M
Mutsi avautuu
Vieras
Voi kiesus noita miehiä! Meillä 3 kk ikäinen vauva. Isä piti isyyslomaa viikon vauvan synnyttyä ja säästettiin loput 2 vkoa myöhemmäksi. Ensi viikolla mies aloittaa ISYYSloman ja kun huomauttelin etukäteen, että silloin varmasti sitten osallistut enemmän perheen arkeen, niin hän totesi, että ottaa sen paremminkin omana lomana, jolloin vauvallekin on hieman enemmän aikaa. Että keittää!!! Miestä saa olla kokoajan muistuttamassa, että olisitko vauvan kanssa hetken/ vaihtaisitko vaipan/ kylvettäisitkö..........harvoin mitään tapahtuu oma-aloitteisesti ja usein pyynnöistä kieltäydytään "eiku mulla on leffa kesken". Sitten työmatkojen lisäksi, mies on rillunut öitä kavereillaan ja ISYYSlomallekin on yöreissuja suunnitteilla. Ja vaikka sanon, että en yksin jaksa, olen ylirasittunut ja vaikka mitä...niin muutosta ei tule kuin hetkeks ja kommentti on "et näytä rasittuneelta". Täytyykö tässä nyt tulla burn out, että saa apuja?! Eikö tämä ollutkaan yhteinen "projekti"?? Vauva valvoo illat ja minun pitää vauvaa viihdyttää silloin, koska ei viitsi tuntikaupalla vauvan olla yksin sitterissä. Minä hoidan 90 % yhteisestä ajasta vauvaa ja silti mies kehtaa sanoa, että meillä on yhtä paljon vapaa-aikaa. Sitten välillä mies surkuttelee, kun on masentunut/ häntä ei arvosteta/ olen huono isä jne ja sitten minä lohdutan, että "voi, voi olet hyvä isä...blaa blaa". Ja sitten tulee näitä "minä elätän teitä" - hitto, mielummin ottaisin aikaa kuin rahaa ja asuisin vaikka kämäsemmässä asunnossa. Tarviiko mainita, että kotityöt kuuluu miehen mielestä nyt täysin minulle, kun minä olen kotona. Mitä tässä nyt pitää tehdä.......? Välillä tekisi mieli kiristää erolla, mutta se ei kyllä ole hyvä idea ENNEN KUIN olen tosissani.
Sanotaan, että nykyisät osallistuu, toisinkuin isät aikoinaan. Mutta p.n marjat! Vastuuta vältetään viimeiseen saakka. Ihan pikkupoikia ovat vielä 30-v:nä monet. Näin meillä ja lähipiirissä. Olette onnekkaita keiden miehet eivät ole tällaisia.
Sanotaan, että nykyisät osallistuu, toisinkuin isät aikoinaan. Mutta p.n marjat! Vastuuta vältetään viimeiseen saakka. Ihan pikkupoikia ovat vielä 30-v:nä monet. Näin meillä ja lähipiirissä. Olette onnekkaita keiden miehet eivät ole tällaisia.