Nostalginen hetki. Näin pikkukaupungissa aidon spurgumiehen keskustassa puiston penkillä jolla oli vanhanajan spurguvaatteetkin päällä ja seuranaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
oli helteessä keskenään vilkkaasti puhuvat päihtyneet kolmekymppinen mies ja 40-50 ränsistyneen oloinen nainen. Parit viinapullotkin jalkojen juuressa. Että näinkö se ympyrä sulkeutuu, spurgut tulee takaisin?

Joo spurgut on yleensä harmittomia mutta mitäs veikkaatte kieltäytyykö herra spurgu huumeista jos olisi tarjolla? Eli psykoosia tai harhoja voi kyteä leppoisan ulkokuoren sisällä, ei kannata lähestyä.

Spurgut olivat harmittomia miehiä mun nuoruudessa. Käytiin keräämässä heiltä tyhjät pullot. Monet heistä olivat sodassa hermonsa menettäneitä miehiä.
Heidän poikiaankin sortui. Olin -70 luvun lopulla Alkossa nuorena opiskelijana lestiä heittämässä ja siellä kyllä tuli kaikki tutuiksi, siis naamaltaan. Eräs jäi kerran äärimmäisen vihaisena kyttäämään liikkeen sulkeuduttua kun kieltäydyin myymästä sille känniläiselle.

Olisi kai halunnut vetää turpaan. Joku vanhemmista vakkareista sanoi hänelle jotain niin poistui ilman hämminkiä.

Ei sitä miestä tainnut koskaan selvänä nähdäkään. Hehän poistuivat kaikki aika aikaisin taivaallisiin baareihin. Teini-iässä meidän aktiivisesta pipolätkän porukasta 2 sortui pahasti viinaan. Toinen kuoli jo kolmissakymmenissä, toinen raitistui myöhemmällä iällä ja on kai edelleenkin hengissä, näin viime vuonna.

Ap

Normaali ilmiö. Ovat talvet joko lusimassa tai asuntolassa mutta kesäksi on must päästä kavereiden kanssa stadiin.
Kun syksy tulee niin katoavat taas kuvioista.
En asu enää mutta olen käynyt säännöllisesti ko. kaupungissa 1-2 krt/vko 2022 alkaen. Ei siellä kylläkään ole ollut aikoihin. Liki 20 v muistan yhden selkeän tapauksen viimeksi.

Puhutko keskisuuresta vai isosta kaupungista?

Ap

Oletko käynyt Hakaniemessä kesällä?
No en. Helmikuussa käytiin parina päivänä kävellen hotellista, eipä näkynyt ainuttakaan silloin 😁

Yksi ihan siististi pukeutunut miesmamu (itäblokkilaisen näköinen) tuli siellä kerjäämään ruokarahaa, en antanut.

Ja rautatieaseman alakerram käytävillä oli paljon aktiivisesti kerjääviä naisia, hymyileviä nuoria ja kauniita joukossa. En antanut heillekään.

Yhteistyössä