Nöyryytetty 14-vuotias pakeni henkensä uhalla ja harhaili alasti metsässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EI JUMALAVITA SENTÄÄN TAAS!!!!

Mä en kestä näitä!

Pitäkää ne lapset rakkast arvokkaat vaikka kotona mielummin siihen asti että saatte oikeasti selvitettyä koko piirin jotka hänen elämään vaikuttavat. Penkokaa kaikki sosiaaliset mediat, haastatelkaa ystävöt tuttavat jne. Tehkää kaikkenne, että lapset pysyvät turvassa.

Olisiko vaiva käydä iltalenkkiä/päivälenkkiä nuorten suosimilla alueilla ja soittaa heti piliisit paikalle jos jotakin outoa ilmenee!!!

Jotain keinoja täytyy keksiä/tehdä että saamme pidettyä lapsrt turvassa.

En pystynyt edes lukea juttua kuin sieltä täältä, en edes näe mitään kun silmät valuu. Koskelan keissi vielä hyvässä muistissa ja otin sen erittäin raskassti. Herra varjele, että tämä 14 v poika selvisi hengissä.

Olen täysin murtunut! Meidän vanhempien tehtävä on suojata kaikkia lapsia!!!!!!!

Sano muuta 😩😭

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Kiitos❤ Mä olin rauhallinen ja kiltti tyttö. Sellainen ujohko ja pysyin taustalla. En sanonut kellekään rumasti enkä varmasti ärsyttänyt tai haastanut riitaa. Kolmannella luokalla alkoi kiusaaminen, kiusaajat olivat poikia. Viidennellä tai kuudennella luokalla pojat lopettivat ja kiusaajat vaihtuivat, nyt olivat tyttöjä. Sellainen kolmen ilkeän tytön kopla. Kiusaaminen loppui vasta kahdeksannella luokalla☹ En anna näille tytöille ikinä anteeksi. Pojat haukkuivat ja näpistivät minulta mutta tytöt tönivät, potkivat ja haukkuivat. Pelkäsin heitä eikä kukaan puuttunut enkä uskaltanut itse sanoa kellekään. Vasta kahdeksannella sain tarpeeksi rohkeutta että menin sanomaan isosille ja he pitivät näille tytöille puhuttelun ja he lupasivat isosten edessä että lopettavat. Syytä eivät sanoneet. Ei ollut oikeasti mitään syytä. Kiusaaminen loppui kyllä onneksi. Olin todella onnellinen. Olisi pitänyt uskaltaa sanoa jollekin aiemmin. Mun kaveritkaan eivät puolustaneet mua, se ärsyttää. Eivät kai hekään uskaltaneet sanoa mitään ettei kiusaus osu heihin.
Sori vuodatuksesta, ei tämä ole mun ketju. Tuo on vain edelleen herkkä aihe. Kun omat lapseni ovat kokeneet jotain syrjimistä tai kiusaamista olen joka kerta muuttunut leijonaksi ja syöksynyt koululle rehtorin puheille tai mennyt melkein lankoja pitkin. Vihaan kiusaamista. Jos näkisin nuo kiusaajatytöt nyt niin löisin heitä. Ja sylkisin päälle.

Miksi niin ajattelet? Itse vain ihmettelen, miksi sen nostat esiin, ikään kuin se olisi jokin erityinen asia? Käsittääkseni monesti aika normaali proseduuri. Tosin esim. huumekauppias Ranta-ahoa ei jostakin syystä määrätty matkustuskieltoon. Sitä paitsi nämä epäillyt tekijät ovat käsittääkseni nyt lastensuojelun huostaanottamia.
Matkustuskielto on normaali proseduuri kun pakeneminen ulkomaille on varteenotettava vaihtoehto. Maahanmuuttajille ulkomaille pakeneminen on usein varteenotettavampi vaihtoehto kuin suomalaiselle, jolla ei ole sukua ja valmista yhteisöä vastaanottamassa. Pitää olla aika kovan luokan tekijä, että on resursseja ja kykyä kadota ummikkona johonkin vieraaseen maahan.

Toisaalta tuo kännykällä omien rikostensa kuvaaminen... no ei hirveän fiksujen ihmisten hommaa. Koskelan keissikin perustui aika pitkälti kännykkävideoihin ja viesteihin, jotka sitten toimivat murhan todisteina.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Matkustuskielto on normaali proseduuri kun pakeneminen ulkomaille on varteenotettava vaihtoehto. Maahanmuuttajille ulkomaille pakeneminen on usein varteenotettavampi vaihtoehto kuin suomalaiselle, jolla ei ole sukua ja valmista yhteisöä vastaanottamassa. Pitää olla aika kovan luokan tekijä, että on resursseja ja kykyä kadota ummikkona johonkin vieraaseen maahan.

Ahaa, en tiennytkään. Onko sinulla tästä jotakin ns. mustaa valkoisena tai esimerkkitapauksia? Meinaan vain sitä, että tuohonhan lukeutuu myös ihan paikkakunnalta toiseen siirtyminen. Yhtä kaikki, tekijät ovat "tallessa",

Mutta siis ihan hirveä tapaus jälleen!!

Toisaalta tuo kännykällä omien rikostensa kuvaaminen... no ei hirveän fiksujen ihmisten hommaa. Koskelan keissikin perustui aika pitkälti kännykkävideoihin ja viesteihin, jotka sitten toimivat murhan todisteina.

No niinpä. Kännykät ja kuvaaminen ovat tätä päivää niin hyvässä kuin pahassa. Nöyryyttäminen tapan lapsiparan kannalta mutta sitten taas typerykset jäivät kiinni helposti.

Miksi niin ajattelet? Itse vain ihmettelen, miksi sen nostat esiin, ikään kuin se olisi jokin erityinen asia? Käsittääkseni monesti aika normaali proseduuri. Tosin esim. huumekauppias Ranta-ahoa ei jostakin syystä määrätty matkustuskieltoon. Sitä paitsi nämä epäillyt tekijät ovat käsittääkseni nyt lastensuojelun huostaanottamia.

Ainakin itse näin ymmärsin esim. tämän perusteella. Voi toki aina olla, etten ymmärrä lukemaani. Ehkä sinä tiedät enemmän? Olen aina innokas oppimaan uutta. Myönnän, että menen monesti aika tunteet edellä tällaisissa tapauksissa, kun itselläni on teinejä ja tällaiset tapahtumat kauhistuttavat, pelottavat ja surettavat.

Rikoksesta todennäköisin syin epäilty saadaan määrätä pidättämisen tai vangitsemisen sijasta matkustuskieltoon. Tällöin edellytetään, että rikoksesta säädetty ankarin rangaistus on vähintään vuosi vankeutta ja epäillyn henkilökohtaisten olosuhteiden tai muiden seikkojen perusteella on syytä epäillä, että hän lähtee pakoon tai muuten karttaa esitutkintaa, oikeudenkäyntiä tai rangaistuksen täytäntöönpanoa, vaikeuttaa asian selvittämistä hävittämällä, turmelemalla, muuttamalla tai kätkemällä todistusaineistoa tai vaikuttamalla todistajaan, asianomistajaan, asiantuntijaan tai rikoskumppaniin tai jatkaa rikollista toimintaa. Alle 15-vuotiaana tehdystä rikollisesta teosta epäiltyä ei saa kuitenkaan määrätä matkustuskieltoon.

Matkustuskieltoon määrätty ei saa poistua päätöksessä mainitulta paikkakunnalta tai alueelta. Häntä voidaan myös kieltää oleskelemasta tai liikkumasta tietyllä päätöksessä mainitulla alueella.

Jotkut taitavat sekoittaa tämän maastapoistumiskieltoon, ainakin somessa just väänsivät sen siksi. Voi toki tarkoittaakin, mutta myös kieltoa poistua paikkakunnalta toiselle.

Jotkut taitavat sekoittaa tämän maastapoistumiskieltoon, ainakin somessa just väänsivät sen siksi. Voi toki tarkoittaakin, mutta myös kieltoa poistua paikkakunnalta toiselle.
Matkustuskielto on aina maastapoistumiskielto, mutta ei välttämättä mitään muuta. Ja silloin kun se on jotain muuta, se on useimmiten tehostettu matkustuskielto eli pantavalvonta koska muutenhan se on yhtä tyhjän kanssa. Ilman pantaa ei kukaan jää käytännössä kiinni siitä, jos matkustaa Vantaalta Hyvinkäälle tai käy heittämässä kananmunia todistajan ikkunaan.

Siis olivatko tekijät ja uhri ulkomaalaistaustaisia tai mamujen jälkeläisiä? Vai miten?

Yhteistyössä