"Nuorista 40% vastustaa maahanmuuttoa."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuorissa on tulevaisuus:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28861819]Kuka niitä dösiä köras ennen mamuja?[/QUOTE]

Silloin työt kelpasikin mutta nyt nämä leijonakoru-kiitopaitapellet eivät suostu mokomia paskahommia tekemään. Kaikki aika ja energia menee mamujen Suomesta pois häätämiseen ja siitä vouhottamiseen.

Maahanmuuttoa vastaan minulla ei ole mitään. Mahtuuhan tänne ihmisiä.Moni tulee opiskelemaan, osa tekemään töitä jne.

Mutta rajansa sitten "hyvätekeväisyydellä". Oma järjestelmä horjuu ja valtio on syöksykierteessä. Onko meillä oikeasti varaa "hyysäämiseen" ja kuinka paljon. Totta, en voi sietää meidän omia elättejäkään jotka mieluummin nostavat tukia kuin tekevät elantonsa eteen mitään. Onhan se totta että ajatuskantani on itsekäs. Haluaisin säästää lapsillenikin hyvinvointi valtion - vaikka toki tiedän että maailmalla on paljon maita joissa on todellinen hätä. En silti näe painajaisia vaikka ajattelen itsekeskeisesti tässä, koska en jaksa usko että jos meillä olisi hätä, näistä maista joista meille pakolaisia tulee, kukaan meitä auttaisi.

ei me pystytä maailmaa parantamaan täältä käsin. Se pitää lähteä siltä missä ongelmat ovat. Varmasti moni saa helpotuksen omalle tunnolle siitä kun lahjoittaa vaikkapa ne villasukat sille pakolaislapselle joka tänne on tullut. Mutta kun sen lapsen kaltaisia on tuhansia ja taas tuhansia ja pahimmassa tapauksessa lapsen vanhempien ajatuskanta on yksi niitä asioita jotka aiuhettaa suuria ongelmia heidän kotimaassa. Meitä suomalaisia syytetään usein joustamattomuudesta ja kapeakatseisuudesta. Hyväksmättömyydestäkin. Mutta miettikääpä hetki noita muita vahvoja kultuureita? Niissä ei suvaita edes maassa asuvaa toista kanssaa. Naljaillaanhan suomessakin suomen ruotsalaisille. Mutta ei heitä täällä kyllä tapeta sen vuoksi että puhuvat hieman eri kieltä ja saattavat joskus omata eriäviä ajatuskantoja verrattuna valtaväestöön.

Koulujärjestelmä rapistuu. Terveydenhuolto rapistuu...moni niistä kulmakivistä jotka ovat tehneet meistä hyvinvointi valtion jossa jokaiselle lapsella on yhtenevät mahdollisuudet on hapertumassa. Ei mene aikaa kun yksityiset koulut valtaavat alaa. Köyhemmillä perheillä ei ole varaa parempii koulutuihin. Yleisessä koulussa olosuhteet heikkenevät. Kastiluokat palaavat pikku hiljaa, askel askeleelta takaisin. Olisko siis hetki aikaa oikeasti olla itsekäs?

Silloin työt kelpasikin mutta nyt nämä leijonakoru-kiitopaitapellet eivät suostu mokomia paskahommia tekemään. Kaikki aika ja energia menee mamujen Suomesta pois häätämiseen ja siitä vouhottamiseen.

Kohta dösäkuskien työpaikoista kilpaillaan, palkkahan on ihan hyvä, ovathan Kokoomus ja sinun SDP suistamassa Suomea parhaillaan täydelliseen taloudelliseen ja sosiaaliseen katastrofiin. Sinua kehottaisin joskus tutustumaan Helsingin itäisiin lähiöihin, meinaan jos uskallat sieltä junttilan perämettistä poistua, saattais silmät aueta.

Se on just näin! Kumma, kun valitetaan, ettei työtä ole, ja kuitenkin useita mamuja nähdään ravintoloiden keittiöissä, siivoushommissa, linja-autoja ajamassa jne..

Maahanmuuttoa vastaan minulla ei ole mitään. Mahtuuhan tänne ihmisiä.Moni tulee opiskelemaan, osa tekemään töitä jne.

Mutta rajansa sitten "hyvätekeväisyydellä". Oma järjestelmä horjuu ja valtio on syöksykierteessä.

Tästä olen samaa mieltä, ja "hyysääminen" olisi lopetettava myös sellaisten suomalaisten kohdalla, jotka eivät opiskele eivätkä mene töihin.

En kertakaikkiaan voi ymmärtää nykyajan laiskottelumeininkiä ja sitä, että lasketaan, kannattaako mennä töihin, jos tuilla saa saman verran.

Minun nuoruudessani ei moinen tullut kuuloonkaan!

[QUOTE="vieras";28862003]Kohta dösäkuskien työpaikoista kilpaillaan, palkkahan on ihan hyvä, ovathan Kokoomus ja sinun SDP suistamassa Suomea parhaillaan täydelliseen taloudelliseen ja sosiaaliseen katastrofiin.
[/QUOTE]

Miten dösakuskien työpaikat ja palkat liittyvät Kokoomuksen ja SDP:n politiikkaan? En oikein ymmärtänyt, mitä ajoit takaa, kun laitoit toteamuksen ja siihen ikään kuin seurauksen vrt. "ovathan".

[QUOTE="vieraana";28862025]Tästä olen samaa mieltä, ja "hyysääminen" olisi lopetettava myös sellaisten suomalaisten kohdalla, jotka eivät opiskele eivätkä mene töihin.

En kertakaikkiaan voi ymmärtää nykyajan laiskottelumeininkiä ja sitä, että lasketaan, kannattaako mennä töihin, jos tuilla saa saman verran.

Minun nuoruudessani ei moinen tullut kuuloonkaan![/QUOTE]

En sanokaan että maahanmuuttajat - tai jos tarkennetaan enemmän niin nämä pakolaiset (eli eivät he jotka ovat tänne tulleet omin neuvoin opiskelemaan tahi töiden peräss) - ole syynä meidän tämän hetken kurjuuteen. Mätiä tapauksia löytyy omastakin väestä ihan yhtälailla.

Mutta sitten kun aletaan miettiä, kummasta päästä tulisi säästää niin kysymys meneekin vaikeammaksi. Toiseen "rahareikään" voimme vaikuttaa helpommin. Ja se on maahanmuuton rajoittaminen. Olisi tietenkin hienoa jos omat "elättimme" saisimme pois sohvalta ja tekemään asioita elantonsa eteen. Mutta tämä vaatisi nyt valtiolta rajuja liikkeitä - ja myöskin tietenkin sen että on osoittaa työ johon ryhtyä oman elinkeinon takaamiseksi. Se ei kuitenkaan - taas kerran - ole ilmaista. Niin kuin ei mitään. Mutta maailman pelastamisen sijaan koittaisisn suunnata vaikka sitten kannustin rahan tavoin oman ihmisemme tekemään asioita oman elämänsä ja siinä samalla Suomen eteen.

Varmasti jos ja toivavasti kun saamme taas tämän maan nousuu, on sitten aika sille maailmaparantamiselle. Joskus on ajettava oma etu ykkössijalle. Eikä se kai liian itsekästä ole? Ja niille jotka haluavat todella pelastaa maailma suotaisiin mahdollisuus siihen. Valtio vaikka tukisi heidän työskentelyä kriisimaissa tai niiden läheisyydessä. Siellä missä se todellinen hätä on. Ja mistä käsin siihen voi ainoastaan vaikuttaa.

En sanokaan että maahanmuuttajat - tai jos tarkennetaan enemmän niin nämä pakolaiset (eli eivät he jotka ovat tänne tulleet omin neuvoin opiskelemaan tahi töiden peräss) - ole syynä meidän tämän hetken kurjuuteen. Mätiä tapauksia löytyy omastakin väestä ihan yhtälailla.

Olemme allekirjoittaneet YK:n pakolaissopimuksen, joten sitä on noudatettava, eikö? Monissa asioissa voisi varmasti auttaa omassa maassa, mutta jos ihmisen henkeä uhataan kotimaassa, hän varmasti haluaa lähteä pakoon, jos suinkin voi. Varmasti itsekin tekisit niin.

Meillä on Suomessa sosiaaliturvajärjestelmä, jota sitten sovelletaan kaikkiin maassa asuviin. Ehkä sitä voitaisiin muuttaa, jotta KUKAAN ei sitä voisi käyttää väärin.

Tässä sinulla vielä hiukan faktatietoa:

Pakolaisneuvonta ry

Oikeastiko täällä useat edelleen viittaavat siihen, että ensin oman maan asiat kuntoon ja sitten vasta autetaan toisia? Miten voi verrata Suomalaisen työttömän tilannetta esim. Syyriassa henkensä edestä pakenevaan? Hitto kun Suomalaisilla on tämä suhteellisuus omasta tilansa kurjuudesta täysin kateissa...

Olen joskus yön pimeinä tuntina pyörittänyt ajatusta - eli voi siksi olla hullu...

Mutta miksi maailmalla on vallalla tämä ajatus että ottamalla pakolaisia omaan maahan jotenkin autetaan heikompi osaisia? Se toki on selkeä että heidät saadaan pois huonoista olosuhteista mutta mitä sitten?

Jos Suomessa alkaisi verinen sisällisota, kuinka moni teistä olisi siltikään kovin innokas muuttamaan maailman toiselle laidalle täysin vieraaseen kultuuriin samalla kun paljon läheisiä jäisi sodan jalkoihin? Tuntuisiko se teistä siltä avulta jota oikeasti muulta maailmalta siihen hetkeen kaipaisitte?

Vai voisiko kuitenkin olla että lähelle tuotava apu olisikin parempi? Onhan siitäkin kokemusta, rahaa syydetään sodassa olevalle valtiolle ja sehän menee suoraan kankkulan kaivoon. Mutta konkreettinen apu alueilla joissa on ongelmia...Mä näksin sen paljonvahvempana maailman parannuskeinona kuin sen että ihmisisä sijoitelleen ympäri maailmaa - ja vielä niin että he aiheuttavat useassa "vastaanottomaassa" paljon myös negatiivisita polemiikkiä. Puhumattakaan että totaallisen erillaiseen kultuurin sopeutuminen on äärimmäisen vaikeaa. Pitkässä juoksussa. Tursitin on helppo sanoa että pitäähän maassa olla maan tavalla. Niin no kahden viikon lomalla ei maan tavoista paljoa vielä kärryille pääse..

[QUOTE="vieraana";28862086]Olemme allekirjoittaneet YK:n pakolaissopimuksen, joten sitä on noudatettava, eikö? Monissa asioissa voisi varmasti auttaa omassa maassa, mutta jos ihmisen henkeä uhataan kotimaassa, hän varmasti haluaa lähteä pakoon, jos suinkin voi. Varmasti itsekin tekisit niin.

Meillä on Suomessa sosiaaliturvajärjestelmä, jota sitten sovelletaan kaikkiin maassa asuviin. Ehkä sitä voitaisiin muuttaa, jotta KUKAAN ei sitä voisi käyttää väärin.

Tässä sinulla vielä hiukan faktatietoa:

Pakolaisneuvonta ry[/QUOTE]

Vai Pakolaisneuvonta kertoo faktaa.:D

Mitä enemmän mamuja, sitä enemmän Pakolaisneuvonta tekee rahaa.

Euroopassa on maita jotka eivät anna mamulle euroakaan.

Kerrotko kuinka moni mamu on ihan oikeasti turvapaikan tarpeessa, eli on saanut pakolaisstatuksen?

[QUOTE="vieras";28861324]Se, ettet sinä tiedä yhtään, ei tarkoita sitä, etteikö siellä olisi voinut suomalaisia käydä oppilasvaihdossa. Moni suomalainen käy Afrikan maissa oppilasvaihdossa, varmasti on käynyt siellä Ghanassakin suomalaisia oppilasvaihdossa.[/QUOTE]

Klassinen esimerkkikirjoitus suvaitsevaisuus-uskovaiselta kukkahatulta, joka juttelee ihan omiaan tietämättä mistään mitään. Etteikö siellä "olisi voinut suomalaisia käydä"... Ensinnäkin täyttä jossittelua. Kerro mikä koulu vie oppilaita vaihtoon Ghanaan?

No en kiusaa tämän enempää, mutta turistialueiden ulkopuolella Ghana on vaarallinen maa valkoihoiselle. Se on niin äärimmäisen köyhä, että tappamalla sinut ja viemällä puhelimesi, se tappaja saa vuoden palkan verran rahaa. Valkoisille naisille se nyt on vielä sitäkin vaarallisempi paikka. Jos et oikeasti tiedä mitä heille tehdään ennen tappamista, niin pliiiiis lue siitä maasta jostain. Mua et usko kuitenkaan, niin hanki taustafaktat ennen kun "kerrot mielipiteitäsi", jookos?

Oikeastiko täällä useat edelleen viittaavat siihen, että ensin oman maan asiat kuntoon ja sitten vasta autetaan toisia? Miten voi verrata Suomalaisen työttömän tilannetta esim. Syyriassa henkensä edestä pakenevaan? Hitto kun Suomalaisilla on tämä suhteellisuus omasta tilansa kurjuudesta täysin kateissa...

No montako miljoonaa syyrialaista otetaan?

Seuraavaksi alkaa Egyptistä pakenemaan porukkaa: montako egyptiläistä otetaan?

Ps. Yhden pakolaisen elättäminen maksaa 77.000 euroa per vuosi...

Olen joskus yön pimeinä tuntina pyörittänyt ajatusta - eli voi siksi olla hullu...

Mutta miksi maailmalla on vallalla tämä ajatus että ottamalla pakolaisia omaan maahan jotenkin autetaan heikompi osaisia? Se toki on selkeä että heidät saadaan pois huonoista olosuhteista mutta mitä sitten?

Jos Suomessa alkaisi verinen sisällisota, kuinka moni teistä olisi siltikään kovin innokas muuttamaan maailman toiselle laidalle täysin vieraaseen kultuuriin samalla kun paljon läheisiä jäisi sodan jalkoihin? Tuntuisiko se teistä siltä avulta jota oikeasti muulta maailmalta siihen hetkeen kaipaisitte?

Jaa no tässähän vois miettiä sitä, että kuinkas paljon Suomalaisia livahti aikanaan parempien olojen perässä Ruotsiin. Eli varmaan aika moni olisi innokas edelleen muuttamaan sinne vieraaseen kulttuuriin (vaikka eihän tuo ruotsi nyt niin hirveästi suomesta eroa, mutta silti...)

Eihän se sama olekaan. Olen työskennellyt kriisimaissa ja siksi osaa varmasti ajatella asiaa isomassa perspektiivissä. Mutta kerro minulle, auttaako se että tänne tuodaan 0,001% Syyria väestöstä heidän todelliseen ongelmaan? Teemme vaan muutamasta "onnekaasta" "lottovoittajan". Liki samalla suhteella autamme siis siinä todellisessa hädässä olevia. Samalla kun heiltä jää taakse oma maa, monella läheiset jne.

Me voimme aina kääntää selän niille jotka suomessa voivat huonosti. Onhan se kai ok että terveyden huoltoa saavat pian vaan he joilla siihen on varaa, tai että jos synnyt köyhäksi ei sinulla ole samoja lähtökohtia elämään kuin jolla kulla toisella. Eihän se lähitulevaisuudessa katastrofilta kai tunnukaan kun on tottu että "kyllä valtio hoitaa". Mutta siinä kohtaa kun oman lapsesi henki on kiinni leikkauksesta ja sitä ei suoriteta ennen kuin sinä olet kerännyt vaikkapa 100 000€ kasaan - asia alkaa realisoitua. Mihin asti meidän kannatta antaa oman maan mennä alamäkeen vain sen vuoksi että voimme pelastaa muutaman harvan ihmisen kohtalon jossain muualla?

Auttaminen on toki tärkeää. Enkä sitä sano että meidän ei sitä tulisi tehdä. Mutta nykyinen maailmalla vallitseva auttamismuoto muistuttaa häilyvästi hölmöläisten hommia. Tapa auttaa aiheuttaa vaan melkeimpä enemmän ongelmia.

[QUOTE="vieras";28862111]Vai Pakolaisneuvonta kertoo faktaa.:D

Mitä enemmän mamuja, sitä enemmän Pakolaisneuvonta tekee rahaa.

Euroopassa on maita jotka eivät anna mamulle euroakaan.

Kerrotko kuinka moni mamu on ihan oikeasti turvapaikan tarpeessa, eli on saanut pakolaisstatuksen?[/QUOTE]

Miksi ei kertoisi faktaa ja mikä sinua siinä niin naurattaa?

Euroopassa on todellakin maita, joissa maahanmuuttajille ei anneta rahaa siten kuin meillä, mutta eipä anneta muillekaan maan kansalaisille.

Huolimatta kaikesta valituksesta, miten meillä on asiat huonosti, sinäkin tiedät, että meillä on Suomessa poikkeuksellisen hyvä sosiaaliturvajärjestelmä. Ja kuten jo sanoin, sitä sovelletaan kaikkiin maassa asuviin, koska näin on laissa säädetty.

Sitä olisi kenties muutettava, mutta saman pitäisi koskea kaikkia, jotka voisivat oikeasti tehdä töitä sen sijaan, että nostavat tukia.

Sinä voit ihan itse ottaa selvää, kuinka moni on saanut pakolaisstatuksen, mutta sen tiedän, että kaikki eivät sitä suinkaan saa ja että monet yrittävät järjestelmää käyttää väärin. Prosessi on edelleen tarpeettoman pitkä ja se maksaa, mutta se on nopeutunut 1990-luvun alusta, jolloin ensimmäiset suuremmat pakolaisvirrat saapuivat maahamme (vrt. aikaisemmin Vietnamin pakolaiset).

Sama ilmiö oli nähtävissä laman aikaan 1990-luvulla, ja luulen, että nämä nykyiset nuoret aikuiset ovat näiden ihmisten jälkipolvea.

Yrittäjänä olen itse sitä mieltä, että pitäisi keskittyä omaan elämään ja rakentaa sitä, vaikka välillä "tulisi turpaan" viitaten siihen, että yrittäjä joutuu aina ottamaan riskejä ja uudistumaan, jotta pärjäisi.

Jaa no tässähän vois miettiä sitä, että kuinkas paljon Suomalaisia livahti aikanaan parempien olojen perässä Ruotsiin. Eli varmaan aika moni olisi innokas edelleen muuttamaan sinne vieraaseen kulttuuriin (vaikka eihän tuo ruotsi nyt niin hirveästi suomesta eroa, mutta silti...)

Niin mun tätikin sinne lähti. Töihin. Ei tässä nyt kai verrata pakolaisia ja ihmisiä jotka lähtevät paremman ITSE TEHDYN elannon perässä toiseen maahan.

Surullista kun ei tämän enempää osata ajatella. Toki menihän sotien aikaan suomestakin pakolaisia ruotsiin ja mitä ole historiikkejä lukenut niin ei heitä innolla vastaan otettu. Eikä pääsääntöisesti sinne haluttu mennä. Ihan sama tarina Karjalalaistenkin kohdalla. Vielä tänäkin päivänä haaveilevat paluusta /karjalan palauttamisesta. Ja tälläistä apua me pidämme sitte ah niin ihanan. No osa ostaa sillä itselleen hyvän omantunnon. Suotakoon se heille vaikka todellista hätää se ei poista kuin muutamien onnekaiden kohdalla - ja nämä onnekaatkin tuskin kokevat suurta riemua loppujen lopuksi.

Eihän se sama olekaan. Olen työskennellyt kriisimaissa ja siksi osaa varmasti ajatella asiaa isomassa perspektiivissä. Mutta kerro minulle, auttaako se että tänne tuodaan 0,001% Syyria väestöstä heidän todelliseen ongelmaan? Teemme vaan muutamasta "onnekaasta" "lottovoittajan". Liki samalla suhteella autamme siis siinä todellisessa hädässä olevia. Samalla kun heiltä jää taakse oma maa, monella läheiset jne.

Auttaminen on toki tärkeää. Enkä sitä sano että meidän ei sitä tulisi tehdä. Mutta nykyinen maailmalla vallitseva auttamismuoto muistuttaa häilyvästi hölmöläisten hommia. Tapa auttaa aiheuttaa vaan melkeimpä enemmän ongelmia.

Yleisesti olen toki samoilla linjoilla. Ehdottomasti pääpaino auttamisessa tulisi olla siellä kohteessa. Mutta miten autamme esimerkiksi poliittisesti mielipiteidensä takia vainottua paikan päällä? jos hän jää sinne, niin hengenlähtö on varma. Tulisko häntä auttaa ja ottaa johonkin pakolaiseksi turvaan? Vain todeta vaan, että mitäs olit eri mieltä ja puolustit kansalaistesi oikeuksia. Siinähän kuolet?

[QUOTE="vieraana";28862156]Sama ilmiö oli nähtävissä laman aikaan 1990-luvulla, ja luulen, että nämä nykyiset nuoret aikuiset ovat näiden ihmisten jälkipolvea.

Yrittäjänä olen itse sitä mieltä, että pitäisi keskittyä omaan elämään ja rakentaa sitä, vaikka välillä "tulisi turpaan" viitaten siihen, että yrittäjä joutuu aina ottamaan riskejä ja uudistumaan, jotta pärjäisi.[/QUOTE]

Osa nykyajan "syrjäytymiskustannuksista" on peruja 90-luvun laman jäljiltä kun säästettiin ja säästettiin. Että eihän sieltä noin valtion tasolla ole vielä minnekkään noustu vaan sen laman jälkipyykkiä pestään ihan vahvasti edelleen. Nyt vaan saatiin lisää "paskaa" niskaan tästä lamasta. Ja valitettavan vähän ollaan kai opittu.

Se on helppo suppeasti katsoa: Kun minä pärjään niin miksi ei muut?

[QUOTE="vieraana";28862139]Miksi ei kertoisi faktaa ja mikä sinua siinä niin naurattaa?

Euroopassa on todellakin maita, joissa maahanmuuttajille ei anneta rahaa siten kuin meillä, mutta eipä anneta muillekaan maan kansalaisille.

Huolimatta kaikesta valituksesta, miten meillä on asiat huonosti, sinäkin tiedät, että meillä on Suomessa poikkeuksellisen hyvä sosiaaliturvajärjestelmä. Ja kuten jo sanoin, sitä sovelletaan kaikkiin maassa asuviin, koska näin on laissa säädetty.

Sitä olisi kenties muutettava, mutta saman pitäisi koskea kaikkia, jotka voisivat oikeasti tehdä töitä sen sijaan, että nostavat tukia.

Sinä voit ihan itse ottaa selvää, kuinka moni on saanut pakolaisstatuksen, mutta sen tiedän, että kaikki eivät sitä suinkaan saa ja että monet yrittävät järjestelmää käyttää väärin. Prosessi on edelleen tarpeettoman pitkä ja se maksaa, mutta se on nopeutunut 1990-luvun alusta, jolloin ensimmäiset suuremmat pakolaisvirrat saapuivat maahamme (vrt. aikaisemmin Vietnamin pakolaiset).[/QUOTE]

553 mamua sai pakolaisstatuksen vuonna 2012, loput noin 25.000 eivät saaneet.

Lehdistötiedotteet - Maahanmuuttovirasto

Pakolaisneuvonta puhuu paskaa, koska mitä enemmän mamuja, sitä enemmän rahaa Pakolaisneuvonnalle.

Euroopassa on maita jossa mamulle annetaan vasta vuosien asumisen jälkeen sama sosiaaliturva kuin alkuasukkaalle. Voitaisiin ottaa mallia.

Yhteistyössä