Nukahtaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 kk

Vieras
Ongelmana on, että kohta 3 kuukauden ikäinen vauva ei nukahda ilman huutoa. Joskus nukahtaa rinnalle, mutta sylissäkin huutaa väsymystään. Omassa sängyssä vain huutaa. Ihan pienenä nukahti vielä omaan sänkyyn tutin kanssa, mutta nyt ei enää tutti kelpaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

En haluaisi opettaa nukahtamaan rinnalle tai syliin, mutta ei näin pienelle voi vielä unikouluakaan pitää, kun huutaa pää punaisena.

Oletko kokeillut kapalointia? Meillä se ainakin rauhoittaa poikaa. Samoin sylissä hyssyttely, mutta sitä kannattaa varmaan tehdä vasta sitten kun itku on ihan mahdotonta (jos haluaa opettaa nukahtamaan itsekseen).

Meidän poika on myös viime aikoina hylkinyt tuttia. Mutta vielä se kelpaa silloin kun hän on väsynyt.

Oletko koittanut auttaako soittorasia?

Me olemme viime aikoina tehneet niin, että laitamme pojan omaan sänkyyn kun häntä väsyttää ja sitten laitamme soittorasian soimaan ja joko minä tai mieheni pidämme kättä hänen selän tai masun päällä (riippuu missä asennossa on). Jos on rauhaton, niin laitamme kapaloon. Sen olen huomannut, että silloin on turha laittaa omaan sänkyyn nukahtamaan jos hän on kovin kitisevä...eli pitäisi laittaa jo hyvissä ajoin ennen kuin tulee liian väsyneeksi. Tosin sitä on joskus hyvin vaikea ennakoida...

Meillä tyttö 3kk ja meillä tuo huuto ihan varmasti sitä, että lapsi on tosi väsynyt!
Meillä auttoi tuohon, että rupesin antamaan maitoa aikasemmin ja laitoin vauvan hereillä sänkyyn. Nyt hän nukahtaa sinne itekseen ja ilman tuttia.

Meillä siis oli tätä ennen, niin että vauva huusi täysillä vaikka kuinka kauan ja ainoa miten hän nukahti oli syliin. Huutosirkuksen aikana ruokakaan ei kunnolla maistunut...

Kiitos vinkeistä! Pitää kokeilla kapalointia, jos se antaisi turvallisuuden tunnetta. Olen itsekin miettinyt, että onkohan vauva yliväsynyt, kun yritän nukuttaa ja huutaa vaan. Pitää yrittää laittaa aiemmin jo sänkyyn, jospa se uni tulisi edes joskun kerran itsekseen.

Meillä on kans nukahdettu hyvin omaan petiin. Huutamiset on johtunu yleensä siitä että on halunnu saada lisää rintaa ja silloinkin olen siirtäny tissiltä puolitokkuraisena sänkyynsä nukahtamaan.

meillä nukahdetaan vaihtelevasti. välillä syliin ja välillä omaan sänkyyn, välillä pullo suussa ja välillä heijataan uneen... Huutoa on yleensä, mutta poikkeuksiakin on. Liian väsyneenä vauvalla menee jotenkin yli koko touhu ja huudosta ei meinaa tulla loppua. Rauhoittelut ei tahdo auttaa. Jätän vähäksi aikaa sänkyyn karjumaan ja tulen hetken päästä lohduttelemaan ja tuttia tarjoamaan, auttaa.

Yhteistyössä