josko täältä saisi siis apua....Eli tyttö säpsyy edelleen tosi paljon, saattaa säpsyä useamman kerran peräkkäin, esim. syömisen jälkeen istuessaan sitterissä. Siis levittää kätensä useita kertoja peräkkäin, ikäänkuin edelleen säikkyisi jotain kauheasti. Myös herätessään kun esim. mennään vahtamaan vaippaa, säpsyy hoitopöydällä paljon. Muutenkin liikkeet ovat edelleen TOSI hallitsemattomia, heiluu ja heiluttelee käsiään ja jalkojaan aivan kaiken aikaa. Olin ajatellut, että liikkeet muuttuisivat tässä vaiheessa jotenkin rauhallisemmiksi.

Neuvolassa kiinnittivät huomiota, että tyttö säpsyy vielä tosi paljon ja sanoivat, että ennen kun nämä menevät ohi, ei opi esim. kääntyilemään ja muuta (ei minkään näköistä yritystä vielä). Mutta seuraava aika vasta kuukauden päästä neuvolassa ja tämä äiti huolesta sekaisin, pelkään että tytön hermostossa jotain vikaa. Muutenkin kiemurtelee aivan hirveästi ja unissaan heittää päätään taaksepäin ja vetää selkää kaarelle "väärinpäin". Myös syöttäessä vetää itseään jäykäksi ja saa toisinaan kauheita raivokohtauksia kun aletaan syömään tai kun yritetään nukahtaa. Huutaa aivan suoraa huutoa ja kakoo välissä kun ei meinaa saada henkeä.

Yöt ovat hirmu levottomia edelleen, tyttö yökkäilee ja pulauttelee paljon. Olen jotenkin ajatellut, että koska tyttö on niin kovin vatsavaivainen (ollut aina) johtuisi nämä vääntelyt ja säpsyt osaksi siitä....mutta en tiedä. Voi auttakaa kokeneemmat, onko normaalia!!!!!! Ja lisäksi tyttö muuten työntelee kaiken aikaa kieltänsä ulos ja katsoo edelleen välillä ihan kieroon...nämä voivat olla jonkun mielestä TOSI tyhmiä kysymyksiä, mutta mulla ei ole kokemusta yhdestäkään muustä tämän ikäisestä kuin tästä ja siksi kyselen. Kertokaa teidän samanikäisten vastaavista jutuista, jos sellaisia löytyy!

Tämä äiti tulee kohta hulluksi huolesta.....

Sinun huolesi kuulostaa nyt suurelta ja mielestäni sinun kannattaisi ottaa yhteyttää vaikka neuvolaan ja pyytää päästä lääkärin luokse pikaisesti, jotta he tekevät sitten päätöksen mahdollisista jatkotutkimuksista tai jos eivät laitakkaan eteenpäin, niin sinua varmasti itseäsi rauhoittaa ammattiihmisen mielipiden asiasta.
Tuo säpsyilihän voi olla keskushermosto peräistä kehittymättömyyttä pienillä vauvoilla. Myös epilepsia voi oireilla säpsyillä.
Voimia sinulle!

Vastaisin kanssa että ota heti maanantaina yhteys neuvolaan ja sitä kautta lääkäriin ja jollei neuvolassa uskota niin varaa sitten itse lääkäriin aika lapsellesi.Ja ihan ensiksi vain itsesikin takia,tiedän tuon tunteen ja se on todella,todella raskasta kun päässä pyörii että onko kaikki ok vai ei ja mitä tuo on!Ja sitten tietysti lapsesi kannalta parempi tutkia aikaisin.löytyi sitten jotain tai ei.Mutta :hug: teille sinne!

No kieltämättä,en siis sano pahalla, nuo ei oikeen vaikuta normaaleilta jutuilta..mutta onhan tietty mahollista että niihin löytyy joku täysin looginen selityskin. itse ottasin yhteyttä lääkärin ja vaatisin tutkimuksia, ei tarvisi asiaa vatvoa ym.

Refluksihan voi aiheutta tollaisia oireita....runsasta pulauttelua ym. Sängyn päädyn korottaminen voi auttaa asiaa. Meillä on lääkitys eo. vaivaan. Myös meillä kädet viuhtoo vieläkin minne sattuu ja ikää nyt 4 kk. Kieltäkin on oppinut nyt työntelemään suustaan ulos. Näyttää välillä siltä ihan kuin ei kaikki olisi kotona :laugh: .

Olen kuitenkin sitä mieltä, että kannattaa aina ottaa yhteys nevolaan, jos jokin asia mieltä painaa.

Meillä alkoi kolmen kuukauden iässä lapsellamme epilepsia juuri noilla samoilla oirella. Kannattaa varata neuvolalääkäri ja pyytää eeg-tutkimus, näin saatte varmuuden asiasta.

Yhteistyössä