Nukkuminen omassa huoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hane84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hane84

Jäsen
19.03.2007
43
0
6
Hei ! Kuinkas teillä tämä nukkuminen on ratkaistu? Joko heti sairaalasta olette laittaneet pienen omaan huoneeseen nukkumaan? Me ollaan isännän kanssa sitä mietitty kun anopit sanoo että samaan huoneeseen ensin ja sitten vasta omaan... Mutta kun sänkykään ei oikein mahtuisi meidän huoneeseen ja meillä on vauvan huoneeseen vajaa 4 metriä matkaa niin luulisihan tuota heräävän itkuun omasta huoneestakin jos vaikka pitää vielä itkuhälytintäkin, vai? Rv.38+1

Mun kaveri laittoi suoraan omaan huoneeseen ja niillä kaikki saivat paremmin nukuttua. Meillä vastaavastyi esikko siirtyi 6kk iässä omaan huoneeseen, nyt tämä kakkonen on tarkoitus laittaa niin pian kuin mahdollista, esikosta mulla sektio jonka vuoksi yöliikkuminen kivuliasta ja halusin samaan huoneeseen, jos toinen syntyy alakautta menee omaan huoneeseen jos vauvan vointi hyvä.

Rohkeasti vaan alittamaan jos itse siltä tuntuu :hug:

meillä on molemmat muksut menneet samantien kun on sairaalasta kotiuduttu niin omaan huoneeseen nukkumaan. Olen itse aika herkkä uninen joten on ollut kaikkien kannalta helpompaa aloittaa se omassa huoneessa nukkuminen heti ilman mitään vierestä nukkumis-vieroitus vääntöä...ja sitten tosiaan olen saanut nukuttua itse paljon parempaa unta kuin se että heräilisin jokaiseen pieneen tuhahdukseen (vaikka se vauvan tuhina onkin ihanaa).
Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja tuntee.

Meillä tyttö on alusta asti nukkunut omassa huoneessaan.
Aluksi imetin tytön huoneessa olevalla divaanilla, mutta viime aikoina oon tuonu tytön meän sänkyyn syömään. Yleensä vien heti tytön syötyä omaan sänkyynsä. Samalla tulee röyhtäytettyäkin hänet. Sitten taas joskus otan viereen nukkumaan aamulla jos on kovinkin levoton viimisen syönnin jälkeen niin saa itekki vielä vähän torkuttua.
Tyttö on tosi levoton nukkuja, höpöttelee unissaan niin paljon etten sais nukuttua kunnolla jos olis samassa huoneessa. Sitten kun tyttö on oikeasti hereillä ja kaipaa ruokaa tai jotain muuta niin herään siihen kyllä. Samoin havahdun hereille jos tytön huoneesta kuuluu jotain normaalista poikkeavaa ääntä. Itkuhälytintä ei ole tarvittu.
Jos susta tuntuu et haluut vauvan laittaa omaan huoneeseen niin laita. Saahan sen sängyn sitten siirrettyä myöhemmin teän huoneeseen tarvittaessa myöhemminkin. Kokeillahan voi...

Meillä poika siirtyi n.6kk omaan huoneeseen nukkumaan.Ei ollut alussa mitään ongelmia,eikä nyt myöhemminkään.Mun mielestä poikaa nukkuu omassa huoneessaan paremmin kuin meidän kanssa samassa huoneessa.Ja hyvin kuulee kun aamulla heräilee :D

Meillä ei ole yläkerrassa kuin yksi iso huone (vanha rintamamiestalo), joten samassa huoneessa tulee nukuttua ainakin pari vuotta. Olenkin miettinyt minkä ikäisenä lapsen uskaltaa jättää yksin nukkumaan yläkertaan jos itse muuttaa alakerran makkariin? Itkuhälytin toki on apuna, mutta ite ainakin tarttin äitiä yöllisissä vessakäynneissä melkein kouluikään asti.... :/

Meillä esikko muutti omaan huoneeseen yöimetysten loputtua eli n. 10 kk ikäisenä. En olisi mitenkään jaksanut raahautua toiseen huoneeseen imettämään ja olisin virkistynyt siinä liikaa.

Vauva nukkui sängyn vieressä omassa sängyssään, josta hänet oli helppo nostaa vierelle rintaa imemään. Imetin makuuasennossa. Näin emme kumpikaan heränneet kunnolla ja jatkoimme uniamme välittömästi imetystuokion jälkeen.

Yhteistyössä