nuvaring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nelli

Jäsen
29.03.2004
160
0
16
uutena palstailija, onko millaisia kokemuksia nuvaring-ehkäisystä??

tuttu kehui kuukautis-äksyilyjensä loppuneen ja vuotonsa pienentyneen huomattavasti...

itse kk-aikaan pirttihirmu ja tod runsasvuotoisena haluisin muilta kokemuksia

Mä testasin 4 rengasta (siis 4 kuukautta) joista kolmen renkaan aikana kärsin todella ikävästä ja pahasta hiivatulehduksesta (jota mulla ei koskaan ennen näitä renkaita ollut ollut) ja myös seksihalut loppui kyllä ensimmäisen kuukauden jälkeen kuin seinään. Mutta toisille huono toisille hyvä, tulipahan kokeiltua.

Mä käytin Nuvaringiä 3kk:tta ja nyt taidan jättää tähän. Ekaks tuntukin ihan hyvältä ehkäisyltä, mut sitten alko tulemaan mielettömästi valkovuotoa, kauhee kutina ja loppujen lopuks kirvely varsinkin seksin jälkeen. Halut hävisi myös kokonaan.
Mulle ei kyllä käy muutkaan hormonaaliset ehkäisyt eli eihän tämänkään pitänyt yllätys olla :/

Mulla 4:s kuukausi menossa. Aluksi oli todella hyvä: kuukautiset helpommat, ei mielialavaihteluja kuten muista hormonaalisista ehkäisyistä, seksihalut tosi hyvät - ja kyvytkin: ei tietoakaan hiivatulehduksista mitä aiemmin oli ollut, vaan limakalvot erittäin kosteat. Ei mitään kirvelyjä tms.

Pari migreenintapaista oiretta huomaisin. Nyt neljännen renkaan aikana alkanut hermo palaa herkästi, samoin limakalvot ärtyneen tuntuiset, eikä seksikään enää niin kiinnosta.

Helpostihan tästä onneksi eroon pääsee, mutta vähän harmittaa jos tuli maksettua turhasta ne pari rengasta jotka nyt odottaa kaapissa.

Mulla loppui pahat pms oireet.Olin äksyilijä tasasesti koko ajan.3kk kokeilin ja luovuin kun alko ilmestyyn epämääräisiä vuotoja ja paikkoja aristamaan.Eikä vuodon määrään ollut vaikutusta.Yhtä runsaina pysy.Kokeilemalla tietää onko hyvä.3kk satsi maksoi 40euroa ja muutamia senttejä päälle...

Uusimmat

Yhteistyössä