Nuva-ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipanäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipanäiti

Vieras
Olen käyttänyt tuota rengasta nyt 2kiertoa ja jo viimeksi ihmettelin kun olis pitäny olla menkat ja tuli vaan pari tippaa, ja nyt otin renkaan pois maanantaina ja vieläkään ei tipantippaa verta!!! Siis onko muilla käynyt näin vai pitääkö mun testata...?
Muuten olen ollut tosi tyytyväinen renkaan helppouteen!!
 
Tällä hetkellä mullakin tuo Nuva-Ring. Mulla jäi viime kierrolla kokonaan kuukautiset tulematta, tai no...yhden kerran pisulla käydessä tuli paperiin hiukan verta mut siinä se. Vuoden kohta käyttänyt ja olen kyl huomannut et vuotomäärät vähenee. Toisinaan vaihtelee aika paljon...Mutta kyl yleensä sentäs sidettä joutuu käyttämään. Raskaana en ole kun varmuuden vuoksi testasin. E-neuvolassa sanoivat että ei olis haittaa jos oiskin raskaana ja tietämättömyyttään vielä kuukauden rinkulaa käyttäiskin.

Itelläkin vaihtopäivä maanantai, eli maanantaisin otan pois niin menkat alkaa yleensä perjantaina. Nyt perjantaina pitäis alkaa menkat, saa nähdä onko nyt sit "kaksinkertaset" kun nuo edelliset kerran jäi tulematta. :(

Olen ollut täysin tyytyväinen Nuva-Ringiin mutta koholla oleva verenpaine pakottaa vaihtamaan kierukkaan. Kuulemma pienenee riskit....
 
monelle hormonaaliset ehkäisyt tekee sen että vuoto niukkenee tai jopa loppuu. ihan yleistä tuo on renkaankin kanssa että menkat supistuu yhteen päivään tai loppuu kokonaan.

hormonit kun estää esim sen kohdun limakalvojen paksuuntumisen. limakalvot kun paksuuntuu vastaanottamaan hedelmöittyneen munasolun, ja hormoneilla se estetään, jolloin sitä limakalvoa yms tulee vähemmän uloskin.. hormonit muutenkin laittaa elimistön hiukan niinkuin odottelutilaan jolloin ihan ok ettei kuukautisia tule..

amerikassa on jo ihan yleistä että esim pillereitä syödään puoli vuotta putkeen ilman taukoa!

tee toki testi jos arveluttaa mutta luultavasti ihan normaalia menkkojen hiipumista =)
 
Mä sain Neuvolasta Nuva-Ring paketin ja olin innoissani aloittanut.
No,luin ohjeet ja en saakaan käyttää.
Nimittäin minulla on sappikiviä joihin odotan leikkausaikaa.
Harmittaa kun nyt jäävät käyttämättä.
Viimenen käyttöpäivä tais olla kesä-heinäkuussa.
 
Mä olen käyttänyt puolisen vuotta ja keskiviikkoisin on vaihtopäivä. Säännöllisesti alkanut aina kuukautiset ja olenkin ollut renkaaseen tosi tyytyväinen. Alussa oli iho-ongelmia, mutta nyt sekin on helpottanut. :)
 

Yhteistyössä