Noudattaako isovanhemmat teidän perheen sääntöjä ollessaan lastenne kanssa tekemisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei noudata. Oma äitini on sitä mieltä, että en anna tarpeeksi huomiota lapsille ja kaikki kiukuttelut yms. ovat huomion hakua vaan, tavallista uhmaa ei ole hänen mielestään olemassakaan. Eli mitä enemmän lapsi kiukuttelee, sitä enemmän pitää antaa perään ja lelliä.

Anoppilassa taas pidetään puhetta kuinka olen lellinyt esikoisen (erittäin voimakastahtoinen tyttö, ei ole heidän biologinen lapsenlapsensa joten eivät ole ekana kolmena vuotenaan edes olleet läsnä/tiennet miten olen kasvattanut ja millainen tyttö ollut esim. vauvana) piloille ja siksi on niin itsepäinen ja kiukkuinen. Sitten itse kun heillä ollessamme tulee tytön kanssa vääntöä, itse antavat periksi ensi tilassa. Sama pojan kanssa: tyttö ollut aina nirso ruuan kanssa ja siitä pidetty puhetta kun ei nuorempana tahtonut itse syödä. Nyt kun poika alkanut osoittaa merkkejä omasta tahdosta myös ruuan kanssa, mummu on heti lusikka ojossa vaikka poika osannut hienosti syödä itse 10kk asti. Ompa kumma jos poika ei enää mummolassa ala syömään mitään jos ei syötetä :headwall:

Meillä anoppi antaa lapselle suklaata vaikka hänelle tulee siitä ihottumaa ja on suklaan syönti kielletty. Ei lapsi siihen suklaaseen kuole mutta ei se kutinakaan kivaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiti:
Meillä anoppi antaa lapselle suklaata vaikka hänelle tulee siitä ihottumaa ja on suklaan syönti kielletty. Ei lapsi siihen suklaaseen kuole mutta ei se kutinakaan kivaa ole.
No ei meilläkään ole isovanhemmat antaneet mitään sellaista, mille lapsenlapsi on allerginen. Ovat varmaan asian suhteen vielä tarkempia kuin allergisten vanhemmat.

Yhteistyössä