nykyajan äidit on niin syvältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moonika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mua alkaa huvittamaan näissä keskusteluissa se, että nämä mammat jotka ostaa niitä merkkivaatteita, niin käyvät täällä päälle tyyliin "oot vaan kateellinen ku itselläs ei ole varaa ostaa merkkivaatteita". Rivien välistä paistaa se itsekehu että meillä ku on rahaa ostaa merkkivaatteita!

itse en myöskään panosta tiettyihin merkkeihin, mutta se ei liity rahaan mitenkään. Laatu ja käytännöllisyys on mulla ne minkä perusteella vaatteet lapsilleni valitsen.

mä en nyt ymmärrä ollenkaan.....? kuka opettaa että kun sulla nyt lapseni on tämä merkkivaate yllä, olet paremi kuin tuo ei-merkkivaatteen omistajan lapsi tuolla. ?????? mulle henkkoht on tärkeää, että vaate on kestävä ja käyttötarkoitusta vastaava. jos mä haluan goretex kengät lapselle, niin ostan ne. mutta en syötä pojalle päähän et hei sulla on goretexia, vitsit sä olet kyllä vahvin ja kaunein ja paras.

Alkuperäinen kirjoittaja meiks:
mä en nyt ymmärrä ollenkaan.....? kuka opettaa että kun sulla nyt lapseni on tämä merkkivaate yllä, olet paremi kuin tuo ei-merkkivaatteen omistajan lapsi tuolla. ?????? mulle henkkoht on tärkeää, että vaate on kestävä ja käyttötarkoitusta vastaava. jos mä haluan goretex kengät lapselle, niin ostan ne. mutta en syötä pojalle päähän et hei sulla on goretexia, vitsit sä olet kyllä vahvin ja kaunein ja paras.

sitähän täällä moni ei just ymmärrä! mutta noita mammoja on täällä palstalla paljon. Haukutaan toisia äitejä kun eivät osta lapselleen merkkivaatteita! ja tämä välittyy jossain vaiheessa varmasti lapsiin.. jos äiti ajattelee niin..

Niinpä...
Elävässä elämässä en KOSKAAN ole törmännyt a) äitiin joka mollaisi muita äitejä siitä, että näiden lapsilla on väärän merkkinen haalari, tai b) lapseen joka haukkuisi toisia lapsia siitä että näillä on väärän merkkiset haalarit eikä kengätkään pidä vettä.
Palstan mukaan tällaisia äitejä ja lapsia on Suomi pullollaan :D. Kuten myös niitä lapsiraasuja, jotka eivät saa juosta, leikkiä, kiipeillä, laskea mäkeä tai istua maassa koska äiti pelkää reimatekkien likaantuvan ja jälleenmyyntiarvon kärsivän...Urbaanilegendoja ne on, väitän minä :xmas:

Meillä on reimatekkiä,remua,lassieta,seppälää,henkkamaukkaa,viking:iä,kuomaa,adidasta,kappalia,lindexiä, kirpparia...ja ihan kaikkee siltä väliltä sulassa sovussa=) Pääperiaatteenaon että puhdasta jaa aina ehjää.ei nukkasta.en tiiäollaanko syvältävai ei =)

Mä meikkaan usein puistoonkin lähtiessä ja useimmat mun vaatteet (myös ulkoiluvaatteet) on kivan näköisiä (ei tosin kovin kalliita ). Jos saan laitettua pennit jonoon, niin ostan lapselle jonkun vedenpitävän haalarin talveksi ja muutenkin haluan että lapsella on suht kivannäköistä päällä. Myönnän olevani ainakin itseni kohdalla hieman ulkonäkökeskeinen. MUTTA minäpä ole niitä harvoja äitejä, jotka puistossa remuaa lapsen kanssa ja kaupassa en kulje naama norsunv***lla, stressantuneena, vaan pidän hauskaa lapsen kanssa, muutenkin leikin lapsen kanssa paljon ja keksin kaikkea kivaa yhteistä tekemistä. Lapselleni välittyy varmasti mun arvot: halaan, pussaan, sanon rakastavani, annan pitää hauskaa (saa pomppia sohvalla... ), pidän tietyissä asioissa tiukat rajat... Ei varmasti haittaa jos hän huomaa, että äiti tykkää pukeutua nätisti ja ehkä itsekin oppii tykkäämään näteistä vaatteista ja pitää itsestään huolta myös fyysisesti. Joo, on se kamalaa jos ostaa reimateciä, sehän se kertoo ihmisestä paljon. Kyllä taas taitaa olla ne toisia arvostelevat ja yhden asian perusteella toiset tuomitsevat ihmiset siellä ap:n leirissä.

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
sitähän täällä moni ei just ymmärrä! mutta noita mammoja on täällä palstalla paljon. Haukutaan toisia äitejä kun eivät osta lapselleen merkkivaatteita! ja tämä välittyy jossain vaiheessa varmasti lapsiin.. jos äiti ajattelee niin..

En mä kyllä oo tuollaistakaan huomannut....paitsi niissä PROVOaloituksissa missä haukutaan kaikki ne äidit jotka ei osta lapselleen pelkkää Reimateciä :D . Mutta ei kai kukaan ota niitä tosissaan...? :o

Niitä, jotka pitävät merkkivaatteita ostavia äitejä tyhminä, olen kyllä nähnyt sekä täällä että oikeassa elämässä.

Mulla iskis hirveä myötähäpeä, jos joku alkaisi oikeassa elämässä korostamaan, että merkkivaatteita on tullut ostettua. Kyllä meilläkin niitä on, mutta on myös kaikkea muutakin eikä se todellakaan ole mikään pointti tai että jaksaisin niistä sen enempää keskustella kenenkään kanssa. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Tulee vain toosi juntti ja vähän yksinkertainen vaikutelma ihmisestä, joka pätee merkkivaatteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Mä meikkaan usein puistoonkin lähtiessä ja useimmat mun vaatteet (myös ulkoiluvaatteet) on kivan näköisiä (ei tosin kovin kalliita ). Jos saan laitettua pennit jonoon, niin ostan lapselle jonkun vedenpitävän haalarin talveksi ja muutenkin haluan että lapsella on suht kivannäköistä päällä. Myönnän olevani ainakin itseni kohdalla hieman ulkonäkökeskeinen. MUTTA minäpä ole niitä harvoja äitejä, jotka puistossa remuaa lapsen kanssa ja kaupassa en kulje naama norsunv***lla, stressantuneena, vaan pidän hauskaa lapsen kanssa, muutenkin leikin lapsen kanssa paljon ja keksin kaikkea kivaa yhteistä tekemistä. Lapselleni välittyy varmasti mun arvot: halaan, pussaan, sanon rakastavani, annan pitää hauskaa (saa pomppia sohvalla... ), pidän tietyissä asioissa tiukat rajat... Ei varmasti haittaa jos hän huomaa, että äiti tykkää pukeutua nätisti ja ehkä itsekin oppii tykkäämään näteistä vaatteista ja pitää itsestään huolta myös fyysisesti. Joo, on se kamalaa jos ostaa reimateciä, sehän se kertoo ihmisestä paljon. Kyllä taas taitaa olla ne toisia arvostelevat ja yhden asian perusteella toiset tuomitsevat ihmiset siellä ap:n leirissä.

mun mielestä sun ei pidä selitellä tota asiaa ollenkaan! hienoa että haluat pukea lapsesi nätisti. kukaan ei voi sen perusteella arvioida sun rakkautta tms. lapsiisi. ihmeellistä touhotusta sanon ma. kaikki pukee lapset miten haluaa ja piste! ja huutomerkki!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Niinpä...
Elävässä elämässä en KOSKAAN ole törmännyt a) äitiin joka mollaisi muita äitejä siitä, että näiden lapsilla on väärän merkkinen haalari, tai b) lapseen joka haukkuisi toisia lapsia siitä että näillä on väärän merkkiset haalarit eikä kengätkään pidä vettä.
Palstan mukaan tällaisia äitejä ja lapsia on Suomi pullollaan :D. Kuten myös niitä lapsiraasuja, jotka eivät saa juosta, leikkiä, kiipeillä, laskea mäkeä tai istua maassa koska äiti pelkää reimatekkien likaantuvan ja jälleenmyyntiarvon kärsivän...Urbaanilegendoja ne on, väitän minä :xmas:
Tai palstalegendoja =) Tänne palstalle kerääntyy kaikki omituiset ja friikit, koska en mä tällaisia ihmisiä tapaa irl. Mutta ehkä me palstailijat ollaankin sellaisia, että kun tänne palstalle tulemme, riisumme norminaamiaspuvun päältämme ja ryhdymme omiksi ikäviksi itseiksemme.

kerro mulle sitten, että miksi ihmeessä monet täällä pilkkaa niitä jotka ei osta sitä tiettyä merkkiä?? Heti aletaan mollaamaan miten on köyhää elämää tms.

Tulee vain toosi juntti ja vähän yksinkertainen vaikutelma ihmisestä, joka pätee merkkivaatteilla.[/quote]

onko siis kukaan sanonut sulle, että meidän lapsella on muuten hei reimaa, huomasitko. ei varmasti ole!! miten pädetään vaatteilla?

Alkuperäinen kirjoittaja good old times:
Mulla iskis hirveä myötähäpeä, jos joku alkaisi oikeassa elämässä korostamaan, että merkkivaatteita on tullut ostettua. Kyllä meilläkin niitä on, mutta on myös kaikkea muutakin eikä se todellakaan ole mikään pointti tai että jaksaisin niistä sen enempää keskustella kenenkään kanssa. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Tulee vain toosi juntti ja vähän yksinkertainen vaikutelma ihmisestä, joka pätee merkkivaatteilla.

Mä tunsin yhden sellaisen :/ Ne merkkivaatteet oli vielä kaikenlisäksi feikkejä... :/ :D :laugh:

mun mielestä sun ei pidä selitellä tota asiaa ollenkaan! hienoa että haluat pukea lapsesi nätisti. kukaan ei voi sen perusteella arvioida sun rakkautta tms. lapsiisi. ihmeellistä touhotusta sanon ma. kaikki pukee lapset miten haluaa ja piste! ja huutomerkki!

Musta merkkivaatteita ja nättejä vaatteita voi ja saa mielihyvin käyttää, mutta jos joku tekee niistä ison numeron ja pätee (mainostaa niitä, jaksaa keskustella aiheesta ylenmäärin, haukkuu muita vaatteita jne..) niillä, niin se antaa ihmisestä yksinkertaisen ja juntin kuvan. Voi sitä näin aikuisenakin pukeutua tyylillä ja persoonallisesti, merkkivaatteilla tai ilman, ei se siitä ole kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:

Enemmän mä olen täällä nähnyt sitä, että halveksutaan ja tuomitaan pinnalliseksi, jos niitä merkkivaatteita ostaa. Joo ja leimataan ne lapsetkin menetetyiksi tapauksiksi, kyllähän niistäkin tulee itsekkäitä koulukiusaajia, kun kerran reimteceissä kulkee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kerro mulle sitten, että miksi ihmeessä monet täällä pilkkaa niitä jotka ei osta sitä tiettyä merkkiä?? Heti aletaan mollaamaan miten on köyhää elämää tms.

Mä en edelleenkään muista nähneeni täällä yhtään ainoaa keskustelua, missä olisi pilkattu niitä jotka ei osta tiettyä merkkiä.
Mutta näitä keskusteluja, joissa väitetään kaikkien/monien pilkkaavan jatkuvasti niitä, joilla ei ole tietynmerkkistä haalaria muksulle, näkyy harva se päivä.
Köyhä on sellaisen elämä, joka tosissaan jaksaa miettiä minkä merkkistä kenenkin muksulla on päällä. Sen, että haluaa omille lapsilleen tietynlaiset & tietyillä ominaisuuksilla varustetut vaatteet, ymmärrän mainiosti, mutta miksi ketään kiinnostaisi ventovieraan penskan vaatteen merkki?

kyllä täällä on monessa keskustelussa tullu ilmi, että pitää olla merkkivaatteet lapsella ja annetaan se kuva että halvemmat olisi jotenkin rumia ja epäsiistejä. "miksi pitäisi pukea lapsi rumasti" jne..

ja miksi olisin aloittanut tämän keskustelun jos näitä keskusteluja ei olisi. ei todellakaan ole tuulesta temmattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Olen kyllä AP:n kanssa samaa mieltä, että maailmasta on tullut liian pinnallinen.

Ei sitä onneksi meidän suomalaisten äitien pukeutumisesta ainakaan huomaa :D Ettemme vain opeta huonoja (esteettisiä) arvoja lapsillemme :D

Meillä kannatetaan kierrätettyä ja ostetaan kirpputorilta. Mutta jos uutena ostan, ostan laadukasta ulkoiluvaatetta, joka kestaa niin säätä kuin seuraavan käyttäjänkin rymyämiset.

Yhteistyössä