Nukkuiko vauva vieressäsi vai omassa sängyssä? Ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuup

Vieras
Ajattelin ennen vauvan syntymää että vauva sit nukkuu omassa sängyssä eikä vieressä. Mutta pah! Kokeiltu on parina yönä jonkin aikaa laittaa sitä sinne mut alkaa heti huutamaan. Nukkuu lyhyita tirsoja yölläki ja tarvii kokoajan laittaa joko tuttia tai tissiä suuhun.
Luulin et vauvat nukkuu suurimman osan vuorokaudesta mutta eipä todellakaan pitänyt paikkaansa!!

mun poitsu nukkui aluks omassa sängyssä, sitte ekan syötön aikohin otin sen mun viereen.. kunnes siirryttiin pelkkään pulloon öisin ja jätkä meni omaan huoneeseen nukkumaan 5kk iässä..

Meilläkin kaksi nukkui omassa sängyssään, kolmas vieressä. Syystä että en kerta kaikkiaan jaksa nousta yöllä sängystä,helpompi syöttää kun vauva valmiina vieressä. :)

Molemmat on nukkunu aina omassa sängyssä. En ihan pientä olis uskaltanu nukuttaa vieressä, enkä sit kyllä olis osannu itsekään nukkua sitä vertaa, jos pieni olis ihan iholla kiinni. Nyt, vauva 10kk, nukkuu sillon tällön vierssä, lähinnä aamulla nostetaan väliin jatkamaan unia.

Esikoinen nukkui laitokselta asti vieressä. Se oli vaan niin ihanaa ja helppoa. Olin yh, niin ehkä se toi tietynlaista turvallisuutta minullekkin.

Toinen nukkui aluksi sängyssä, koska sattui nukkumaan vastasyntyneestä asti ilman syöttäjä aamu 6 asti. Kiinteiden aloituksen myötä alkoi heräilemään useammin ja tuli aamuyöstä aina viereen. Tulee edelleen, ikää jo 2,5v, se on vaan niin ihanaa kun nukkuu kainalossa :)

Meillä on molemmat pojat nukkuneet alusta asti omassa sängyssään. Ja nukkuuvat siis edelleen. ;)
Ihan vaan siitä syystä, että mä en pysty nukkumaan samassa sängyssä vauvan/lapsen kanssa. En saa kunnon unia siinä.
Vaikka meilläkin on heräilty öisin tosi usein ja syötelty, niin silti nukuttu on omissa sängyissämme.
:)

Esikoisen aikaan luulin, että pitää laittaa omaan sänkyyn, vaikka itsekin nukuin paremmin vauva vierellä. Nostin kyllä aina sitten yöllä viereen. Muutaman kuukauden jälkeen siirtyi kokonaan viereen ja vasta kun sai jatkettavan sängyn, alkoi nukkua osan yöstä siinä. Kuopus on syntymästään asti nukkunut vierellä.

Näin meillä nukkuu kaikki parhaiten, kun yhdessä läjässä ollaan. :D

Esikoinen nukkui 4 kk vieressä, sillä imetin sen ajan. Sen jälkeen omassa sängyssä, omassa huoneessa (vetäydyin olkkariin nukkumaan). Kuopus nukkui samaiset 4 kk samassa huoneessa kuin minä, mutta omassa sängyssään. Heräsin klo 23 ja klo 05 syömään; vetäisi 200 ml maitoa kymmenessä minuutissa, röyhtäisi, laitoin takaisin sänkyynsä ja nukkui. Ihan vastasyntyneestä lähtien. 4 kk jälkeen nukkui isosiskon kanssa samassa huoneessa.

Vauvan sänky on ollut oman sängyn vieressä ja olen siirtänyt vauvan sinne, jos itse oon ollut hereillä ja vauva nukkunut. Esikoisen kanssa onnistui hyvin, kun nukkui jo vastasyntyneenä pitkät yöunet, mutta kuopus nukahteli vain pikkupätkiä niin käytännössä oli sitten yleensä vieressä.

vieressä nukkuu siksi että mä en jaksa heräillä jatkuvasti. Ja kun se on siinä niin söpö :D Ja koska vauvojen ei kuulu olla hetkeäkään yksin mun mielestä. Ja imetys sujuu parhaiten. Olikohan vielä muita syitä...

Meillä nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa joka on sivuvaununa olevassa pinniksessä. Laatikko on tossa mun vieressä olkkarissa illalla, vauva nukahtaa sinne ja sitten vien koko systeemin makkariin kun menen itsekin nukkumaan. Jos mies nukkuu toisessa huoneessa jätän vauvan syötön jälkeen viereen, mutta miehen nukkuessa vieressä vauva palaa laatikkoon. En nimittäin luota siihen ettei mies jyräisi vauvaa. :)

Molemmat nukkuneet vieressä koska nukkuvat rauhallisesti vain lähellä, imetys on helpompaa ja mulla on turvallisempi olo kun tiedän koko ajan missä vauva on ja että hengittää jne.

Meillä on pinnis sängyssä kiinni, laita laskettuna että on matalampi. Esikko on nukkunut joitain kuukausia osan yötä omassa sängyssä, mutta vauvan synnyttyä siirtyi itse kokonaan sinne. Taitaa tykätä omasta rauhasta kun saa pyöriä miten haluaa :)

2 nukkui omassa sängyssä kun meillä oli silloin vesisänky, ja nukkuivat muuten aina huonosti. kolmas nukkui kainalossa ja nukkui pienestä pitäen hyvin ja oli kyll muutenkin rauhallisempi vauva

Omassa sängyssä, joka oli ekat kuukaudet meidän sängyn vieressä.

Me ollaan molemmat hyvin levottomia ja sikeitä nukkujia sekä isokokoisia, joten emme uskaltaneet edes ajaltella pienen vauvan sänkyyn ottamista.
Mä en ymmärrä ettei kukaan muka pelkää ruttaavansa vauvaa hengiltä?
Tai ainakaan ei oltais uskallettua nukkua kunnolla jos vauva ois ollut vieressä....

Kumpikin on nukkuneet osan yötä omassa sängyssä. Eli ovat menneen illalla omaan sänkyyn nukkumaan (joka on ollut meidän sängyssä kiinni) ja yöllä siirtyneet mun viereen ekalla syönnillä.

Meillä esikko nukkui lähes aina omassa sängyssä, pikkukakkonen nukkui paljon enemmän meitin sängyssä, kun olin niin väsynyt ja en jaksanut nukutusrumbaa. mut seitsemän kuukauden iästä eteenpäin on tytteli nukkunut yöt putkeen omassa sängyssä =)

Meillä kaikki kolme on nukkuneet vaihdellen, välillä omassa sängyssä ja sitten esim. aamuyöstä meidän sängyssä. Kuopus on tainnut nukkua eniten omassa sängyssä. Taisipa poika vielä 4v. välillä hipsiä meidän sänkyyn nukkumaan :heart:

Yhteistyössä