nykypäivän "kuri" on hanurista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä sain pienenä tukkapöllyjä ja selkääni. Ja se oli ihan hirveää! En ole oikeesti vieläkään antanut sisimmissäni sitä isälleni anteeksi. En voisi kuvitellakaan käyttäväni samoja metodeja omiin lapsiini. Minusta on aika surullista nähdä täällä palstalla, kuinka paljon äidit ihannoi ja suosii lapsen fyysistä kuritusta.. Mutta jokainen taplaa tavallaan..
Samoja kokemuksia. Ja mä en vieläkään, lähes viiskymppisenä, tykkää käydä kampaajalla ja kavahdan heti, jos joku koskee mun hiuksiini.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä sain pienenä tukkapöllyjä ja selkääni. Ja se oli ihan hirveää! En ole oikeesti vieläkään antanut sisimmissäni sitä isälleni anteeksi. En voisi kuvitellakaan käyttäväni samoja metodeja omiin lapsiini. Minusta on aika surullista nähdä täällä palstalla, kuinka paljon äidit ihannoi ja suosii lapsen fyysistä kuritusta.. Mutta jokainen taplaa tavallaan..
Samoja kokemuksia. Ja mä en vieläkään, lähes viiskymppisenä, tykkää käydä kampaajalla ja kavahdan heti, jos joku koskee mun hiuksiini.

Alkuperäinen kirjoittaja näinpäniin:
Vielä semmoinen juttu että nykypäivän kieroutuneesta ilmapiiristä kertoo se, että PUOLISON KURITUSTA pidetään samana kuin vaikkapa luunapin antamista lapselle! Ongelma on juuri tuossa; lapsi on nykyään oletusarvoisesti samanarvoinen kuin aikuinen, vaikka niinhän ei ole. Toki lapsi on tärkeä perheenjäsen ja mitä vanhemmaksi kasvaa, sitä tasa-arvoisempi- mutta lapsen ei kuuluisi olla toisen aikuisen arvoinen ainakaan päätöksenteossa, ei todellakaan!

:o Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia! Ei aikuinen ole lasta arvokkaampi, ennemmin jopa toisin päin.

Mä olen saanut pienenä tukkapöllyä ja vitsaa. Eikä kyllä ole jäänyt mitään traumoja asiasta. Hyviä ystäviä olemme vanhempieni kanssa.

Eli samaa mieltä: nykyaikana liian löysä kuri. Ja teidän puolustelijoiden lapset ovat niitä pahimpia, se nähdään nykyään päiväkodeissa ja kouluissa, ettei kyllä ole kuria kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti:
ja lisään vielä,että en huvikseni nippaa että lapsi olisi kunnolla, mutta jos ei puhetta ymmärrä muutaman kerran jälkeen niin sitten saa nippausta vähän. En aio kasvattaa lapsestani mitään kuritonta kakaraa joka huutelee kaduilla vittuja ja perkeileitä, taikka potkii mummoja. EIEI.

näin!

lapsi on sellainen pikkuihminen, pienikokoinen aikuinenko sitten ei ole yhtä arvokas kuin iso aikuinen (kääpiö)?? kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, lapsi vaan voi tehdä pienempiä päätöksiä esim, kummat hanskat laitetaan ulosmentäessä?

Alkuperäinen kirjoittaja 27v. äiti:
ja lisään vielä,että en huvikseni nippaa että lapsi olisi kunnolla, mutta jos ei puhetta ymmärrä muutaman kerran jälkeen niin sitten saa nippausta vähän. En aio kasvattaa lapsestani mitään kuritonta kakaraa joka huutelee kaduilla vittuja ja perkeileitä, taikka potkii mummoja. EIEI.

näin!

läpsimällä ja nirppamalla ne lapset just oppii että toiselle SAA olla ilkeä ja siksi rupee huutelee mummoille

Mä taas tein niin, että jos lapsi ei kertakiellosta uskonut, sen jälkeen pidin huolen, että lapsi ei päässyt pahantekoon ja ohjasin sallittuun toimintaan. Olihan se toki aika työlästä välillä vahtia jatkuvasti, mutta eipä sitä tarvinnut tehdä oikeastaan kuin lapsen ikävuodet 1-3. Eikä mun lapsista tullut huutelijoita eikä mummonpotkijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä:
toimiiko toi jäähypenkki vielä teini-iässä....pakko sanoo, et epäilen...
Ei toimi. Mutta ei jäähypenkkiä teini-iässä tarvitakaan. Teinit ymmärtävät jo puhetta ja jos lapsi on kasvatettu alusta alkaen siihen, että tehdään oikein eikä väärin, niin teini-iän ongelmatkin on mahdollista selvittää puhumalla. En nimittäin oikein usko, että tukkapölly tai luunappikaan toimisi enää teini-ikäisille.

No ei kauheesti taida toimia tai jonain kauniina päivänä saattaa lätty lätistä takasinpäinkin

mua rupee ihan itkettää, kun ajattelee, että jotkut tukistaa ja nipsasee lastansa...... mä en voisi ikinä olla paha mun lapselle. niin paljon minä niitä RAKASTAN!

näin!

Tukistele sinä lastasi, minä käytän esim. lelutakavarikkoa mieluummin kurinpidossani. Kuri tarkoittaa sitä, että on säännöt ja että sääntöjen rikkomisesta johdonmukaisesti saa rangaistuksen. Rangaistuksen ei tarvitse olla ruumiillinen että se tehoaa, enkä ymmärrä miksi vain sen takia minun lapseni yhtäkkiä teininä olisi potkimassa mummoja.

näin!

Tukistele sinä lastasi, minä käytän esim. lelutakavarikkoa mieluummin kurinpidossani. Kuri tarkoittaa sitä, että on säännöt ja että sääntöjen rikkomisesta johdonmukaisesti saa rangaistuksen. Rangaistuksen ei tarvitse olla ruumiillinen että se tehoaa, enkä ymmärrä miksi vain sen takia minun lapseni yhtäkkiä teininä olisi potkimassa mummoja.

itseppähän lapsesi kasvatat, omistani ei ainakaan tule nynnyjä jotka ei esim kouluun mennessä osaa pitää puoliaan

Mä en käsitä kanssa! itte en oo pahemmin saanut mitään remmiä tai muuta, silloin kun on OIKEASTI ollut tarvetta niin tukasta otettu ja joskus nippaistu. Ja voin kyllä myöntää,että olen lastani nipannut, eikä se hullumaksi siitä ole muuttunut. Pari kerta on ollut pakko, koska puhe ei ole auttanut ja mm. lyöminen on jatkunut. Enkä pidä tuota mitenkään väkivaltaisena. ja tuo minunkin nippaus on aika pehmonen kun lapsi vaan nauraa:äiti nippaa, olin tuhma.

Tähän täydellinen peesaus. Näin meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja surettaa:
mua rupee ihan itkettää, kun ajattelee, että jotkut tukistaa ja nipsasee lastansa...... mä en voisi ikinä olla paha mun lapselle. niin paljon minä niitä RAKASTAN!

Ei ne äidit jotka lastansa nippailee lastansa yhtään vähempää rakasta.

näin!

itseppähän lapsesi kasvatat, omistani ei ainakaan tule nynnyjä jotka ei esim kouluun mennessä osaa pitää puoliaan
Eli siis olet sitä mieltä että on hyvä että lapsi oppii että väkivalta ratkaisee ongelmat? ;D

Alkuperäinen kirjoittaja tp:
Mä en käsitä kanssa! itte en oo pahemmin saanut mitään remmiä tai muuta, silloin kun on OIKEASTI ollut tarvetta niin tukasta otettu ja joskus nippaistu. Ja voin kyllä myöntää,että olen lastani nipannut, eikä se hullumaksi siitä ole muuttunut. Pari kerta on ollut pakko, koska puhe ei ole auttanut ja mm. lyöminen on jatkunut. Enkä pidä tuota mitenkään väkivaltaisena. ja tuo minunkin nippaus on aika pehmonen kun lapsi vaan nauraa:äiti nippaa, olin tuhma.

öh, mitä hyötyä tuosta nippailusta sitten on jos lapsikin sille nauraa?

näin!

Eli sun lapsesi on sitten niitä jotka koulussa kiusaavat muita ja haistattelevat? Miten ne eroaa mummonpotkijoista?

No joo. Mitä noita koiria ja kissoja seurailee, ja heidän kasvatusmetodejaan. Ei siellä hampaita säästellä, välillä kyllä tulee kynsistäkin.
Yleensäkin eläimillä on käytössä pienet näpäytykset, mutta eihän sellainen ole ihmisille sallittuja.

Ihan sama armokuoleman kanssa. Lemmikit ja luonnonkin sairaat eläimet lopetetaan kärsimyksistä, miksei ihmisille voisi tehdä saman?

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
No joo. Mitä noita koiria ja kissoja seurailee, ja heidän kasvatusmetodejaan. Ei siellä hampaita säästellä, välillä kyllä tulee kynsistäkin.
Yleensäkin eläimillä on käytössä pienet näpäytykset, mutta eihän sellainen ole ihmisille sallittuja.

Ihan sama armokuoleman kanssa. Lemmikit ja luonnonkin sairaat eläimet lopetetaan kärsimyksistä, miksei ihmisille voisi tehdä saman?

joo, hyvä idea! Annetaan sulle ensimmäiseksi armokuolema, vaikka nyt heti!?

Alkuperäinen kirjoittaja Suostun:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:

joo, hyvä idea! Annetaan sulle ensimmäiseksi armokuolema, vaikka nyt heti!?

Muuten, mutta kun en ole niin sairas. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja tp:

öh, mitä hyötyä tuosta nippailusta sitten on jos lapsikin sille nauraa?

No meillä se kyllä tehoaa, vaikka lasta hymyilyttääkin. Kuitenkin tietää, että nyt on äiti tosissaan. Mä en ole joutunut kun pari kertaa pikkasen nippaamaan, yleensä lapsi kuuntelee ja tottelee ja jäähyt ym. toimii. Mutta pari kertaa lapsi on lyönyt minua (ja lujaa) niin siinä menee raja. Olen ollut jopa niin kamala, että olen sanonut, lapselle lyöväni aina takaisin jos hän minua lyö. No eipä ole enää lyönytkään. On oppinut arvostamaan meitä ja tietää mikä on väärin. ei kuitenkaan pelkää meitä jos joku nyt sitten niin luulee. Meillä rakastetaan paljon ka lujaa, halitaan ja pusitaan. Välillä räiskähtää, mutta kaiken kaikkiaan musta ainakin tuntuu, että olemme onnistuneet kasvatustyössämme pirun hyvin. Lapsi on sydämellinen, empaattinen, seurallinen, roheka ja reipas. Ottaa muut lapset hienosti huomioon, ei tappele kavereitten kanssa jne. Ja oikeasti vaan OSAA käyttäytyä! Joten en osaa hetkeäkään katua noista nippailujani! Minä en lastani lyö, en koskaan, mutta saatanpa joskus vielä nippaista.

Ruumiillisella kurituksella ette opeta lapsillenne muuta kuin että on sallittua tuottaa toiselle kipua ja pahaa mieltä. Jos olisitte työpaikalla pomo, jonka alaiset eivät tottele, niin hoituisko homma silloinkin vaikkapa turpaan vetämisellä..?

Musta on järjetöntä, että isot ihmiset, VANHEMMAT, eivät saa omia pieniä lapsiaan kuriin ilman tahallista väkivaltaa. Sen verran pitäis olla auktoriteettia.

en osaa itse rinnastaa aiheesta annettua luunappia sormille ja aiheetta/mitättömästä syystä annettua kunnon selkäsaunaa, jonka jälkeen lapsi ei pysty edes istumaan.. ! itse sain lapsena ihan syystä silloin tällöin luunapin (otsaan) eikä siitä traumoja jäänyt :) niin ja olin jo iso tyttö silloin, noin 8-vuotias. eri asia jollekkin puolivuotiaalle/yksivuotiaalle, joka ei kieltoja vielä tajua, luunappeja/tukistusta :headwall:

Yhteistyössä