Nutrilett Quick Start 5 Day Diet VLCD -valmispaketti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilot veks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kilot veks

Vieras
Nutrilett on hyvä aloituskeino, siinä oppii valmispakkauksilla oikean ruokarytmin, 6 ateriaa päivässä n 3 tunnin välein.

Itse ostin Nutrilett Quick Start 5 Day -aloituspakkauksia 5 kpl (21,90 eur/kpl), ja syön niitä ma-pe viisi viikkoa peräkkäin. La-su sitten kevyttä itse tehtyä perusruokaa, samaan ateriatyyliin 6 pientä ateriaa päivässä mm. vaihdellen itse maustettuina broilerin filettä, kirjolohifilettä, naudan 10% paistijauhelihaa, seifilettä, laadukkaita tonnikalanpaloja vedessä (säilykkeenä), kananmunaa, maitorahkaa, raejuustoa ja hieman 100% Uotilan maalaisruislimppua. Paljon erilaisia kevyitä kasviksia.

Nutrilett Quick Start keittojen (aamun välipala, iltapäivän välipala ja päivällinen) joukkoon saa ja voi laittaa lisukkeina kevyitä kasviksia. ja itse laitan hieman paistinpannulla ilman rasvaa kuullotettua sipulia, valkosipulia, purjoa ja paprikaa *.

Nutrilett Quick Start 5 Day -VLCD pakkauksen ateriarytmi ja päivän syötävät:

1. Aamiainen:
- Suklaapirtelö(3) / Mansikkapirtelö(2)
+ 250 ml rasvatonta maitoa (sekoita hyvin)

2. Aamupäivän välipala:
- Tomaattilientä(5) / Kasvislientä(5)
+ 200 ml kiehuvaa vettä (sekoita hyvin)
* kevyet kasvikset

3. Lounas:
- Ateriapatukka: karamelli-toffee(2) / pähkinä-suklaa(2) / brownie-patukka(1)

4. Iltapäivän välipala:
- Tomaattilientä(5) / Kasvislientä(5)
+ 200 ml kiehuvaa vettä (sekoita hyvin)
* kevyet kasvikset

5. Päivällinen:
- Tomaattipastaa(2) / juustopastaa(2) / kananmakuinen nuudelikeitto(1)
+ 200 ml rasvatonta maitoa (sekoita hyvin, anna kiehua 2-3 minuutia kattilassa)
* kevyet kasvikset

6. Iltapala (jälkiruoka):
- Suklaajälkiruoka(2) / vaniljajälkiruoka(3)
+ 100 ml kylmää vettä (sekoita hyvin, 3 minuuttia jääkaapissa paksuuntumassa)

/ -vinoviiva kertoo vaihtoehdot aterialla
() -sulkeissa merkattu, kuinka monta kyseistä tuotetta löytyy aloituspakkauksesta.

Lisäksi kannattaa juoda 2-3 litraa vettä päivässä.

Itse käytän lisäksi 2-6 kupillista vihreää teetä päivässä lisäämään antioksidantteja (2 kupillista vastaa 5 annosta kasviksia) ja aineenvaihduntaa sekä energiaa. Vihreä teehän on aineenvaihduntaboosteri ja kaloriton vaihtoehto. Vihreän teen joukkoon ei kannata laittaa maitoa, se blokkaa osan terveysvaikutksista.

Näiden lisäksi voi Nutrilett VLCD-dieetillä syödä kevyitä kasviksia mm.

Kaaleja (parsa-, kukka-, kerä-, ja punakaalit)
lehtisalaatteja ja kiinankaalia
Tuoreyrttejä (mm. basilika, persilja ym.)
Kurkkua
Tomaattia
Porkkanaa
ym.

Vihreä tee teelehdistä haudutettuna antaa ainakin itsellä todella kovan boostin treeneihin ja muuhunkin päivään. Noin tunti ennen treeniä juotu kupillinen (pure) vihreää teetä (ilman maitoa ja sokeria) tekee punttitreenistä tai 30-60-minuutin aerobisesta treenistä todella helpon. Virtaa löytyy todella paljon.

Muutenkin päivän mittaan juotuna vihreän teen suurin energiateho saavuteaan noin tunti juomisesta, ja se kestää pari-kolme tuntia. 3-6 kupillista teetä päivässä joko teepusseista tai irtoteestä keitettynä antaa todella potkua ja antioksidanttisuojaa, sekä kaiken lisäksi pitää aineenvaihdunnan tehostuneena, joka tarkoittaa rasvan palamista.

Vihreäteekapseleita tai EGCG-kapseleita syödessä samaa energisyyttä ei saavuta. Kaiken lisäksi luonnollisessa muodossa teelehtiä kuumassa vedessä hauduttamalla kukaan ei ole poksauttanut maksaa, kuten vihreäteetiivisteitä käyttäen on silloin tällöin tapahtunut. En ole kuullut että vihreästä teestä teelehdistä haudutettuna olisi ollut kenellekkään haittaa, hyötyjä sen sijaan suuresti.

Itse pidän irtoteelehtiä/teepussia kiehautetussa vedessä noin 10 minuuttia, pakkauksissa suositellun 2-3 minuutin sijaan, koska tutkimuksissa on todettu vasta noin 30 minuutin haudutuksen alkavan tuhota tehoaineita. Pidemmällä haudutusajalla teevesi saa enemmän tehoaineita lehdistä ja teevesi jäähtyy samalla juotavan lämpimäksi. Liian jäähtynyt vihreä tee taas maistuu tupakantumppivedelle, eli maku kärsii pahasti. Itse sanoisin että toisin kuin teeohjeissa yleensä sanotaan, veden kannattaa olla juuri kiehahtunutta kaadettaessa se lasiin teelehtien päälle. Ensinnäkin kuuma vesi hauduttaa teelehdistä huomattavasti enemmän tehoaineita kuin hieman viileämpi noin 80 asteinen vesi. Toisekseen tutkimukset ovat todenneet että kuumempi vesi ei jurikaan vaikuta tehoaineiden häviämiseen, varsinkin kun niitä vapautuu huomattavasti enemmän kiehuvaan, tai lähes kiehuvaan teeveteen. Kiehahtaneella vedellä saat siis enemmän toimivia tehoaineita teeveteen joka tapauksessa.

Maitoa vihreän teen joukkoon ei kannata laittaa, sillä se blokkaa osan tehoaineista. Teelusikallinen tai ripaus hunajaa sen sijaan toimii hyvin, jos haluaa teestä maistuvampaa. Vihreän teen makuun tottuu ajan kuluessa, vaikka useimmille se ei ole maidotta maistuvaa alkuunsa.
Eri teemerkeissä on huomattavia makueroja. Esim. Rainbow vihreä pussitee maistuu omasta mielestä pahalta, sen sijaan esim. Twinings Pure Green Tea -teepussitee on laadukkaan neutraalin makuista. Yksi teepussi riittää yhteen kupilliseen kiehahtanutta teevettä.

Vihreä tee antaa paitsi energiaa myös rauhoittaa mieltä. Olo on energinen mutta samalla tasapainoinen. Se ei tee siis kierroksilla käyväksi vieteripupuksi kuten energiajuomat ja kahvi.

Kaksi kupillista vihreää teetä vastaa antioksidanttitasoltaan viittä annosta kasviksia.

Tarkoitus tiputtaa 5 kiloa kuukausittain kesäkuuhun asti. Useampia Nutrilett kuureja 2-4 viikkoa kerrallaan, ja niiden välillä tarkasti suunniteltuja dieettiruokavalioita. 25 kg kesäkuun alkuun meneessä.

Jaa, mä oon joskus ostanut tuon pikastarttipaketin ja suurin osa niistä pöperöistä oli niin kamalan makuisia ettei saanut alas.
Mä haluan laihduttaessakin syödä hyvää ja hyvänmakuista ruokaa mitä noi lisäainemössöt ei kyllä ole.

Mä olen laihduttanut nyt 4 kuukautta. Painoa on lähtenyt tänä aikana yhteensä 6 kg. Joulun tienoilla tuli +2 kg lisää kun oli kuukauden flunssa enkä pystynyt niin liikkumaan ja söin paljon jouluherkkuja, suklaata ym. Tän 4 kk aikana on kulunut 2 kpl noita Nutrilet-starter-pakkauksia :) Mä olen tykännyt kaikesta mitä niissä on, mutta se tomaattipasta ei nyt ole niin... mutta menee. Juustopasta ja kananmakuinen nuudelikeitto on NAM! Lisäksi juon niitä Nutrilett-pirtelöitä ja niitä menee joka päivä 1-3. Alkuun söin myös Nutriletin ja Naturdietin makeita patukoita, mutta lopetin kun niistä tuli karseat ilmavaivat =/
Mä lisäksi käyn joka päivä reippaalla lenkillä noin 30 min ja teen vatsalihaksia, punnerruksia jne.

Puolet on nyt laihdutettu lopullisesta tavoitteesta, toukokuuksi pitäis saada vielä toiset noin -6 kg niin sit on hyvä.

Tsempparit sinnekin!

Naturdiet on muuten kans hyvä, koska siinä vähemmän lisäaineita ku Nutrilettissa.

Mun täytyy tähän lisätä, että mä en pysty elämään pelkillä Nutriletteillä. Tulee ahdistunut olo. Pakko on syödä normaalia ruokaa kohtuudella ja kaloreita on tultava päivässä ainakin 1000, mutta alkaa paniikkioireet iskeä päälle. Eli hiljaksiin laihistelen tarkoituksella. Kolmas päivä niukkakalorisella niin alkaa ahdistaa, yksi päivä aina joskus vielä menee.

Kannattaa syödä ihmeessä ne päivän kaikki annokset suositellun rasvattoman maidon kanssa, ei niistä tule kuin se 600-800 kcal päivässä, joka on VLCD-dieettien kalorimäärä anorektikosta XXXXXL:ään.

Rasvattomasta maidosta saatte kalsiumin ja D-vitamiinin lisäksi erityisesti proteiinia, jota noissa Nutrilett-pusseista ja patukoista ei tarpeeksi saa. Jos saat liian vähän proteiinia niin lihasmassa kutistuu, ja dieetin jälkeen saat syödä entistä vähemmän, koska lihasmassa nimenomaan kuluttaa kaloreita.

Se on periaatteessa sama mihin aikaan päivässä noi ruuat syö, tai missä järjestyksessä, mutta ateriajärjestyksen tehtävä on totuttaa nimenomaan järkevään ateriaväliin ja ateriakokoon, eli pieni ateria noin 3 tunnin välein. Tämä auttaa myöhemmin, kun palaat normaaliin ruokavalioon tai korkeampikaloriseen dieettiin.

Itsekin olen yllättynyt että Nutrilett-pusseissa ja patukoissa on ihan hyvänmakuista syötävää, vaikka nimet on täynnä suklaata, vaniljaa, karamellia ym.
Aamupirtelölasillinen oli hyvää, kasvisliemikeitto ihan maistuvaa ja karamelli-toffeepatukka ok. Patukka oli itse asiassa hieman liiankin täyttävää, ja ajattelin seuraavan syödä kahdessa erässä. Nälkä ei ole yhtään, vaikka painoindeksini on 34, ja olen tottunut syömään kohtuu paljon. Vihreää teetä ja vettä olen juonut noiden ohessa kohtuu runsaasti. Tarkoitus lisätä lämpimiin ruokiin myöhemmin hieman kuullotettua sipuli-, valkosipuli-, purjo-, paprikasilppua "knöölien" lisäämiseksi. Ja ehkä hieman porkkana-kaaliraastettakin tulee laitettua, kalorimäärä pysyy edelleen sallitussa, mutta lisään antioksidanttisuojan ja ravintoaineiden määrää huomattavasti, joiden saantia kannattaa dieettien/paastojen aikana lisätä oksidatiivisen stressin lisääntymisen takia.

Näyttää Nutrilett olevan kehitetty aikas hyvin pitämään nälkää ja mielihaluja aterioiden koostumuksella. Lisäksi runsas vedenjuonti estää dieettipäänsärkyä. Älyttömyyksiin vedenkään kanssa ei kannata mennä, vaan 2-3 litraa riittää päivässä (osa teen muodossa). Liika määrä vettä paitsi voi olla vaarallista, vie myös osan vesiliukoisista ravintoaineista pöntöstä alas. Eli mitään 4-5 litraa ei kannata juoda.

Täytyy myöntää että Nutrilett Quick Start 5 Day Diet VLCD -valmispaketti yllätti positiivisesti, kaikkien ruokien maku oli ihan hyvää, ja lounaspatukat ovat koostaan huolimatta erittäin täyttäviä. Kyllä näillä jaksaa useamman viikon dieetata ongelmitta ja ilman suurempaa nälkää.

Itse ajattelin käyttää Valio Plus rasvatonta maitoa, koska siinä on +50% proteiinia ja kalsiumia ja +100% D-vitamiinia verrattuna tavalliseen rasvattomaan maitoon, ja kaloreita tulee vain muutama kymmentä lisää päivässä 450 ml:n päiväannoksessa maitoa, joka ohjeissa kerrotaan. Nutrilettin ohjeissahan oli että kaloreita voi ottaa kasvissalaattiannoksesta ja kevyistä kasviksista muutenkin jonkin verran lisää, joten yli 800 kilokalorin ei mennä missään tapauksessa, mutta valkuaisen, kalsiumin ja D-vitamiinin riittävä saanti varmistuu.

[QUOTE="vieras";25461460]Paljonko sulle ap maksetaan tästä yksityiskohtaisesta mainostamisesta?[/QUOTE]
Arvasin että joku alkaa tuon itkuvirren. Koko aloitusviestin olen itse väsännyt, jotta muutkin Nutrilett VLCD -dieetin aloittajat tai sitä suunnittelevat näkevät heti, mistä on kysymys, mitä saa syödä, kuinka paljon ja miltä maistuvat. Seuraavaksi kai mainostan myös Valio Plus rasvatonta maitoa ;)
Totta mooses ottaisin heti vastaan jobin, jos kauppiaat jotain näistä vielä maksaisivat, mutten ole missään nähnyt tällaisia työpaikkailmoituksia=)
Otsikot kannattaa tietenkin miettiä hieman, sillä niiden kautta hakukoneista tämä informaatio löydetään, jos tahtoo kohtalontovereille infoa jakaa.

Yhteistyössä