Nuoreni kannabiksen käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LuontoÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja en hyväksyisi;28082788:
niin ja nyt pojan ollessa vielä alle 18-vuotias tekisin hänestä lastensuojeluilmoituksen.

:D Lähettäisit lapsesi loppuajaksi lastenkotiin? Tai ei varmaan lastikseen heti laitettaisiin, mutta joutuisitte koko perhe sitten keskustelemaan asiasta (ei todellakaan tehoaisi valistus 17 vuotiaaseen). Hyötyisittekö tästä jotenkin, paitsi, että sinä saisit ehkä kuulla olevansa epäonnistunut äiti tai jotain.

[QUOTE="vieras";28080087]Riippuisi paljolti siitä kuinka paljon käyttää. Ei se vähäinenkään käyttö tosin noin nuorelle ole hyväksi. Yrittäisin puhu asiasta, kysyä miksi tarvii jotain, selittää kuinka se voi vahingoittaa nuorten aivoja. Mihinkään hoitoon en olis pakottamassa, vaikka vielä mahdollista kun on alaikäinen. Hyvin mahdollista, että sieltä vain saisi uusia käyttäjäkavereita ja alkaisi käyttämään muutakin.[/QUOTE]

vähäinen käyttö ei ole haitaksikaan. Äiti kyllä huomaisi pojasta, jos käyttäisi liikaa. Yliannostus on se, mikä ei ole terveellistä, mutta esimerkiksi alkoholinjuonnista. Alkoholin yliannostuksesta eli siis liikajuonnista kaikki todennäköisesti tietävät jotain. Joko omasta tai toisen kokemuksesta. Siinä ei enään välttämättä mitkään aistit enään pelaa ja esimerkiksi tuttuni joi alaikäisenä pullon viinaa, sammui metsään yksin. Löydettiin kyllä sieltä ja selviytyi sairaalassa, koska oli syönyt juodessaan pikaruokaa. Ihmiset vähättelevät alkoholin haittoja ja kannabis on niin paha asia. Kyllä sitä tutut ainakin sitten kertovat ensikertalaiselle, että miten paljon voi ekalla kerralla polttaa.

mnjaa. itse olen polttanut kannabista, tottapuhuen poltan/syön joskus vieläkin, ja minulla on laaja käyttöä harrastava tuttavapiiri nuoruudesta asti. mutta totuus jonka itsekkin vähemmän käyttävänä olen huomannut, että runsas pilvenpoltto varsinkin nuorelta iältä asti tyhmentää ihmistä. olen seurannut monen ystävän muuttumista hitaaksi, epäloogiseksi ja laiskaksi yksilöksi joka ei sitten muuta teekkään. yhdellä tutuistani puhkesi skitsofrenia, osa on siirtynyt käyttämään myös reseptilääkkeitä ja aikalailla kaikki ovat kokeilleet myös sieniä ja lsd:tä. ihminen ei itse ole huomannut muutostaan, tai jos on niin luulee vain kehittyneensä ihmisenä. itselläkin nykyiset pössyttelykaudet ovat aika aikaansaamatonta aikaa..

Pitää paikkansa että kannabiksen polttelu tekee ihmisistä laiskoja,löysiä ja tyhmiä ja jotenkin hitaanpuoleisia.Olen seurannut vierestä ystävääni joka aloitti jo ylä-asteella polttelun ja nyt vielä yli kolmekymppisenä jatkuu huumeiden kanssa sekoilut ja vielä on sairastunut vakavasti juurikin huumeiden käytöstä.
En suosittele sitä kennellekkään "parempana vaihtoehtona"
Itse kokeilin 2krt kannabista 18 vuotiaana ja sain heti hallusinaatioita ja pahan masennuksen muutamaksi päiväksi polttelun jälkeen.

Tunne erään pojan ja äitinsä, asuvat Belgiassa. Poika alkoi pössytellä 17 vuoden iässä. Tietysti äiti oli huolissaan, mutta sitä käyttöä pidettiin puolilaillisena ja hyväksyttynä. Poika muutti kotoaan. Meni muutama vuosi ja oli käyttänyt suurehkot säästönsä, ei oolut enää rahaa, ei opiskwlupaikkaa eikä pitkäaikaista työkokemusta. Oli ikäänkuin hunningolla. Sitten pääle kevyt mielisairaalakierre. Syynä jonkinlainen skitsfreniaan viittaava sairaus. Ja lääkärin analyysi oli, että johtui täysin kannabiksesta. Muuta huumetta ei ollut käyttänyt. Oli kannabiksen käyttö vain lähtenyt käsistä jokapäiväiseksi. Oli tullut pikkuhiljaa unettomuutta, pelkotiloja, harhoja. Ja lopulta puhjennut tuo jonkinlainen mielisairaus.

Lopettanut nyt, kaiketi?, käytön, mutta veikkaan, ettei miehestä tule enää mitään.

Olin suhtautunut huolettomasti pilveen tähän saakka, mutta nyt mieleni muuttui.

[QUOTE="vieras";28082833]vähäinen käyttö ei ole haitaksikaan. Äiti kyllä huomaisi pojasta, jos käyttäisi liikaa. Yliannostus on se, mikä ei ole terveellistä, mutta esimerkiksi alkoholinjuonnista. Alkoholin yliannostuksesta eli siis liikajuonnista kaikki todennäköisesti tietävät jotain. Joko omasta tai toisen kokemuksesta. Siinä ei enään välttämättä mitkään aistit enään pelaa ja esimerkiksi tuttuni joi alaikäisenä pullon viinaa, sammui metsään yksin. Löydettiin kyllä sieltä ja selviytyi sairaalassa, koska oli syönyt juodessaan pikaruokaa. Ihmiset vähättelevät alkoholin haittoja ja kannabis on niin paha asia. Kyllä sitä tutut ainakin sitten kertovat ensikertalaiselle, että miten paljon voi ekalla kerralla polttaa.[/QUOTE]

En lähtisi kehittyvien aivojen kanssa testailemaan missä menee raja, että aine ei aiheuta vahinkoa. Siitä kun ei kukaan ole varma missä se raja menee. Aikuisella eri asia, mutta kehittyville aivoille kannabis voi tehdä pahaakin vahinkoa.

[QUOTE="vieras";28082833]vähäinen käyttö ei ole haitaksikaan. Äiti kyllä huomaisi pojasta, jos käyttäisi liikaa. Yliannostus on se, mikä ei ole terveellistä, mutta esimerkiksi alkoholinjuonnista. Alkoholin yliannostuksesta eli siis liikajuonnista kaikki todennäköisesti tietävät jotain. Joko omasta tai toisen kokemuksesta. Siinä ei enään välttämättä mitkään aistit enään pelaa ja esimerkiksi tuttuni joi alaikäisenä pullon viinaa, sammui metsään yksin. Löydettiin kyllä sieltä ja selviytyi sairaalassa, koska oli syönyt juodessaan pikaruokaa. Ihmiset vähättelevät alkoholin haittoja ja kannabis on niin paha asia. Kyllä sitä tutut ainakin sitten kertovat ensikertalaiselle, että miten paljon voi ekalla kerralla polttaa.[/QUOTE]

Nuorelle kannabis ei oikeasti ole hyväksi, ovat psykoosialttiimpia kuin vanhemmat.
Kannabiksen kanssa käyttö myös luisuu liikakäytöksi helpommin kuin alkoholin kanssa, ei tarvitse kärsiä krapuloita eikä kukaan välttämättä huomaa käyttöä päällepäin.
Kannabiksessa on myös se,että se toimii hitaasti ja salakavalasti kun taas alkoholin liikakäyttö näkyy kyllä selvästi ja nopeasti.
Voi olla että ehtii pössytellä monta vuotta käytön kokoajan lisääntyessä kunnes ongelmia alkaa pikkuhiljaa ilmaantua eikä käyttäjä itse niitä tajua koska ne tulevat tosiaankin niin pikkuhiljaa.
Ulkopuoliset saattavat huomata persoonan muuttuneen ja työ tai opiskelu alkaa yleensä kärsiä, pikkuhiljaa unet voivat häiriintyä ja psykoosialttius kasvaa sekä riski erilaisiin mielenterveysongelmiin kasvaa(ellei niitä ole jo).
Toisinkuin yleisesti luullaan, psykoosialttius voi ihmisellä olla vaikkei suvussa psykoosisairauksia olisikaan ja joillekin puhkeaa psykoosi kannabiksesta mutta ei alkoholista.
Äiti ei todellakaan välttämättä huomaa liikakäyttöä, fiksu lapsi osaa peitellä jälkensä.

Ja tuo on täysin höpö höpöä, että kannabista voisi käyttää esim kerran kuussa tai jotain. Jotkut voi, mutta monet jäävät koukkuun ja käyttävät, jos nyt joka päivä, niin monesti viikossa.

Mielestäsi poikasi kannabiksen käyttö ei ole huolestutavaa. Kannabis on yllättävän suosittua nykynuorison keskuudessa, ja väitän että suuri osa vanhemmistä ei tiedä lastensa polttelevan. Sinuna kuitenkin kehottaisin poikaasi selvittämään kannabikseen liittyvään lainsäädäntöä ja muistuttaisin sen laittomuuden. Kannattaa tehdä selväksi että jos jää kiinni poliisille on sillä seurauksia, kyse on kuitenkin huumausainerikoksesta. Vaikka kannabis sopiikin monelle ehkä alkoholiakin paremmin on siinä myös haittapuolensa. Kannabis voi laukaista skitsofrenian, joillekin se voi aiheutta voimakkaan henkisen riippuvuuden. Et voi kuitenkaan tehdä päätöksiä lapseis puolesta, mutta voit kannustaa häntä oikeaan suuntaan. Älä siis tuomitse tai suutu (kuten et onneksi ole tehnytkään)

"voi hitto tuota ylläolevaa tarinaa. Huumeet on huumeita ja laittomia. Jos alko ei ihmiselle sovi, niin parempi olla ilman, mutta se ei ole syy hyväksyä huumeita. Voi elämä teijän pilvihörhöjen kanssa.

Ja ap:lle: en tod hyväksyisii lapseltani minkään huumeiden käyttöä. "

^^väsynyt kommentti ihmiseltä joka ei ole jaksanu ottaa selvää asioista, hokee tuota samaa lausetta kun lammas koska muutkin sanoo niin.Eikö se ole yhteiskunnallekkin parempi että "pilvihörhöt" jumittaa viikonloput rauhaksiin kavereidensa kanssa sisätiloissa kuin se että kaveriporukka juo viinaa ja lähtee yöelämään remuaan, mistä ei voi ikinä tietää mitä tulee loppujenlopuks tapahtuun? 10v sisään tullaan tajuamaan kuinka kannabis on 100 000 kertaa turvallisempi PÄIHDE kuin viina ja uskokaa vain, se tullaan suomessakin laillistamaan. Ja silloin moni nytten sitä hengenvaaralliseksi huumeeksi haukkuva tulee tajuamaan että voi harmi, kun tästä olisi enemmän tiennyt niin olisin käyttänyt jo aikoja sitten alkoholin sijaan.Yhdysvalloissa on onneksi jo herätty tämän asian suhteen ja maa joka törkeästi kriminalisoi kannabiksen on alkanut vastatoimiin oikeuden korjaamiseksi. Esimerkkinä Washington jossa tämä on jo laillista.

Se että joku ei osaa käyttää päihteitä kohtuudella EI ole päihteiden syy, vaan vika on selkärangattomassa käyttäjässä.

Tilanne olisi toisin päin, esim kannabis olisi laillista ja alkoholi ei, niin kertokaa alkoholistit miksi se alkoholi pitäisi laillistaa? En tiedä itse yhtään pätevää syytä tälle ,ja oma isänikin oli alkoholisti, ja voin sanoa että sopis sen vetää mielummin polla jumiin hatsista ja relaa sohvalla ylensyöden ja nauraen , kuin riehua kännipäissään ja p*skoa paikkoja sentakia koska prkl mieliala vaihtelee sekunnin välein. kyllä! juon itsekkin olutta vaikka ironiselta kuulostaakin ja nautin siitä, koska käytän sitä kohtuulllisesti enkä todellakaan usein. On myöskin hassua että huumevalistus-videoita ei tehdä paljon kannabiksen hyödyistä tai haitoista esim koulussa ja samalla näet joka uutisissa/kadulla/kotona rattijuoppoja, baaritappeluita, pilattuja ihmissuhteita humalan takia, alkoholiin liittyviä tapaturmia, yliannostuksia, etc.

Kumman itse valitsisit alaikäiselle nuorisoporukalle, pullot viinaa vai jounin?

Tilanne olisi toisin päin, esim kannabis olisi laillista ja alkoholi ei, niin kertokaa alkoholistit miksi se alkoholi pitäisi laillistaa? En tiedä itse yhtään pätevää syytä tälle ,ja oma isänikin oli alkoholisti, ja voin sanoa että sopis sen vetää mielummin polla jumiin hatsista ja relaa sohvalla ylensyöden ja nauraen , kuin riehua kännipäissään ja p*skoa paikkoja sentakia koska prkl mieliala vaihtelee sekunnin välein. kyllä! juon itsekkin olutta vaikka ironiselta kuulostaakin ja nautin siitä, koska käytän sitä kohtuulllisesti enkä todellakaan usein. On myöskin hassua että huumevalistus-videoita ei tehdä paljon kannabiksen hyödyistä tai haitoista esim koulussa ja samalla näet joka uutisissa/kadulla/kotona rattijuoppoja, baaritappeluita, pilattuja ihmissuhteita humalan takia, alkoholiin liittyviä tapaturmia, yliannostuksia, etc.

Kumman itse valitsisit alaikäiselle nuorisoporukalle, pullot viinaa vai jounin?

Viina on laillista, huumet ei. Se riittää sinulle, Töihin siitä!

Onko tässä nyt kyse siitä, että kannabis on laitonta ja tekee siitä pahan päihteen? Kannabiksen laillistamisesta päätettiin kolikon heitolla, että jokaisen sopii miettiä, että onko se nyt sitten oikeasti niin paljon pahempi asia, kuin alkoholi. Tottakai paras olla ihman päihteitä kokonaan, niinkuin itse nykyään teen, koska ei innosta minkäänlainen päihteiden käyttö. Olen joskus nuoruudessani polttanut SATUNNAISESTI kannabista ja se oli juuri n. kerran kuukaudessa. En luokitellut enkä luokittele itseäni narkkariksi/ex-narkkariks, koska pitään pakonomaista polttamisen tarvetta ei ollut. Tämä päihde nyt vain sattui sopimaan paremmin itselleni kuin alkoholi. Enää en ole vuosiin polttanut kuitenkaa, koska ei ole tarvetta juhia tuolla, on parempaakin tekemistä. Mutta joo..kannabishan on todettu lääketieteellisestikkin päteväksi aineeksi. Esim ms tautiin sen on todettu auttavan paremmin, kuin yksikään lääke. Lisäksi tunnen henkilön jolla hermokipujen takia on kannabisresepti. Hän ei ole narkomaani vaan käyttää tuota ainetta lääkkeenä. En ymmärrä ihmisiä kuitenkaan, jotka hyväksyvät sen, että ihmisiin pumpataan mitä puuduttavimpia lääkkeitä, mutta sitten ei hyväksy kannabista missään olosuhteissa. Mutta tosiaan, pointtini oli se, että en todellakaan pistäisi lastani mihinkään katkolle kannabiksen takia ja veisi katkopaikkaa oikeasti tarvitsevilta mahdollisuuden siihen. Kyseessä on kuitenkin monen lääkärin puoltama päihde ja kuitenkin miedompi kuin alkoholi jos niitä verrataan. Media nyt on tuntunut mustamaalaavan sen todella. Tottakai jos on suvussa skitsofreniaa yms muita mielenterveys ongelmia niin ei mikään päihteidenkäyttö ole hyväksi

[QUOTE="taatteli";29342127]Onko tässä nyt kyse siitä, että kannabis on laitonta ja tekee siitä pahan päihteen? Kannabiksen laillistamisesta päätettiin kolikon heitolla, että jokaisen sopii miettiä, että onko se nyt sitten oikeasti niin paljon pahempi asia, kuin alkoholi. Tottakai paras olla ihman päihteitä kokonaan, niinkuin itse nykyään teen, koska ei innosta minkäänlainen päihteiden käyttö. Olen joskus nuoruudessani polttanut SATUNNAISESTI kannabista ja se oli juuri n. kerran kuukaudessa. En luokitellut enkä luokittele itseäni narkkariksi/ex-narkkariks, koska pitään pakonomaista polttamisen tarvetta ei ollut. Tämä päihde nyt vain sattui sopimaan paremmin itselleni kuin alkoholi. Enää en ole vuosiin polttanut kuitenkaa, koska ei ole tarvetta juhia tuolla, on parempaakin tekemistä. Mutta joo..kannabishan on todettu lääketieteellisestikkin päteväksi aineeksi. Esim ms tautiin sen on todettu auttavan paremmin, kuin yksikään lääke. Lisäksi tunnen henkilön jolla hermokipujen takia on kannabisresepti. Hän ei ole narkomaani vaan käyttää tuota ainetta lääkkeenä. En ymmärrä ihmisiä kuitenkaan, jotka hyväksyvät sen, että ihmisiin pumpataan mitä puuduttavimpia lääkkeitä, mutta sitten ei hyväksy kannabista missään olosuhteissa. Mutta tosiaan, pointtini oli se, että en todellakaan pistäisi lastani mihinkään katkolle kannabiksen takia ja veisi katkopaikkaa oikeasti tarvitsevilta mahdollisuuden siihen. Kyseessä on kuitenkin monen lääkärin puoltama päihde ja kuitenkin miedompi kuin alkoholi jos niitä verrataan. Media nyt on tuntunut mustamaalaavan sen todella. Tottakai jos on suvussa skitsofreniaa yms muita mielenterveys ongelmia niin ei mikään päihteidenkäyttö ole hyväksi[/QUOTE]

Kertoisitko lisää, että missä ja milloin tuo kolikon heitto tapahtui?

Alkuperäinen kirjoittaja pössyttelijä;28080501:
Ei kukaan oikeasti polta vain kerran/kaksi kuussa, ihan totta. Tuo on vain kaunistelua äidille.

No minä poltan sen kerran kuussa. Olen 24 eikä tarvinne enää äipällekään valehdella.

Terve, täytän itse helmikuussa 50-vuotta ja kannabista olen
polttanut 20-vuotta elämästäni juurikin 1-2 kertaa kuukaudessa,
en ole muuttunut tuttujenkaan mukaan ollenkaan käyttöni takia.
valintani kannabis koska viinasta saan vain huonon olon ja alan
rähisemään jopa kavereilleni.
Jokaisen päihteen liikakäyttö tietenkin aiheuttaa ongelmia mutta
on muistettava kohtuullisuus kaikessa.
luonnossa kasvava kasvihan se vain on.

Nyt en oikein ymmärrä :D Omalta kannalta nään kannabiksen paljon parempana vaihtoehtona kuin alkoholin. Kyllä, kannabis on huume sekä se on laitonta täällä suomessa sekä VOI olla porttina vahvempiin huumeisiin. Yleensä tämä porttiteoria johtuu KAVERIPORUKASTA, eli pitäkäähän vanhemmat silmällä, minkälaisessa kaveriporukassa lapsenne pyörii.

Kannabis on laiton aine. Minun taloudessani sitä ei käytettäisi. Jos täysi-ikäisenä haluaisi jatkaa pössyttelyä, tarkoittaisi se täyttä taloudellista eroa äidistä. Muutto omilleen, säästötilit siirtäisin omaan hallintaani, kunnes lapsella on kunnialliset elintavat jne. Tekisin myös selväksi sen, mitä kiinnijäämisestä seuraa nuorelle itselleen, rikosrekisteri ikuisiksi ajoiksi jne. Emotionaalisesta erosta en vielä osaa sanoa.

Kannabis on laiton aine. Minun taloudessani sitä ei käytettäisi. Jos täysi-ikäisenä haluaisi jatkaa pössyttelyä, tarkoittaisi se täyttä taloudellista eroa äidistä. Muutto omilleen, säästötilit siirtäisin omaan hallintaani, kunnes lapsella on kunnialliset elintavat jne. Tekisin myös selväksi sen, mitä kiinnijäämisestä seuraa nuorelle itselleen, rikosrekisteri ikuisiksi ajoiksi jne. Emotionaalisesta erosta en vielä osaa sanoa.
Oletko oikeasti tosissasi?
Voi hyvänen aika, miten maailmassa voi olla noin sairaita ihmisiä?

Yhteistyössä