Nykyajan uusavuttomuuttako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwerty

Vieras
Äidit julkaisevat rohkeita nakukuvia netissä
06.07. - 09:15 (Luotu: 08:58)

Naiset ovat innostuneet keskustelemaan internetissä rohkeasti sukupuolielimistään ja jotkut julkaisevat verkossa jopa intiimialueensa kuvia. Asiasta kertoo Iltalehti.

Vauva-lehden foorumissa on keskusteluketju, jonka aiheena on synnytyksen sukupuolielimille aiheuttamat muutokset. Ongelmiensa havainnollistamiseksi keskustelijat ovat julkaisseet valokuvia. Ketjussa on jo satoja viestejä.

Iltalehden haastattalema seksuaaliterapeutti Päivi Stolt toteaa olevansa tyytyväinen, että naiset uskaltavat puhua asioista.

- Toisaalta tämä kertoo uusavuttomuudesta, että ennemmin linkitetään omasta alapäästä kuvia kaikkien katsottavaksi kuin kohdataan lääkäri, Stolt sanoo Iltalehdessä.

Hän ihmettelee, että nykyajan yliseksualisoituneessa yhteiskunnassa on naisia, jotka eivät tunne omaa kehoaan.

Aamulehti

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Hän ihmettelee, että nykyajan yliseksualisoituneessa yhteiskunnassa on naisia, jotka eivät tunne omaa kehoaan.

Minäkin ihmettelin tuota aikani, mutta kun olen tätä palstaa tarpeeksi lukenut, huomasin, että näin se todella on. Luulisi, että viimeistään äidiksi tullessaan oppisi tuntemaan niitä naisen sukupuolielimiäkin, mutta joidenkin tiedot ovat kuin 10-vuotiaalla.

No mä toisaalta ymmärrän sen keskustelun (kuvaa en ole nähnyt). Miksei siitä millaisia muutoksia raskaus ja synnytys tekee saa keskustella? Oikeastaan se on vaan reilua ja rehellistä kertoa että kaikenlaista kremppaa voi tulla ja iso osa niistä menee ohi. Mua ihmetyttää että neuvolassakaan ei näistä asioista mitään etukäteen mainittu.

Ja niitä kuvia ei kyllä ollut tuossa ketjussa tietääkseni alunperinkään kuin yksi ainut.

Yhteistyössä