Np-ultra Jorvissa 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitämitä?

Vieras
Onko joku käynyt niskapoimu-ultrassa Jorvissa lähiaikoina? Tehdäänkö se alakautta vai kokeillaanko ensin mahan päältä? Saamassani ohjelapussa sanotaan, että pissalla pitää käydä ennen ultraa, mutta nyt olen netistä lukenut monia kertomuksia, että siellä onkin saatu ultra tehtyä mahan päältä.

Kuuluuko siihen tilanteeseen sisätutkimusta tms. vai onko se ihan vaan ultraus?

No teet kuten ohjeessa lukee. Jos ne rupee sillä Jorvissa urputtamaan tyhjästä rakosta niin näytät sen ohjelappusen siellä. Mulle np-ultra on tehty aina sekä alakautta että vatsan päältä.

anteeksi jos olen utelias, mutta onko sillä jotain väliä näin etukäteen? Teet kuten ohjeessa sanotaan. Alakautta usein selkeempi kuva pienillä viikoilla paitsi jos olet erittäin hoikka.

No on sillä väliä, jos ohjeet on alakautta tehtävään ultraan ja sitten tehdäänkin mahan päältä. Jos ne neuvolasta saadut ohjeet onkin vanhoja. Ennen nämä ultrat tehtiin alakautta, mutta jos niillä onkin nyt kehittyneemmät laitteet. Lisäksi haluan tietää, miten siellä sitten toimin. Etten ala ottamaan housuja pois, jos tehdäänkin mahan päältä. Ne usein niin huonosti ohjeistaa. Käskevät vaan menemään tutkimuspöydälle. Pitää sitten muistaa itse kysyä paikanpäällä tarkennus.

Muutenkin haluan varautua, kun otan nyt ekaa kertaa miehen mukaan, enkä halua mitään noloja kömmähdyksiä.

Ei ne puhelimeen vastaavat tyypit useinkaan tiedä käytännön asioista. Sekin ihminen, jonka piti mulle kertoa sektiosta ei tiennyt edes sitä, miten kauan tikkejä pidetään. Eli aika pihalla oli tyyppi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ne puhelimeen vastaavat tyypit useinkaan tiedä käytännön asioista. Sekin ihminen, jonka piti mulle kertoa sektiosta ei tiennyt edes sitä, miten kauan tikkejä pidetään. Eli aika pihalla oli tyyppi.

no justiinsa :headwall:

Ihme jos ei polilla ole muka kätilö puhelimen toisessa päässä antamassa ohjeita.

Kävin viime viikolla Jorvissa. Tehtiin alakautta kuten aina tehty ainakin mulle (joka vuodelta kokemus vikan 3 vuoden ajalta). Ei muuta sisätutkimusta tehty enkä ollut pissaamatta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mulla tehtiin ainoastaan mahan päältä.

Mutta saitko säkin saman ohjeen, jossa kerrotaan että se tehdään alakautta?

En saanut mitään ohjetta. Enkä ole saanut ainuttakaan vauvanodotusopusta nyt toista odottaessa. Ilmeisesti neuvolassa ajatellaan, että kaikki on tuoreessa muistissa.