nukkuuko muitten noin vuoden ikäiset noin 5h päikkärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä poika 11 kk ja nukkuu kahdet unet päivässä.ekoille unille menee 11.30 ja herää 13.30-14 ja toiset unet siinä 17.00 ja nukkuu tunnin.yöunille menee 21.00-21.30

Meidän vuoden ikäinen nukahtaa noin 20.30, herää 7 - 8 ja nukkuu 12 - 13, hyvällä tuurilla 13.30. Nukutaan siis max parin tunnin päikkärit, mulle kyllä kelpais pidemmätkin... Oon kade! Jep, tais herätä, meni nukkumaan vasta 13 tänään, joten onhan se jo aika...

Oho,onpas pitkät päikkärit, ei tosiaan nukuta noin paljon meillä. Huomenna vuoden täyttävä poika nukkuu yöllä 20-21 - 6-7.30 ja on vielä kaksissa päikkäreissä 10-11.30 ja 15-16- 16-17.

ohoh..onpa päikkäreillä pituutta. Meidän neiti herää klo 7 aikoihin, päikkäreille klo 12..nukkuu 1,5-2,5 h (yleisimmin sen kaks tuntia kuitenkin). Yöunille klo 20. Ikää 1v 2kk. Toisaalta saat ainakin päivällä omaa aikaa :)

Meidän 10kk tytöt herää aamulla 6-7
Pikkuunet n. 8.30-9
Päiväunet 12-14
yöunille 20.00

Olen miettinyt miten saisin meneen niin että nukkuisivat vain yhdet unet... vinkkejä?

no jos kesken unien neidin herätän niin on toosi kiukkunen ja mikään ei hyvin.. päikkäreitten jälkeen ennen kuuttta lähdetään ulos jaollaa pari tuntia.. kun se sen ajan ulkojna tepastelee niin on ihan poikki illalla puuron jälkeen..... meillä ollaan jo pari kuukautta nukuttu yksillä päikkäreillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Millis:
Meidän 10kk tytöt herää aamulla 6-7
Pikkuunet n. 8.30-9
Päiväunet 12-14
yöunille 20.00

Olen miettinyt miten saisin meneen niin että nukkuisivat vain yhdet unet... vinkkejä?

JOtain aktiviteettia ennen lounasta. Sit lounaalle ja nukkumaan. Mutta toisaalta teillä näyttäisi aika toimivalta toi unirytmi noinkin. Kannattaako sitä lähteä muuttamaan? Yöunet ovat pitkät, ja pidemmät päiväunetkin pari tuntia. Meillä siirryttiin yksiin päiväuniin, kun päivän "pitkät" unet lyhenivät alle tunnin mittaisiksi. Viikon verran kipuili muutosta, sitten alkoi nukkua reilun parin tunnin päiväunia puoliltapäivin.

Tyttö 1v2kk herää aamulla 7.30, nukkuu päikkärit 13-14.30 ja menee 19.30 nukkumaan. Muutaman kuukauden jo ollut tämä rytmi. Joskus nukkuu vaan vajaan tunnin päikyt.

Mä yritin siirtää yksille päikkäreille, puuhasteltiin aamupäivä ja sitten yritettiin syödä lounasta (n. 11.30) , mutta poika oli niin väsynyt ilman aamupäiväpäikkäreitään että kiukkusi vain syöttötuolissa eikä syömisestä tullut mitään, sitten alkoi ihan nukahdella siihen. Täytyy kokeilla uudelleen,mutta etenkin jos herää jo 6 jälkeen niin ei jaksa lounaan yli valvoa.

Mun yks lapsista nukkui siinä yhden vuoden kieppeillä tosi pitkiä päiväunia + yöunet päälle.
Varmaan joku kasvukausi.. kesti pari kuukautta..

En enää tarkkaan muista, mut jotenkin näin nukkui.
Yöunille 21.00, heräsi 8.00,
9.00 päiväunille, heräsi 13.00
14.30 päiväunille, heräsi 18.30

Eli tuntui että nukkui vaan. Käytiin lääkärissäkin, mut mitään syytä ei löytynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
no jos kesken unien neidin herätän niin on toosi kiukkunen ja mikään ei hyvin.. päikkäreitten jälkeen ennen kuuttta lähdetään ulos jaollaa pari tuntia.. kun se sen ajan ulkojna tepastelee niin on ihan poikki illalla puuron jälkeen..... meillä ollaan jo pari kuukautta nukuttu yksillä päikkäreillä..

Onko kehitys ihan normaalia? Eihän tossa ehi oppia mitään uutta ku vetelee hirsiä koko päivän? Ei ihme, ettei nuku ku yhet päikkärit, toihan nukkuu muutenki koko päivän...

Huoh. Meidän 1v2kk tyttö herää aamulla kuuteen mennessä, nukkuu päikkärit 12-13.30 ja nukahtaa illalla kahdeksan maissa. Vuoden ikäisestä suunnilleen ollut tämä rytmi, ja usein herää puoli kuusi tai aiemminkin...

Turhautunut tai masentunut lapsi nukkuu pitkiä unia, tai sitten sellainen lapsi, jonka äiti on masentunut. :( Lapsella on outo vaisto, se pakenee uneen epämiellyttävää tilannetta.

Mun lapsi nukkui noin puolentoista-parin tunnin unia tuon ikäisenä. Joskus venähti lähemmäs 3 tuntiin, mutta ne pitkät unet vaikutti sitten illlalla nukahtamiseen. Aika ihmeellistä, että nukkuu noin pitkiä unia.

Meillä herää tyttö aamuisin klo 5.45, tarkka tyttö;)

Päikkäreille laitan hänet 11.30 viimeistään, joskus saattaa ottaa lyhyet aamutorkut vielä noin kasista eteenpäin, mutta aamutorkut ovat nyt tässä viime viikkoina vasta alkaneet jäädä pois. Päiväunia nukkuu hiukan vajaa pari tuntia. Illalla sitten menee klo 19 nukkumaan.

Meillä on tyttö pian 1v2kk ja nukkuu yöt tosi levottomasti, eroahdistusta on ollut monta kuukautta, mutta nyt alan jo epäillä että oliskos jotain muutakin takana:/

Yhteistyössä