Nöyriä pyyntöjä myyjältä teille asiakkaille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
tässä olis pari pientä pyyntöä..

Annetaan muille maksurauha. Pidetään se pieni etäisyys siihen edelläolevaan. Ei ole kivaa kun siihen viereen rykästään ja ladataan ne omat tavarat siihen pöytään kun edellisen asiakkaan palveleminen on kesken. Pidetään ne tuotteen myös itsellään niin kauan kun on sinun vuorosi.

jos teillä on kysyttävää ja myyjällä on palvelutilanne kesken niin odottakaa sen aikaa kun tilanne ohi ja myyjä vapautuu. vastaus kysymykseen ei ole niin yksinkertainen et siihen ei riitä vastaukses kyllä tai ei.

jos olette etsineet tai odottaneet tuotetta kauan niin sen saatanan ja perkeleen huutaminen ei auta asiaa. pyytäminen riittää. ja meillä on konsernin antamat säännöt joita tulee noudattaa. jos emme pysty jotain asiaa tekemään niin siihen on syynsä.

kiitos!

:heart:

Seli-seli. Kyllä hyvän myyjän pitää pystyä palvelemaan kahta asiakasta yhtä aikaa. Ja miksi ne tuotteet pitää piilottaa sillä tavalla, että saman tuoteryhmän tuotteita on ympäri myymälää kun ne voisi myös ryhmitellä järkevästi. Kokeilkaapa etsiä kaupasta kaljamaltaita; hmm... jauhoissa..., mehuissa... vai missä ihmeessä?

Itsekin myyjänä allekirjoitan tämän, mutta ihmettelen tuota "palvelutilannetta", sillä minusta hyvin voi vastata nopeasti jos ei keskustele vaikkapa rahojaan kaivelevan asiakkaan kanssa sillä hetkellä. Itse olen monesti mennyt kiireessä esim. apteekkiin, sanonut ekalle vastaantulevalle henkilökunnan edustajalle "hei anteeksi, missäpäin teillä on tuote x?" ja lähes joka kerta saanut tärkeilevän "kuule mulla on tässä PALVELUTILANNE kesken" vastaukseksi (nokka pystyssä, tietenkin). En ole kertaakaan valinnut "uhriksi" ihmistä, jolla olisi vaikkapa keskustelu kesken.

[QUOTE="utopia";22060631]Itsekin myyjänä allekirjoitan tämän, mutta ihmettelen tuota "palvelutilannetta", sillä minusta hyvin voi vastata nopeasti jos ei keskustele vaikkapa rahojaan kaivelevan asiakkaan kanssa sillä hetkellä. Itse olen monesti mennyt kiireessä esim. apteekkiin, sanonut ekalle vastaantulevalle henkilökunnan edustajalle "hei anteeksi, missäpäin teillä on tuote x?" ja lähes joka kerta saanut tärkeilevän "kuule mulla on tässä PALVELUTILANNE kesken" vastaukseksi (nokka pystyssä, tietenkin). En ole kertaakaan valinnut "uhriksi" ihmistä, jolla olisi vaikkapa keskustelu kesken.[/QUOTE]

palvelutilanteella tarkoitan kun olen kassalla rahastamassa asiakasta tai keskustelen ja neuvon toista asiakasta. Aina olen vastannut kun on kysytty mutta vastaus ei ole aina tyydyttänyt asiakasta kun en ole pystynyt auttamaan enempää, ja joskus kun joku tilanne on vaatinut keskittymistä eli esim. virhe maksutilanteessa tai joku epäselvyys.

Älä suotta pyytele, mulla ei ole tapana riivata ihmisiä työssään vaan annan sen rauhan sitä tehdä.
Sivustakin kun katsoo, soisi kaikkien muidenkin niin tekevän.

Minun mielestäni hyvän myyjän pitäisi osata edes aloittaa virkkeet ISOLLA kirjaimella. Minulle tuo on ainakin merkki siitä, että on suuri aukko sivistyksessä. Ekaluokkalainenkin osaa tuollaisen asian. Muuten varmaan ihan käypiä sun pointit, mutta minua ei hirveästi kiinnosta kuunnella ketään, joka ei edes vaivaudu kirjoittamaan korrektisti.

Minun mielestäni hyvän myyjän pitäisi osata edes aloittaa virkkeet ISOLLA kirjaimella. Minulle tuo on ainakin merkki siitä, että on suuri aukko sivistyksessä. Ekaluokkalainenkin osaa tuollaisen asian. Muuten varmaan ihan käypiä sun pointit, mutta minua ei hirveästi kiinnosta kuunnella ketään, joka ei edes vaivaudu kirjoittamaan korrektisti.

en jaksa aina laittaa isoja kirjaimia.. sorryt jos se sua käy häiritsemään

Ja vaatekaupoissa ynnä muissa missä on tiski, ja asiakkaalla ei ole koria tuotteille käytettävissä, tasan lasken sylin täyden tavaroitani siihen pöydälle, joskus on jo kädet kipeänä tavaroiden pitelemistä - hankkikaa kauppaanne koreja, jos niitä tavaroita ei saa laittaa tiskille.

[QUOTE="Vieras";22060767]Miksei saa laittaa omia tavaroita jo siihen hihnalle vaikka edellinen asiakas on vielä maksamassa? Sehän nopeuttaa huomattavasti sen kassajonon etenemistä.[/QUOTE]

ruokakaupassa asia on eri mut mä työskentelen vaateliikkeessä ja meillä on vielä hälyntunnistin pöydässä joka piippaa aika lujaa, ja vielä pakkauspöytä ei oo mikään suuri.

[QUOTE="poikia3";22060787]Ja vaatekaupoissa ynnä muissa missä on tiski, ja asiakkaalla ei ole koria tuotteille käytettävissä, tasan lasken sylin täyden tavaroitani siihen pöydälle, joskus on jo kädet kipeänä tavaroiden pitelemistä - hankkikaa kauppaanne koreja, jos niitä tavaroita ei saa laittaa tiskille.[/QUOTE]

siinäkin tilanteessa et siin on toisen asiakkaan tuotteen skannauksessa?? sä viskelet omas siihen sekaan?

meillä on kyl koreja mut ne on pieniä. Tarvittaessa saa tuoda tuotteet kassalle odottamaan siihen asti et kaikki tarvittavat on otettu.

Yhteistyössä